یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید روغن آملا برای مو و نحوه استفاده از آن

فواید روغن آملا برای مو و نحوه استفاده از آن

برای قرن‌ها، بسیاری از سیستم‌های دارویی سنتی، از جمله داروهای گیاهی چینی، طب تبتی و آیورودا از گیاه آملا برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کردند. با ارزش‌ترین قسمت گیاه، میوه آن است که دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که این گیاه دارای خواص ضدسرطانی، ضدالتهابی و محافظت کننده از قلب نیز هست.

در حوزه درمان‌های زیبایی طبیعی، روغن آملا به عنوان یک اکسیر قدیمی برای حفظ موهای شاداب و سالم شناخته می‌شود. روغن آملا که از انگور فرنگی هندی مشتق شده است، برای قرن‌ها است که در طب آیورودا استفاده می‌شود و به دلیل فواید بی‌شمارش برای مو مشهور است. از این رو در این مقاله به بررسی چیستی روغن آملا می‌پردازیم و مزایای متعددی را که برای مراقبت از مو ارائه می‌دهد، بررسی می‌کنیم.

روغن آملا چیست؟

روغن آملا که با نام روغن انگور فرنگی هندی نیز شناخته می‌شود، یک عصاره گیاهی باستانی است که از میوه درخت آملا (Emblica officinalis) به دست می‌آید. این میوه کوچک و ترش، بومی شبه قاره هند است و سابقه طولانی در استفاده دارویی و آرایشی دارد. روغن آملا معمولاً با خیساندن میوه‌های خشک شده آملا در روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن کنجد و تزریق خواص مفید میوه از طریق فرآیند استخراج دقیق تهیه می‌شود.

روغن آملا چیست

روغن آملا سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و اسیدهای چرب ضروری است. این ترکیبات روغن آملا را به یک داروی طبیعی قوی برای تقویت رشد مو، بهبود بافت مو و رفع نگرانی‌های مختلف مرتبط با مو تبدیل می‌کند.با گنجاندن روغن آملا در روتین مراقبت از موهای خود، می‌توانید از مزایای بی‌شمار این روغن فوق‌العاده برای موهای خود بهره ببرید.

10 فایده روغن آملا برای مو

روغن آملا سرشار از ویتامین C، ویتامین E و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که همگی می‌توانند به بازسازی سلولی کمک کنند و گردش خون را در رگ‌های خونی پوست سر افزایش دهند. این خواص می‌توانند به تسهیل رشد مو و پوست و تقویت سلامت کلی پوست سر کمک کنند.

1. رشد مو را تحریک می‌کند

روغن آملا نیروگاهی از مواد مغذی است که فولیکول‌های مو را تحریک کرده و رشد مو را تقویت می‌کند. ویتامین C موجود در آملا مو را از ریشه تقویت می‌کند، ریزش مو را کاهش می‌دهد و رشد تارهای جدید و سالم را تقویت می‌کند. استفاده منظم از روغن آملا می‌تواند به مرور زمان به داشتن موهای ضخیم‌تر و بلندتر منجر شود.

فواید روغن آملا برای مو

2. از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های پیری، سفید شدن زودرس موها است. روغن آملا به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان بالا و به دلیل توانایی در جلوگیری از سفیدی زودرس شناخته شده است. این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند باعث خاکستری شدن زودرس موها شوند مبارزه می‌کنند. ماساژ دادن روغن آملا روی پوست سر می‌تواند به حفظ رنگ طبیعی موهای شما کمک کند.

3. حالت دهنده و تغذیه کننده مو

روغن آملا به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می‌کند و آبرسانی عمیقی را برای موها فراهم می‌کند. اسیدهای چرب موجود در این روغن به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند و مانع از خشکی و شکاف انتهای آن‌ها می‌شود. از این رو استفاده منظم از روغن آملا موها را نرم، صاف و قابل کنترل می‌کند.

4. شوره سر و تحریک پوست سر را کاهش می‌دهد

روغن آملا دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است که می‌تواند تحریک پوست سر و شوره سر را کاهش دهد. ماساژ روغن آملا روی پوست سر قادر است که خارش را تسکین دهد و وجود شوره سر را کاهش دهد و محیط سالم‌تری را برای رشد مو فراهم کند.

کاهش شوره سر با روغن آملا

5. درخشندگی و شادابی را به موها اضافه می‌کند

براقیت و درخشندگی طبیعی موها را می‌توان با استفاده از روغن آملا افزایش داد. این روغن یک لایه محافظ در اطراف هر تار مو ایجاد می‌کند و آن را درخشان‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد. این اثر به ویژه برای کسانی که موهای کدر و بی‌روح دارند مفید است.

6. فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند

روغن آملا حاوی اسیدهای چرب ضروری است که به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. این ویژگی می‌تواند شکستگی و ریزش مو را کاهش دهد و در نتیجه موهای قوی‌تر و سالم‌تری داشته باشد.

7. بافت مو را بهبود می‌بخشد

استفاده منظم از روغن آملا می‌تواند بافت موهای شما را بهبود ببخشد. این روغن می‌تواند موهای درشت را نرم‌تر و قابل کنترل‌تر کند و در عین حال سبب پرپشت شدن موهای نازک و کم‌حجم شود.

8. از آسیب مو جلوگیری می‌کند

روغن آملا یک سد محافظ در برابر آلاینده‌های محیطی و اشعه‌های مضر UV تشکیل می‌دهد و خطر آسیب مو را کاهش می‌دهد. این امر به ویژه در صورتی که موهای خود را به طور مکرر در معرض نور خورشید یا ابزارهای حالت دهنده گرما قرار دهید بسیار مهم است.

جلوگیری از آسیب مو با روغن آملا

9. مرطوب کننده موهای خشک و آسیب‌دیده

آب و روغن گیاه آملا بسیار مرطوب کننده هستند. روغن آملا یک روغن بسیار مرطوب کننده است به این معنی که می‌تواند به تغذیه ساقه‌های خشک و شکننده مو کمک کند. با گنجاندن روغن آملا در روتین مراقبت از مو، موهای سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتری خواهید داشت.

10. محافظت از کوتیکول مو

کوتیکول مو بیرونی‌ترین قسمت ساقه مو است که از آن در برابر عوامل خارجی مانند گرمای بیش از حد، گرد و غبار، آلودگی، آب سخت و شامپوهای نرم کننده مو محافظت می‌کند. روغن آملا به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی از موهای ما محافظت می‌کند و جلو آسیب‌های خارجی را می‌گیرد.

نحوه استفاده از روغن آملا برای مو

روغن آملا را می‌توان به صورت موضعی یا خوراکی مصرف کرد. در حالی که ممکن است روغن آملا برای سلامتی کلی بدن فواید زیادی داشته باشد، کسانی که به دنبال فواید تقویت کننده مو هستند، باید از کاربردهای موضعی استفاده کنند. برای بهره‌مندی از فواید روغن آملا برای موهای خود، این مراحل ساده را دنبال کنید.

1. روغن را گرم کنید

با گرم کردن مقدار کمی روغن آملا در مایکروویو یا با قرار دادن ظرف در آب داغ شروع کنید. روغن گرم بهتر جذب پوست سر و موها می‌شود.

2. روغن را روی پوست سر ماساژ دهید

با استفاده از نوک انگشتان خود، روغن گرم آملا را به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای اثربخشی از توزیع یکنواخت روغن روی پوست و موها اطمینان حاصل کنید.

3. استراحت کنید

بعد از ماساژ دادن، روغن را حداقل به مدت 30 دقیقه روی موها و پوست سر خود بگذارید. حتی می‌توانید برای نفوذ عمیق‌تر و اثرگذاری بهتر، روغن را برای یک شب تا صبح روی موها قرار دهید. بهتر است که از یک کلاه برای گرم کردن سرتان استفاده کنید.

4. شامپو بزنید و آبکشی کنید

بعد از استراحت دادن موها، سرتان را با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات بشویید تا روغن آن پاک شود. در صورت تمایل با یک نرم کننده کارتان را به پایان برسانید..

5. تکرار در صورت لزوم

برای بهترین نتیجه، به طور منظم از روغن آملا برای مراقبت از موهای خود استفاده کنید. بسته به نیاز موهایتان می‌توانید این درمان طبیعی و خانگی را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

نحوه استفاده از روغن آملا

در پایان لازم است بدانید که روغن گیاهی آملا، مشتق شده از انگور فرنگی هندی، یک گنجینه طبیعی از مواد مغذی تقویت کننده مو است. توانایی آن در تحریک رشد مو، جلوگیری از سفیدی زودرس مو، حالت دهنده و تغذیه مو، کاهش شوره سر، افزایش درخشندگی و شادابی، تقویت فولیکول‌های مو، بهبود بافت مو و جلوگیری از آسیب مو، آن را به یک راه حل پیشنهادی برای دستیابی به سلامت همیشگی مو تبدیل می‌کند.

محصولات مرتبط
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی کراستاسkerastase 
۵,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۳۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو ایندیگو ملویتاMELVITAامکان ارسال فوری
۱,۷۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو روغن نارگیل اینکتوinecto 
۴۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید