یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
خواص بی‌نظیر روغن بادام زمینی برای موهای سالم

خواص بی‌نظیر روغن بادام زمینی برای موهای سالم

زمانی که به روغن‌های مو فکر می‌کنید؛ بیشتر اوقات ذهن شما به سمت روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن جوجوبا می‌رود. اما روغن بادام زمینی چطور؟ روغن بادام زمینی در مراقبت از مو استفاده می‌شود و در حالی که میلیون‌ها روغن مختلف وجود دارد که ممکن است برای مو مناسب باشد، این روغن همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

تحقیقات نشان می‌دهند که روغن بادام زمینی می‌تواند برای موهای خشک و پوست سر و همچنین شرایط خاص پوست خشک مانند پسوریازیس بسیار مفید باشد. این روغن که از بادام زمینی ساده گرفته شده؛ یک اکسیر قوی برای حفظ موهای سالم و زیبا است. از این رو در این مقاله به معرفی روغن بادام زمینی می‌پردازیم و منشأ، ترکیب و فواید زیادی را که برای موهای سر ارائه می‌دهد را بررسی می‌کنیم.

روغن بادام زمینی چیست؟

روغن بادام زمینی که با عنوان روغن آراشیس نیز شناخته می‌شود؛ یک روغن گیاهی است که از دانه‌های گیاه بادام زمینی (Arachis hypogaea) استخراج می‌شود. این روغن یک ماده اصلی در بسیاری از غذاهای سراسر جهان است که به دلیل طعم ملایم و نقطه دود بالا مورد قدردانی قرار می‌گیرد و آن را به گزینه‌ای عالی برای سرخ کردن تبدیل می‌کند. با این حال، کاربرد روغن بادام زمینی بسیار فراتر از آشپزخانه است؛ زیرا جایگاه ویژه‌ای در قلمرو زیبایی طبیعی و مراقبت از مو دارد.

روغن بادام زمینی چیست

خواص موجود در روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی به دلیل ترکیب غنی از مواد مغذی که به اثربخشی آن در ارتقای سلامت مو کمک می‌کند، مشهور است. در این قسمت به برخی از اجزای کلیدی موجود در روغن بادام زمینی اشاره می‌کنیم.

1. حاوی اسیدهای چرب

روغن بادام زمینی عمدتاً از اسیدهای چرب مختلف تشکیل شده است که اسیداولئیک، اسیدلینولئیک و اسیدپالمیتیک فراوان‌ترین آن‌ها هستند. این اسیدهای چرب نقش مهمی در حفظ استحکام و تعادل رطوبت مو ایفا می‌کنند.

2. حاوی انواع ویتامین‌ها

روغن بادام زمینی منبع خوبی از چندین ویتامین از جمله ویتامین E، ویتامین K و ویتامین B کمپلکس است. ویتامین E به ویژه به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش شناخته شده است که از فولیکول‌های مو در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

3. حاوی مواد معدنی

روغن بادام زمینی همچنین حاوی مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم است. این مواد معدنی به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کنند و باعث افزایش رشد مو می‌شوند.

4. حاوی انواع پروتئین‌ها

خود بادام زمینی سرشار از پروتئین است و برخی از این پروتئین‌ها به روغن بادام زمینی منتقل می‌شوند. در واقع پروتئین‌ها بلوک‌های سازنده مو هستند که به ترمیم و تقویت ساقه مو کمک می‌کنند.

5. حاوی فیتواسترول

روغن بادام زمینی حاوی فیتواسترول است که ترکیبات گیاهی با خواص ضد‌التهابی است. این ترکیب به تسکین پوست سر تحریک شده کمک می‌کند.

فواید روغن بادام زمینی برای مو

اگرچه ممکن است روغن بادام زمینی آخرین چیزی باشد که برای درمان موها به ذهن‌تان برسد، این روغن فواید بسیار زیادی برای موها دارد. از جمله این فواید می‌توان به افزایش ضخامت مو، کاهش ریزش مو، مبارزه با موهای آسیب دیده و جلوگیری از موخوره اشاره کرد که در ادامه به طور مفصل در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم. این روغن همچنین مملو از آنتی‌اکسیدان است که در درمان شوره سر و حتی پسوریازیس پوست سر مفید است.

فواید روغن بادام زمینی برای مو

1. تغذیه کننده و مرطوب کننده مو

یکی از مهم‌ترین فواید روغن بادام زمینی برای مو، توانایی آن در تغذیه عمیق و مرطوب کردن مو و پوست سر است. محتوای اسید چرب غنی آن به حفظ رطوبت، جلوگیری از خشکی و کاهش خطر شکاف انتهایی مو (موخوره) کمک می‌کند.

2. تقویت رشد مو

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در روغن بادام زمینی، به ویژه ویتامین E و منیزیم، گردش خون را در پوست سر تحریک می‌کنند. گردش خون بهبود یافته تضمین می‌کند که فولیکول‌های مو منبع کافی از مواد مغذی و اکسیژن را دریافت می‌کنند که این باعث افزایش رشد مو می‌شود.

3. جلوگیری از ریزش مو

پروتئین‌های موجود در روغن بادام زمینی به تقویت تارهای مو، کاهش شکستگی و ریزش مو کمک می‌کند. از این رو استفاده منظم از این روغن می‌تواند موهای شما را کمتر در معرض آسیب قرار دهد.

4. درمان شوره و مشکلات مربوط به پوست سر

خواص ضدالتهابی روغن بادام زمینی می‌تواند برای افرادی که از شرایط بد پوست سر مانند شوره سر، خارش یا پسوریازیس رنج می‌برند، مفید باشد. این روغن پوست سر را تسکین می‌دهد و سبب کاهش تحریک می‌شود.

درمان شوره سر با روغن بادام زمینی

5. درخشندگی ساقه مو

روغن بادام زمینی درخشندگی طبیعی روی موهای شما ایجاد می‌کند و آن‌ها را سالم و درخشان نشان می‌دهد. این روغن قادر است که موهای کدر و بی روح را به موهای سرحال و باطراوت تبدیل کند.

6. حالت دهنده و نرم کننده مو

روغن بادام زمینی را می‌توان به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو استفاده کرد. این روغن با نرم کردن موها، حالت دادن به آن‌ها را راحت‌تر می‌کند.

7. محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن بادام زمینی، به ویژه ویتامین E، از مو در برابر آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند.

نحوه استفاده از روغن بادام زمینی برای مراقبت از مو

اکنون که با فواید بی‌شمار روغن بادام زمینی برای موها آشنا شدید، بیایید راه‌های عملی برای گنجاندن این روغن در روتین مراقبت از مو را نیز بررسی کنیم.

1. حرارت دادن روغن

مقدار کمی روغن بادام زمینی را حرارت دهید تا گرم شود (نه داغ). آن را به آرامی روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و روی ریشه‌ها تمرکز کنید. در نهایت موهایتان را با کلاه بپوشانید و بگذارید حداقل 30 دقیقه قبل از شامپو زدن روی موهایتان بماند. این درمان عمیق را می‌توانید یک بار در هفته برای بهترین نتیجه انجام دهید.

2. استفاده به عنوان حالت دهنده

پس از شامپو کردن و حالت دادن به موهای خود، چند قطره روغن بادام زمینی را به انتهای موهای خود بمالید. این ماده به عنوان یک حالت دهنده عمل می‌کند و باعث درخشندگی و کاهش موخوره می‌شود.

روغن بادام زمینی به عنوان حالت دهنده

3. استفاده بعنوان ماسک مو

روغن بادام زمینی را با سایر مواد طبیعی مانند عسل یا ماست ترکیب کنید تا یک ماسک موی مغذی ایجاد کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه قبل از شستن موهایتان بماند.

4. استفاده به عنوان روغن ماساژ

به طور منظم مقدار کمی روغن بادام زمینی را با حرکات آرام و دورانی روی پوست سر خود ماساژ دهید. این کار نه تنها پوست سر شما را تغذیه می‌کند، بلکه باعث آرامش نیز می‌شود. ماساژ موها با روغن بادام زمینی جلو موخوره و دوشاخه شدن نوک موها را نیز می‌گیرد.

ملاحظات نوع مو برای استفاده از روغن بادام زمینی

به طور کلی، کسانی که پوست سر و موهایشان خشک‌تر است، بیشتر از روغن درمانی سود می‌برند. مو یا پوست سر که به‌ خصوص خشک است، برای روغن درمانی مناسب‌تر است، زیرا روغن بادام‌زمینی به ‌عنوان یک انسداد برای محصور کردن رطوبت و به‌عنوان نرم‌کننده برای نرم کردن موهای خشک و آسیب‌دیده عمل می‌کند. افرادی که دارای موهای بیش از حد چرب یا پوست سر چرب هستند، احتمالا نیازی به مزایای اضافی درمان با روغن بادام زمینی نداشته باشند؛ زیرا بدن آن‌ها در حال طبیعی مقادیر کافی سبوم را تولید می‌کند.

ملاحظات نوع مو با روغن بادام زمینی

مطالعات علمی همچنین خاطر نشان می‌کنند که روغن بادام زمینی به دلیل اثرات آبرسانی که بر روی پوست انسان دارد (بدون افزایش از دست دادن آب از طریق پوست)، می‌تواند به ترمیم سد پوستی کمک کند. به همین دلیل است که متخصصان اغلب آن را برای افرادی که دارای مشکلات پوست سر هستند توصیه می‌کنند. از این رو این روغن گزینه‌ای طبیعی و مناسب برای کسانی است که دارای شوره سر یا پسوریازیس پوست سر هستند.

به غیر از افرادی که پوست سرشان خشک است، افرادی که موهای آسیب دیده دارند نیز باید از روغن بادام زمینی استفاده کنند. برای کسانی که موهای آسیب دیده دارند، روغن بادام زمینی یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان یک روش درمانی است. در پایان باید بگوییم که روغن بادام زمینی، با ترکیب غنی از مواد مغذی ضروری و خواص مفید، خود را به عنوان یک افزودنی ارزشمند برای روتین‌های طبیعی مراقبت از مو تثبیت کرده است.

این روغن قطعا تقویت رشد مو، افزایش درخشندگی یا رفع مشکلات پوست سر را به عنوان یک راه حل طبیعی و موثر ارائه می‌دهد. با این حال، استفاده از آن باید با احتیاط انجام شود؛ به خصوص اگر آلرژی یا حساسیت داشته باشید. در صورت استفاده صحیح، روغن بادام زمینی می‌تواند موهای شما را زیبا و سالم کند و موهایی را برای شما به ارمغان بیاورد که با نشاط و با قدرت می‌درخشند.

محصولات مرتبط
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی کراستاسkerastase 
۵,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۳۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو ایندیگو ملویتاMELVITAامکان ارسال فوری
۱,۷۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو روغن نارگیل اینکتوinecto 
۴۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید