یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطر پیلار چیست و چه تفاوتی با فلنکر دارد؟

عطر پیلار چیست و چه تفاوتی با فلنکر دارد؟

بسیاری از ما اغلب از سردرگمی و تلاش برای درک اصطلاحات عطرشناسی در دنیای پر هیجان عطرها خنده‌مان می‌گیرد. عباراتی مانند سیلاژ، انفلوراژ و حالا پیلار عطرها وجود دارد که ذهن بسیاری از کلکسیونرها را درگیر می‌کند؛ چه برسد به افرادی که صرفاً در حال گشت و گذار در فروشگاه‌های بزرگ عطر و ادکلن هستند. مسلماً چنین اصطلاحاتی برای بیشتر افراد کاربرد چندانی ندارد.

با این حال، آشنایی با برخی از این اصطلاحات کاملاً حیاتی است؛ حتی برای افرادی که می‌خواهند عطری را برای معشوقه خود از فروشگاه‌های بزرگ و در مناسبت‌های مختلف خریداری کنند! شناخت اصطلاح پیلار ممکن است در خرید روزمره عطر برای شما مفید باشد. در ادامه به معنی و مفهوم اصطلاح عطر پیلار پرداخته‌ایم.

عطر پیلار چیست؟

هنگامی که برندی یک عطر جدید را طراحی و توزیع می‌کند، به آن عطر پیلار می‌گویند. در اصل عطر پیلار بدان معناست که آن عطر کاملاً جدید است و هیچ ارتباط یا وابستگی با عطرهای موجود در مجموعه عطرهای این برند ندارد. عطر پیلار یک عطر کاملاً مستقل است که ممکن است در آینده عطرهای دیگری از آنبرای گسترش نام برند،معرفی و مشتق شوند.

عطر پیلار چیست؟

نمونه‌هایی از عطرهای پیلار عبارت‌اند از:

  • Chanel N5، Dior Poison
  • L'eau d'Issey
  • Yves Saint Laurent L'Homme
  • Gucci Bloom

این عطرها نسخه‌های کاملاً جدیدی از برندهای مختلف و جداگانه هستند که کل مجموعه‌های عطری از آن‌ها مشتق می‌شوند.

تفاوت پیلار با فلنکر (Flankers) در چیست؟

افراد زیادی عطر پیلار را با فلنکر اشتباه می‌گیرند؛ اما شایان ذکر است که عطر فلنکر با حفظ ساختار عطر پیلار به تقویت نت‌‌های خاصی از آن می پردازد تا تنوعی را در زمینه یک عطر پیلار ارائه دهد. Flanker‌ها به برندها این فرصت را می‌دهند که از موفقیت و محبوبیت یک عطر پیلار استفاده کنند. این روال معمولاً با تغییر فرمولاسیون و بسته بندی موجود عطر پیلار (برای ایجاد خانواده‌ای از عطرها با نام تجاری خود پیلار) صورت می‌گیرد. پس فلنکر توسعه‌ای از برند عطر پیلار در قالب نسخه جدیدی است که نام این عطر را به یدک می‌کشد و در عین حال تنوعی از رایحه یا تم آن ارائه می‌دهد.

تفاوت پیلار با فلنکر (Flankers) در چیست؟

با این حال، گاهی اوقات، مارک‌ها می‌توانند قالب یک پیلار را به طور کامل بشکنند و فلنکر را آزاد کنند که تنها شباهت آن به پیلار در نام و بطری آن باشد. در این موارد به جز شکل بطریشان هیچ شباهتی به پیلارهایشان ندارند و به طرز خنده داری، موفقیت‌های بزرگ‌تری را در بین خریداران عطر کسب کرده‌اند! از منظر بازاریابی، فلنکرها به برندها اجازه می‌دهند تا با جذب مشتریان جدید با هزینه کمتری نسبت به یک پیلار جدید، سهم بازار را افزایش دهند. اما لازم به ذکر است که بهینه سازی فرمولاسیون و طراحی بطری موجود توسط یک کمپانی، به سرمایه گذاری بسیار کمتری نسبت به راه اندازی یک پیلار جدید نیاز دارد.

این در حالی است که یک پیلار به تحقیقات جدید بازار، فرمولاسیون، طراحی بطری، بسته بندی جدید و هزینه‌های بازاریابی قابل توجهی نیاز دارد. همچنین فلنکرها، برندها را به عنوان وسیله‌ای برای نفوذ بیشتر در بازار معرفی می‌کنند. طرفداران عطر پیلار ممکن است به اندازه کافی متعهد باشند که هر عطر بعدی منتشر شده توسط آن برند معتبر را بخرند و افرادی که این پیلارها را نخریده‌اند ممکن است به خرید فلنکرهای جذاب‌تری متقاعد شوند. اینجاست که فلنکرها یک استراتژی تجاری عالی ایجاد می‌کنند، اما به صورت کاملاً منصفانه، اختراع بخش بازاریابی نامیده می‌شوند.

پس فلنکرها در مقایسه با پیلار یک ابزار صنعتی برای افزایش فروش با حداقل تلاش و خلاقیت هستند که نتیجه آن اغلب انتشاری است که به ندرت بهتر از پیلار است. همان طور که موفقیت عظیم برخی از فلنکرها ثابت می‌کند که حاشیه‌ها همیشه نباید حذف شوند! با توجه به اینکه عطرها در سال‌های اخیر به نقطه اشباع خود رسیده‌اند، صنعت عطرسازی به طور فزاینده‌ای به کنسانتره مجدد عطرها یا همان ریفرمولاسیون، به عنوان وسیله‌ای برای گسترش برند روی می‌آورند. کنسانتره مجدد به یک برند اجازه می‌دهد تا عطر پیلار را در غلظت‌های ملایم‌تر و یا تقویت شده‌تری حفظ کند، بنابراین برای خریداران مختلف جذاب است.

تفاوت عطر پیلار با فلنکر

کنسانتره مجدد، صرفاً تغییر فرمولاسیون برای افزایش یا کاهش نسبت روغن‌های معطر به الکل در بطری است؛ هر چه درصد ترکیبات معطر مانند یک ادوپرفیوم یا پرفیوم اکستریت بیشتر باشد، شدت و ماندگاری رایحه بیشتر می‌شود. در حالی که کاهش درصد ترکیبات معطر منجر به شدت کمتر و ماندگاری کمتر آن می‌شود؛ همان حقیقتی که در مورد ادکلن‌ها وجود دارد.

طبیعتاً، این فرمولاسیون مجدد ترکیبات معطر، بر نتیجه نهایی و بویی که استشمام می‌کنید، تأثیر خواهدداشت؛ زیرا مواد در غلظت‌های مختلف بوی متفاوتی دارند. با این حال، توجه داشته باشید که این تغییرات تلاش عمدی یک عطرساز برای تغییر فرمولاسیون یک پیلار نیست. در حال حاضر به طور قطع و گسترده پذیرفته شده است که غلظت به عنوان درصد روغن عطر به الکل یا تثبیت کننده است که به ندرت این تثبیت کننده می‌تواند شامل آب باشد.

  • عطر اکستریت: 20-50 درصد ترکیبات معطر
  • ادو پرفیوم: 10-30 درصد ترکیبات معطر
  • ادو تویلت: 5-20 درصد ترکیبات معطر
  • ادکلن: 2-5 درصد ترکیبات معطر

در پایان این مقاله امیدواریم توضیحات ارائه شده درباره اصطلاح پیلار عطر برایتان مفید و کافی بوده باشد. پیلار و فلنکر اصطلاحاتی هستند که خارج از دایره‌های عطرساز قابل درک نیستند. اما امیدوارم توضیحات ما در اینجا تا حدودی معنای آن‌ها را برای شما روشن کرده باشد. همه انواع عطرها، پیلارها و فلنکرها برای ما قابل قبول هستند؛ اما درک اصطلاحات آن‌ها ممکن است به شما کمک کند تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

منبع:eauxsillage

نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید