یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی بهترین عطرها با بوی بستنی و وانیل

معرفی بهترین عطرها با بوی بستنی و وانیل

وانیل و بستنی رایحه‌های محبوبی هستند که می‌توانند حس شیرین، آرام‌بخش و خامه‌ای را تداعی کنند. نت‌ وانیل در عطرسازی نشان دهنده یک سنت غنی و با سابقه است که برای قرن‌ها حواس انسان را مجذوب خود کرده است. وانیل از منشأ ساده خود در جنگل‌های استوایی مکزیک گرفته تا نقش آن به عنوان یک عنصر ارزشمند در عطرها در سراسر جهان، جذابیت ماندگار خود را ثابت کرده است.

جنبه‌های شیرین، خامه‌ای و چوبی آن به همراه اهمیت فرهنگی، وانیل را به یک نت همه کاره و دوست داشتنی در عطرسازی تبدیل کرده است. عطرهای زیادی در بازار وجود دارند که این نت‌ها را در خود جای داده‌اند. در این مقاله به ویژگی‌های بارز نت‌ وانیل و بوی بستنی در عطرها و جذابیت آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هنر ترکیب کردن نت وانیل در عطرسازی

 نت وانیل در عطرسازی

هنر ترکیب وانیل در عطرها نیازمند مهارت، خلاقیت و درک ویژگی‌های بویایی آن است. عطرسازان از قدرت وانیل برای ایجاد طیف گسترده‌ای از رایحه‌ها، از رایحه‌های تسکین دهنده تا ترکیبات شرقی جذاب استفاده کرده‌اند. در دنیای عطرسازی، وانیل چیزی بیش از یک عطر است. این ویژگی گواهی بر پیوند هماهنگ طبیعت، فرهنگ و هنر است. نت وانیل همچنان الهام‌بخش عطرسازان و علاقه‌مندان به عطر است و زیبایی و پیچیدگی جاودانه‌ای را که در یک نت یافت می‌شود به ما یادآوری می‌کند.

همانطور که ما دنیای عطرسازی را کشف می‌کنیم، وانیل به عنوان یک الهه معطر ایستاده است و ما را به طعم شیرین و جذاب خود دعوت می‌کند. هنر خلق عطر شبیه به آهنگسازی یا نقاشی یک شاهکار است. عطرسازان مانند هنرمندانی هستند که از پالتی از مواد معطر برای ایجاد رایحه‌های منحصر به فرد و خاطره‌انگیز استفاده می‌کنند. وانیل یک عنصر ارزشمند در این پالت است و تسلط بر استفاده از آن نیاز به مهارت و خلاقیت دارد.

نت بستنی در عطرسازی

وانیل همچنین می‌تواند به عنوان نت حمایتی در طیف وسیعی از عطرها استفاده شود. این نت ترکیبات دیگر موجود در عطر را تقویت می‌کند و باعث افزایش عمق و شیرینی بدون غلبه بر ترکیب کلی عطر می‌شود. به عنوان مثال، در عطرهای گلدار، لمس وانیل می‌تواند گل‌ها را خوش طعم‌تر و حسی‌تر کند. علاوه بر این، وانیل اغلب در عطرهای لذیذ استفاده می‌شود که از دنیای غذا الهام گرفته شده‌اند. این عطرها رایحه‌های خوش طعمی مانند کارامل، شکلات و شیرینی‌ها را تقلید می‌کنند.

وانیل سنگ بنای عطرهای لذیذ است که به عنوان یک نت پایه عمل می‌کند که پس زمینه‌ای خوشمزه و آرامش بخش را برای سایر مواد خوراکی فراهم می‌کند. یکی از نمادین‌ترین کاربردهای وانیل در عطرسازی در عطرهای شرقی است. عطرهای شرقی به دلیل گرما، عمق و احساس خود شناخته می‌شوند و وانیل در بسیاری از آن‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کند. ترکیب وانیل با ادویه‌ها، رزین‌ها و چوب‌های عجیب و غریب، سمفونی هماهنگی از رایحه‌ها را ایجاد می‌کند که هم گیرا و هم ماندگار است.

ویژگی‌های بوی بستنی در عطرسازی

عطرهایی که بوی بستنی دارند بخشی از روند رو به رشد صنعت عطر هستند که به عطرهای خوش طعم معروف می‌باشند. هدف عطرهای Gourmand بازآفرینی رایحه‌های شیرین و خوراکی از جمله بستنی است. این عطرها طوری طراحی شده‌اند که عطر دلپذیر و آرام بخش دسرهای منجمد مورد علاقه شما را بدون کالری واقعی القا کنند.

عطرهایی با رایحه‌های الهام گرفته از بستنی اغلب حاوی ترکیبی از نت‌هایی هستند که ترکیباتی را که معمولا در بستنی یافت می‌شوند تقلید می‌کنند. رایحه‌های کلیدی در این عطرها معمولا شامل وانیل، کارامل، شکلات، میوه‌ها (مانند انواع توت‌ها یا میوه‌های استوایی)، آجیل (مانند بادام یا فندق) و گاها حتی مقداری از ادویه‌هایی مانند دارچین یا هل است.

ارتباط نت وانیل و عطرهای دارای بوی بستنی

عطرهای دارای بوی بستنی

وانیل اغلب نت ستاره‌ای در عطرهای الهام گرفته از بستنی است. رایحه شیرین، خامه‌ای و آرامش‌بخش وانیل برای بازسازی تجربه بستنی نقش اساسی دارد. عطرهای الهام گرفته از بستنی دارای رایحه‌های متنوعی هستند تا طعم‌های مختلف بستنی را تقلید کنند. بوی وانیل، خمیر بیسکویت چیپسی شکلاتی، شربت توت فرنگی و پسته اغلب یادآور بوی بستنی است. این رایحه‌ها معمولا دارای نت‌های حمایتی برای تقویت اثر بستنی هستند.

ماندگاری و سیلاژ عطرهای دارای رایحه بستنی

ماندگاری و سیلاژ عطرهای الهام گرفته از بستنی بسته به برند و غلظت (ادوپرفیوم، ادو توالت و غیره) می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، عطرهای خوش طعم به دلیل ترکیبات غنی و شیرین‌شان ماندگاری خوبی دارند. عطرهای با رایحه بستنی اغلب رایحه‌های مفرح و عجیبی در نظر گرفته می‌شوند. عطرهای با بوی بستنی برای لباس‌های روزمره و روزانه و همچنین روزهای تابستانی مناسب هستند. چندین برند معروف عطرهای الهام گرفته از بستنی را ارائه می‌دهند. برندهایی مانند Comptoir Sud Pacifique، Demeter Fragrance Library، و Jo Malone به‌خاطر پیشنهادهای لذیذ خود شناخته شده‌اند.

ترکیبات عطری با بوی بستنی

عطر شیرین

برخی از علاقه‌مندان به عطر از لایه‌بندی عطرهای الهام گرفته از بستنی با رایحه‌های دیگر برای ایجاد ترکیبات منحصر به فرد لذت می‌برند. به عنوان مثال، مخلوط کردن عطر بستنی وانیلی با رایحه میوه‌ای یا گلی می‌تواند رایحه‌ای پیچیده و خاص را ایجاد کند. در حالی که بسیاری از عطرهای الهام گرفته از بستنی برای زنان به بازار عرضه می‌شوند، گزینه‌های unisex و مردانه نیز در دسترس هستند. این عطرها اغلب ترکیب متعادل‌تری از نت‌های شیرین، چوبی یا تند دارند.

عطرهای با رایحه بستنی مخصوصاً در ماه‌های تابستان که مردم هوس عطرهای با طراوت و شیرین برای تکمیل هوای گرم دارند، محبوب هستند. هنگام انتخاب عطری که بوی بستنی می‌دهد، ترجیحات شخصی خود را برای رایحه‌های شیرین، موقعیتی که قصد استفاده از آن را دارید و نحوه ایجاد رایحه روی پوست‌تان در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که عطر یک انتخاب کاملا شخصی است و آنچه برای یک نفر بوی خوشی دارد ممکن است برای دیگری جذاب نباشد. بنابراین، ایده خوبی است که قبل از خرید از عطرها نمونه بگیرید تا مطمئن شوید که با سلیقه و شیمی بدن شما مطابقت دارند یا خیر.

عطرهایی که به طور برجسته دارای رایحه وانیل و بستنی هستند

همان‌طور که تا به اینجای مقاله گفتیم وانیل و بستنی 2 رایحه شیرین و لذت‌بخش هستند که حس خوشایندی را از مصرف عطر به جای می‌گذارند. در ادامه به معرفی عطرهایی که به طور برجسته دارای رایحه وانیل و بستنی هستند می‌پردازیم.

1- ادو پرفیوم ایو سنت لورن لیبر زنانه

ادو پرفیوم ایو سنت لورن لیبر زنانه

خرید عطر ایو سنت لورن لیبر

ادو پرفیوم ایو سنت لورن لیبر زنانه یک عطر فرانسوی است که در سال 2019 به بازار عرضه شد. این عطر در گروه بویایی شرقی فوژه قرار دارد و دارای طعم و طبع شیرین و معتدل است. لیبر در زبان فرانسوی به معنای آزادی است و نام آن در این عطر نشانه زنان اصیل و مستقل امروزی است. طعم شیرین این عطر آن را برای استفاده در فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان مناسب می‌کند.

نت ابتدایی عطر ایوسن لورن از نارنگی ماندارین، برگ نارنج، اسطوخودوس و انگور فرنگی سیاه تشکیل شده است. بعد از تبخیر نت ابتدایی به نت میانی و قلبی عطر که شامل گل یاسمن سفید و شکوفه پرتقال است می‌رسیم. در نهایت نت پایه و ماندگار عطر که از عنبر، مشک، وانیل و چوب سدر تشکیل شده است مشام فرد پوشنده را پر می‌کند.

وانیل یک نت عطری پرطرفدار و همه کاره است که اغلب در نت‌های پایه عطرها استفاده می‌شود. این نت به خاطر رایحه گرم، شیرین و آرامش بخشش معروف است. هنگامی که وانیل در نت پایه عطر استفاده شود سبب افزایش ماندگاری آن می‌شود. در حالت کلی وجود وانیل به ترکیب کلی عطر عمق، گرما و پیچیدگی می‌بخشد و آن را خاص و مجلل می‌کند.

2- ادو پرفیوم تام فورد نویر پور فم زنانه

ادو پرفیوم تام فورد نویر پور فم زنانه

خرید عطر تام فورد نویر پور فم

کمپانی تجاری تام فورد، در سال 2015 محصولی زنانه به نام "نویر پور فم" را عرضه کرده. به گفته تام فورد؛ ساختار جدید این عطر که خانم ها را مورد هدف قرار داده است، تضاد جذابی را در رایحه‌ای اغواکننده از گروه بویایی شرقی گل‌دار حفظ کرده که هم نفسانی و هم عجیب است.حضور نت‌های اصیل و نابی همچون زنجبیل، کهربا، وانیل و رز، این عطر را در گروه بویایی شرقی گل‌دار طبقه‌بندی کرده و با روحیات زنان محکم و قوی و در عین حال مستقل بسیار سازگار است.

نت‌های میانی این عطرتلفیق دل‌انگیز گل رز، گل یاسمن سفید و شکوفه پرتقال به همراه نت خاص و منحصر به‌فرد بستنی کولفی تشکیل شده است. نت کولفی که در رایحه میانی این عطر استفاده شده، به عنوان بستنی با طعمی شبیه بادام خامه‌ای ظاهر شده تا رایحه نت‌های سنگین قبلی موجود در عطر را رقیق‌ترکند. این ترکیب متفاوت و فریبنده حسی سرشار از دوستی و صمیمیترا در وجود شما زنده می‌کند.

3- ادو پرفیوم جورجیو آرمانی کد ساتیین زنانه

ادو پرفیوم جورجیو آرمانی کد ساتیین زنانه

خرید عطر جورجیو آرمانی کد ساتیین

عطر جورجیو آرمانی کد ساتین، عطری است گلدار و میوه‌ای برای خانم‌ها که در سال 2015 به بازار عرضه شد. آرمانی کد ساتین یک ادو پرفیوم است، به این معنی که غلظت روغن‌های معطر آن در مقایسه با ادو تویلت بیشتر است و ماندگاری بیشتری دارد. این عطر دارای طعم و طبع شیرین و گرم است. این محصول ایتالیایی برای استفاده در فصول سرد و خنک مانند پاییز و زمستان مناسب پشنهاد خوبی است.

نت ابتدایی عطر ساتیین جورجیو آرمانی از گلابی، پوست میوه کاکائو، زنجبیل، شکوفه پرتقال و بستنی میوه‌ای تشکیل شده است. بعد از ناپدیدی شدن نت ابتدایی این عطر نت میانی آن که شامل بهار نارنج و گل یاسمن سفید است به مشام می‌رسد. در نهایت نت پایه عطر که شامل وانیل، پرالین و نعناع هندی است به مشام می‌رسد.

4-ادو پرفیوم تام فورد نویر اکستریم مردانه

نویر اکستریم ادو پرفیوم مردانه

خرید عطر تام فورد نویر اکستریم

کمپانی آمریکایی تام فورد در سال 2012 اولین نسخه سری عطرهای نویر (به معنی تیره و تاریک) را در نسخه ادوپرفیوم به بازار عطر و ادکلن مردانه معرفی و عرضه کرد؛ تا به دنبال آن در سال 2015 نسخه مردانه نویر اکستریم، توسط عطرساز با تجربه‌ همیشگی به نام سونیا کانستنت (Sonia Constant) طراحی شد.خانم کانستنت در ترکیب افسونگر و فریبنده این عطر مردانه، با به‌کارگیری از آکوردهای غالب ادویه‌ای و چوبی در کنار آکوردهای وانیلی روشی متضاد را در پیش گرفته است.

نت بستنی کولفی به‌عنوان قلب تپنده این تندیس نفیس، با طعمی شبیه بادام خامه‌ای ظاهر شده تا رایحه نت‌های سنگین قبلی موجود در عطر را رقیق‌تر کند. ترکیب نت‌های میانی، حسی سرشار از سبک‌بالی و امید و در عین حال آرامش خاطر فراوانی را در وجود شما زنده می‌کنند. در نهایت این عطر مردانه با وجود حال‌وهوای تاریک و عمیق خود، رایحه‌ای گرم و شیرین دارد و در فصل‌های سرد و خنک سال؛ خصوصا روزهای نارنجی ردی عمیق از شما برجای می‌گذارد.

در پایان این مقاله امیدواریم شما را با وجه‌های مختلف وانیل و بستنی و کاربرد آن‌ها در عطرسازی به خوبی آشنا کرده باشیم. همچنین چند نمونه از عطرهای پرفروش و پرطرفدار با نت وانیل و بستنی را به شما معرفی کردیم. با کلیک بر روی گزیته خرید می‌توانید ضمن دسترسی مستقیم به صفحه معرفی و خلاصه خصوصیات محصولات، مروری بر شرحویژگی‌های آن‌ها داشته و در صورت پسند، از آن‌ها استفاده کنید.

محصولات مرتبط
سو ریل چیپ اند شیک ادو تویلت زنانه موسچینو - موسکینوMoschino 
۲,۳۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۴
تنوع
نویر اکستریم ادو پرفیوم مردانه تام فوردTom Ford تخفیف ویژه
۱۳,۸۸۶,۰۰۰ تومان۹,۰۱۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
نویر پور فمه - نویر پور فم ادو پرفیوم زنانه تام فوردTom Ford 
۱۰,۲۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ارمانی کد ساتیین ادو پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armaniامکان ارسال فوری
۸,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید