یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
به چه عطرهایی پاستیلی می‌گوییم؟

به چه عطرهایی پاستیلی می‌گوییم؟

عطرها از دیرباز مورد استقبال افراد بسیاری بودند چرا که باعث افزایش حس اعتماد به نفس، جذبه و بهبود روابط اجتماعی و دیدگاه‌های مثبت اطرافیان نسبت به فرد می‌شود. از طرفی عطرها باعث ایجاد تعادل و هماهنگی بین شرایط فیزیکی و روانی می‌شوند.

عطرها از حدود سال 1900 میلادی برای اولین بار به صورت سنتی طبقه بندی شدند، که این طبقه بندی شامل هفت خانواده گل تنها،شرقی، چوب، دسته گل‌ها،چرم،کاجوسرخسی (معطر)می‌شد. اما امروزه با توجه به تغییر ذوق، سلایق و سبک مصرف کنندگان عطر و عطرسازان، با تکیه بر تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا طبقه بندی‌های به‌روزتری در زمینه عطرسازی ارائه شده که عطرهای میوه ای یا خوراکی جزء این دسته بندی جدید هستند.

عطر پاستیلی چیست؟

پاستیل‌ها از جمله خوراکی‌هایی هستند که به سبب عطر و طعم خوش میوه ای و رنگ‌های دلچسب آن‌ها مورد پسند همه به ویژه دختران جوان هستند .پاستیل‌ها همان طعم شادی کودکانه اند که وقتی به دیوارهای رنگارنگ یا ویترین شیرینی فروش‌ها نگاه می‌کنیم به یاد آن می‌افتیم. در حوالی ماه مارس، همه مانکن‌ها در ویترین‌ها لباس‌ها و پاپیون‌های پاستلی به تن می‌کنند و آن‌هایی که علاقه مند این لباس‌ها هستند می‌توانند از عطرهای دارای اسانس پاستیل نیز استفاده کنند.

عطر پاستیلی چیست

عطر پاستیلی برای آن‌هایی که عاشق پاستیل هستند، تداعی گر حس شادی و شادابی است و برای دختران نوجوانی که می‌خواهند در مورد شخصیت در حال رشد خود اظهار نظر کنند، یک انتخاب عطر باورنکردنی است. دختر بچه‌هایی که از کودکی وارد دوران نوجوانی و جوانی می‌شوند و پا به دنیای مد و میکاپ می‌گذارند؛ برای تقویت حس اعتماد به نفس و زیبایی بیشتر به عطرها علاقه پیدا می‌کنند.

اما از آنجایی که این کودکان شناخت زیادی از دنیای اطراف خود ندارند، دانستن اینکه چه عطری را انتخاب کنند، قدری دشوار است. از این رو ما عطرهای شیرین و مفرح پاستیلی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم و در ادامه به توضیح خصوصیات این عطرها می‌پردازیم. لازم به اشاره است که این عطرها اخیراً به اندازه ای طرفدار پیدا کرده اند که از روایح آن‌ها در تولید عطرهای موی پاستیلی نیز استفاده شده است.

ویژگی‌های عطر پاستیلی

اسانس پاستیل‌های خوراکی برگرفته از میوه‌هایی چون توت فرنگی، لیمو، تمشک، پرتقال، هلو، شکوفة یاس، سیب، گلابی و غیره است. از این رو، در تهیه عطر و ادکلن‌های پاستیلی نیز برای ایجاد رایحه پاستیلی از اسانس این میوه‌ها استفاده می‌کنند. عطرهای پاستیلی یا به اصطلاح پاستل، دارای رایحه ای ملایم از نوع خاص هستند و کاملاً مناسب دورهمی‌ها و جمع‌های دخترانه و یا زندگی عادی روزمره هستند. آکوردهای خاص این عطرها بسیار آرامش بخش بوده و جلوه ای شیک و دلنشین از شخصیت شما به دیگران به نمایش می‌گذارند.

ویژگی‌ عطرهای پاستیلی

نت‌های عطر پاستیلی

در نت‌های پایه این عطرهای پاستیلی از اسانس میوه استفاده می‌شود به همین دلیل عطرهایی که این ویژگی را دارند در دسته عطرهای دارای رایحه پاستیل قرار می‌ گیرند. اما در نت‌های میانی و پایانی این عطرها انواعی از اسانس‌هایی چون گل ویستریا، سرخالو، یاس، چوب‌های سفید، مشک، نارگیل و غیره قرار می گیرند. وقتی مقداری از این عطرهای پاستیلی را در محل نبض یا بر روی لباس خود اسپری می‌کنید، رایحه‌ای ترش و شیرین از نت‌های میوه ای دریافت می‌کنید.

نت‌ عطرهای پاستیلی

رایحه نت‌های میانی و پایانی نیز پس از چندین ساعت و با محو شدن اثر نت‌های اولیه، آشکار می‌شوند و تا مدت‌ها مشام شما را پر از عطر خوش می‌کنند. بنابراین، عطرهای پاستیلی، تجسم گرمای طبیعت پر از گل‌های یاس و پرتقال تازه اند که حاوی نت‌های لطیف و مشکی اند.

طبع، رایحه و گروه بویایی عطر پاستیلی

این عطرهای شیرین و گرم در گروه بویایی چایپر میوه ‌ای قرار دارند و انتخاب خوبی برای تمام فصول به ویژه فصول سرد سال می باشند. پس، اگر ترکیب‌ های میوه‌ ای و گرم را در روزهای سرد پاییزی و زمستانی ترجیح می‌ دهید حتما این عطر را امتحان کنید. این عطرهای با رایحه ملایم در کنار بوی خوش آن‌ها، سرشار از انرژی بوده و با یک پاف شما را با خود به دنیای کودکانه تان می‌برند و تمام خاطرات شیرین کودکی تان را در ذهن شما و اطرافیانتان زنده می‌کنند.

رایحه عطرهای پاستیلی

بسته بندی عطر پاستیلی

این عطرها در بسته بندی‌های جذاب و گاهی پاستیل مانند (همچون پاستیل خرسی) به بازار ارائه می‌شوند و حتی در ساخت بطری برخی از عطرهای مشهور پاستیلی، از روسری‌های دخترانه ابریشمی برندهای معتبر الهام گرفته می‌شود، که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و بازار ارائه می‌شوند و یا در شیشه‌هایی با طراحی بسیار شاد، دوست داشتنی و خلاقانه عرضه می‌شوند. زیرا یکی از اولین چیزهایی که هر دختر جوانی را مجذوب خود می‌کند، بسته بندی پر زرق و برق عطرها است.

بنابراین عطرهای پاستیلی، کادویی جذاب و هیجان انگیز به دختران و بانوان جوان- در مناسب‌هایی چون ولنتاین و سالگرد ازدواج هستند. از این رو با خرید این عطرها و باکس کردنشان با خرس‌ها، شکلات‌ها و آبنبات های شیرین و دوست داشتنی می‌توانید هیجان هر دختری را برانگیزید.

چه گروهی از افراد طرفدار عطر پاستیلی هستند؟

عطرهای پاستیلی، متفاوت، بدون کلیشه و گیرا بوده و مناسب استفاده تمام گروه‌های سنی به ویژه دختران دبیرستانی هستند. زیرا این گروه، روحیه ایپیش بینی ناپذیر و بازیگوش دارند و دوست دارند وارد هر جمعی که شدند نظر همه را به خود جلب کنند. این گروه سنی معمولا علاقه زیادی به عطر زدن دارند و حتی شاهد عطر زدن آن‌ها به موهایشان نیز بوده ایم!

طرفداران عطرهای پاستیلی

پس این افراد بهتر است از عطرهایی با رایحه‌های تند استفاده نکنند و به جای آن عطرهایی با رایحه سبک، اما ترش و شیرین با طعم‌های خوشمزه همچون عطرهای پاستیلی را ترجیح دهند. زیرا غلظت و ماندگاری این عطرها چندان زیاد نبوده و در شرایطی که دیگر رایحه این عطر را برای ادامه روز دوست نداشتند، می‌توانند خیلی راحت از یک عطر دیگر استفاده کنند.

چراکه معمولا افراد این گروه سنی اعتماد به نفس چندان و ثبات فکری ندارند و در صورتی که دیگران نظر مثبتی به عطر آن‌ها نداشته باشند سریعاً به فکر تغییر آن می‌افتند و نظر دیگران را در اولویت قرار می‌دهند. پس، عطرسازان زبده رایحة عطرهای پاستیلی را طوری طراحی کرده اند که با روحیه و سلیقه دختران جوان هماهنگی و هم خوانی داشته باشد.

البته بانوانی که سرشار از ذوق و نشاط جوانی هستند نیز می‌توانند از این عطرها استفاده کنند، چراکه بانوان جوان نیز عاشق بوی عطرهای پاستیلی هستند و با استشمام آن حس شور، تازگی و سرزندگی می کنند.

چند مورد از عطر پاستیلی برندهای معتبر

لازم به اشاره است که پاستل جفرا، ادوپرفیوم ویکتوریا سکرت بامب شل، ویکتور اند رولف بن بن، ادوپرفیوم توئیلی دی هرمس از جمله مشهورترین عطرهای پاستیلی هستند که حتما هر دختری خاطره ای از آن در ذهن خود دارد و ما نیز خرید آن‌ها را به شما و دوستداران شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه چند برند که عطر پاستیلی تولید می‌کنند را نام می‌بریم:

عطرهای پاستیلی برندهای معتبر 

  1. جوان پاول گوتیه (Jean Paul Gaultier): این برند معروف برای طراحی عطرهای منحصر به فرد با رایحه‌های شیرین و پاستیلی شناخته می‌شود، از جمله عطرهای "Classique" و "Le Male".

  2. مونتال (Montale): برند مونتال عطرهایی با رایحه‌های غنی و پاستیلی تولید می‌کند، مانند عطرهای "Intense Cafe" و "Vanilla Extasy".

  3. پرادا (Prada): برند پرادا در عرصه عطرسازی نیز فعالیت می‌کند و عطرهایی با رایحه‌های پاستیلی و شیرین تولید می‌کند، مانند عطرهای "Candy" و "Infusion d'Iris".

  4. گرلن (Guerlain): این برند معروف فرانسوی نیز عطرهایی با رایحه‌های پاستیلی در ارائه محصولات خود دارد، مانند عطرهای "La Petite Robe Noire" و "Shalimar Souffle de Parfum".

  5. مارک جیکوبز (Marc Jacobs): برند مارک جیکوبز نیز عطرهایی با رایحه‌های پاستیلی و شیرین در کالکشن‌های خود دارد، مانند عطرهای "Daisy" و "Honey".

این تنها چند نمونه از برندهای معتبر هستند که عطرهای پاستیلی با کیفیت تولید می‌کنند. البته، هر برند دارای محصولات متنوعی است و ممکن است عطرهای پاستیلی در کلکسیون‌های مختلف آنها وجود داشته باشد.

عطر پاستیلی

عطرهایی با آمیزه گل‌ها، توت‌ها و میوه‌ها می‌توانند انتخاب خوبی برای دختران و بانوان جوان باشند و با یک اسپری، شور و نشاط جوانی را برای آن‌ها به همراه بیاورند. پس اگر به عنوان یک دختر جوان قصد دارید عطر مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید، بهتر است عطرهای گل فامی چون عطرهای پاستیلی را برای استفاده روزانه یا میهمانی‌های خود برگزینید.

این عطرهای پاستیلی، اغلب پخش بو و ماندگاری نسبتاً خوبی داشته و حال و هوای نشاط آور و هوس برانگیزشان، آن‌ها را به گزینه ای ایده آل برای دختران تبدیل کرده است. هرچند که انتخاب خوشبوترین عطر کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد اما ما خرید عطرهای پاستیلی را به تمام افراد پرشور و پرهیجان پیشنهاد می‌دهیم. زیرا با خرید این عطرها با محصولی مواجه خواهید شد که با نهایت قدرت، مفهوم اغواگری را برای شما معنا می‌کند و روایح آن‌ها به دور از ساختارهای روزمره امروزی خلق شده اند.

محصولات مرتبط
سرچ ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۲,۲۹۳,۰۰۰ تومان۱۵,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
لینیج ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
فور هر فوراور ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۱,۵۳۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
والایا ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۸,۱۸۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
کنت استاپ لاوینگ یو ادو پرفیوم زنانه بای کیلیانBy Kilian 
۳۶,۲۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وای اینتنس ادو پرفیوم مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۷,۸۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سادوناسو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه ناسوماتوNasomatto 
۱۰,۸۵۱,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید