یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
از چه عطری برای محیط کار استفاده کنیم؟

از چه عطری برای محیط کار استفاده کنیم؟

عطر یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های افراد موفق در محیط‌های کاری است؛ زیرا منعکس کننده هوش و توانایی آن‌ها در اداره یک موقعیت شغلی است. در یک قرار کاری برداشت طرف مقابل از شما رقم می‌خورد. از این رو داشتن رایحه ای دلپذیر و جذاب می‌تواند شخصیت شما را برجسته کند و شما را منحصر به فرد و با اعتماد به نفس نشان دهد. همچنین عطرها قدرت شگفت انگیزی در اثرگذاری مثبت و موثر بر روی دیگران دارند.

یک عطر یا ادکلن مناسب به اندازه شیک پوشی و آراستگی ظاهری، شخصیت شما را نمایان می‌کند و تاثیر ماندگاری در ناخودآگاه مخاطب شما ایجاد می‌کند. در صورتی که عطر به خوبی انتخاب شود به شما کمک می‌کند که تأثیر خوبی داشته باشید زیرا ویژگی‌هایی که در یک قرار کاری یا مصاحبه شغلی شما را از سایرین متمایز و به یاد ماندنی می‌کند، آداب معاشرت، تماس چشمی، گفتار و رایحه شماست.

از چه عطری برای قرار کاری استفاده کنیم؟

عطرها گذشته از رفع بوی ناخوشایند، برای نشان دادن خود واقعی و اصالت شما طراحی شده اند. پس برای مخفی کردن شخصیت واقعی خود یا جعل هویت شخصی عطر نزنید و عطری را پیدا کنید که خود واقعی شما را به نمایش بگذارد. برای هر موقعیتی باید عطر مخصوص به آن را انتخاب کنید و نمی‌توانید از عطرهای مناسب مجالس و میهمانی‌ها یا قرار ملاقات‌های عاشقانه در قرارهای کاری استفاده کنید.

پس توجه داشته باشید که انتخاب عطر مانند انتخاب یک پارچه یا جواهر نیست و جسم و روح شما را به هم پیوند می‌دهد. بنابراین اگر عطر فعلی شما مناسب دنیای شغلی حرفه ای شما نیست و متوجه شدید که در کنار مسائل کاری، عطرتان نیز جلب توجه می‌کند، زمان ارتقاء آن فرا رسیده است. در مقاله حاضر، راهنمای کلی انتخاب عطرهای مناسب اداری و قرارهای کاری ارائه شده است. پس برای یادگیری بیشتر ادامه مطالب را دنبال کنید.

چگونه عطرهای مناسب قرارهای کاری را انتخاب کنیم؟

چگونه عطرهای مناسب قرارهای کاری را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب عطر مناسب برای قرار کاری، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • اول اینکه، رایحه‌های سبک‌تر برای محیط‌های کاری و اداری مناسب‌تر هستند. بنابراین، نباید عطر شما خیلی غلیظ باشد یا حواس شما و طرف مقابلتان را پرت کند.
  • دوم، عطر منتخب شما نه تنها باید مورد علاقه شما باشد بایستی به مشام طرف مقابل که معمولا هیچ شناختی از او ندارید نیز خوش باشد. معمولا عطرهای دارایرایحه گرم و تلخبه مشام همه خوش می‌آیند و اقتدار و تسلط شما بر جلسه کاری را نشان می‌دهند.
  • سوم، عطری را انتخاب کنید که بتواند بهره وری و خلق و خو را در محیط کاری افزایش دهد. رایحه‌های مرکباتی مانند لیمو، ترنج، رزماری و یاس برای افزایش سطح هوشیاری و انرژی بهترند و حتی در کسادی ظهر نیز شما را بیدار نگه می‌دارند. عطرهای نعناع فلفلی نیز گزینه خوبی برای نیروبخشی هستند.
  • چهارم، برای اینکه استرستان را در قرارهای کاری کم کنید و به اصطلاح آرام باشید، عطرهای مبتنی بر نت‌های اسطوخودوس و مشک را امتحان کنید زیرا عمیقاً آرام بخش هستند.
  • پنجم، اگر تنها چیزی که در میتینگ خود به دنبال آن هستید بوی لطیف است، عطرهایی با رایحه مشک صابونی ملایم با نت‌های پنبه، صابون و چوب صندل را انتخاب کنید زیرا بسیار سبک هستند و طرفداران زیادی دارند و به شما رایحه ای ملایم و تمیز می‌دهند.

ویژگی‌های عطرهای زنانه مناسب قرارهای کاری

ویژگی‌های عطرهای زنانه مناسب قرارهای کاری

  • هرچند بیشتر عطرهای مناسب قرارهای کاری اسپورت هستند و هم آقایان و هم بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند اما برخی از عطرها مختص جلسات کاری بانوان هستند.
  • عطرهای کمی شیرین و تازه که حال و هوای زنانه و طراوت جوانی داشته باشد؛ مناسب قرارهای کاری خانم‌ها هستند تا هنگام انجام کار و در طی جلساتطراوت و قدرت دوچندانی داشته باشند.
  • استفاده از عطرهای سبک تازه با نت‌های گلی که بوی مطبوع و بی نظیری داشته باشد نیز به بانوان پیشنهاد می‌شود زیرا این گروه از عطرها اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت کرده و حس شکست ناپذیری به آن‌ها می‌بخشند.
  • همچنین عطرزنانه مناسب قرارهای کاری بایددارای ترکیبات ملایم، معتدل، لطیف و ظریف زنانه باشد تا در صورت استفاده‌های طولانی مدت، باعث ایجاد سردرد نشود. پس عطرهای غلیظ، بسیار گرم یا بسیار شیرین، گزینه‌های مناسبی برای قرارهای کاری نیستند و به جای آن، از عطرهای زنانه حاوی نت‌های گیاهی، شکوفه گل‌ها یا میوه‌هایی مانند انواع مرکبات یا توت‌ها یا ترکیبی از روایح گل فام و میوه‌ استفاده کنید.

نکاتی برای استفاده از عطر در قرارهای کاری

نکاتی برای استفاده از عطر در قرارهای کاری

اکنون که متوجه شدید در یک عطر مناسب اداری به دنبال چه مواردی باشید، وقت آن است که در مورد نحوه استفاده از آن صحبت کنیم.

  1. عطر جایگزین استحمام نیست: یک عطر مناسب شخصیت شما، هر اندازه هم که رایحه خوش و ماندگاری داشته باشد جایگزین مناسبی برای استحمام نیست! پس بهترین نتیجه از عطر زمانی حاصل می شود که با تنی خوشبو و تمیز از آن استفاده کنید.
  2. حجم مناسبی از عطر را اسپری کنید:عطر غلیظ در کنار ایجاد سردرد و سرگیجه می‌تواند حواس مخاطب یا کارفرمای شما را پرت کند و به جای یادآوری شخصیت شیرین و جذاب شما در حین قرار کاری، او را به یاد باغ گل‌های رنگارنگ بیندازد! همچنین از شارژ مجدد و استفاده بیش از حد عطر در محیط کاری بپرهیزید. استفاده از عطر یک بار در صبح کافی است. کاری نکنید که همکارانتان فکر کنند که شمابه میهمانی آمده‌اید.
  3. از عطر خود در نقاط خاصی از بدن استفاده کنید:به جای اسپری کردن عطر در تمام بدن خود، نقاط خاصی مانند پشت گردن، مچ دست و آرنج خود را هدف قرار دهید.
  4. به هنگام استفاده از عطر، از استفاده سایر محصولات معطر اجتناب کنید:ترکیب عطر با لوسیون معطر بدن، نتیجه خوبی نخواهد داشت. زیرا رایحه لوسیون بدن ممکن است بوی عطر را بپوشاند یا رایحه آن را تغییر دهد. اما می‌توانید هنگام استفاده از عطر، از لوسیون بدن بدون عطر استفاده کنید.
  5. به نت‌های عطرهای مناسب خود توجه کنید:برای این منطور نت‌های مختلف را امتحان کنید تا عطری را پیدا کنید که با بوی منحصر به فرد تن شما ترکیب شده و هم خوانی داشته باشد. برای این منظور عطر را اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود و سپس آن را بو کنید. اگر آن را دوست داشتید در قرار کاری خود از آن ستفاده کنید.
  6. از استفاده از عطرهای مرسوم بپرهیزید:از استفاده از عطرهای مرسوم خودداری کنید. زیرا شما می‌خواهید منحصر به فرد باشید. پس عطر مشخص خود را که مکمل تن شماست شناسایی و استفاده کنید.
  7. ترجیحا از عطرهای کوچک جیبی و یا اتومایزر استفاده کنید:عطر جیبی، استفاده و حمل آن را ساده‌تر می‌کند. یا استفاده از اتومایزر یا عطر افشان، مایع عطر را به افشانه‌های غبارگونه بسیار ریز تبدیل می‌کند.در این صورت،حجم زیادی ازمایع عطر را به شکب بی‌رویه استفاده نمی‌کنید. پس با هر فشار اتومایزر فقط مقدار محدود اما کاربردی از عطر را اسپری می‌کنید و دیگر نیازی به حمل بطری‌های بزرگ عطر نخواهید داشت.

آیا استفاده از عطر در محل کار قابل قبول است؟

آیا استفاده از عطر در محل کار قابل قبول است؟

اینکه استفاده از عطر در محل کار منعی در پی دارد یا خیر، یکی از موضوعاتی است که همواره در کنار داشتن پوشش کاری و اداری مناسب مطرح است و سوالی است که ذهن همه را درگیر خود کرده است. برخی از دفاتر و اداره‌های دولتی با نشان دادن داغ بودن این موضوع، استفاده از عطر را در محیط‌های کاری منع کرده اند. از سوی دیگر، طرفداران خرید عطر و ادکلن، تقاضای جهانی خرید آن را افزایش داده اند. زیرا افزایش شهرنشینی و هزینه گذاشتن‌های بیشتر افراد برای حفظ ظاهر شخصی و آرایش و پیرایش خود، موجب خرید و فروش میلیارد دلاری این محصول شده است.

پس به عنوان یک قاعده کلی پیرامون استفاده از عطر در قرارهای کاری، لازم است قبل از مراجعه، هنجارها و باید و نبایدهای محل کار مورد نظر را پرس و جو کنید و در صورتی که شناختی از آن اداره یا محل کار نداشته باشید بهتر است در مصاحبه‌های شغلی عطر نزنید. اما در صورتیکه از قبل در یک سمتی شاغل هستید، بررسی کنید که آیا دفتر کار شما سیاستی برای استفاده از عطر اتخاذ کرده یا خیر. اگر طبق مقررات، منعی برای استفاده از عطر نداشتید، همان طور که پیش‌تر اشاره شد، برای قرارهای کاری از عطرهایی با رایحه سبک استفاده کنید.

از چه عطری برای قرار کاری استفاده کنیم؟

در پایان این مقاله امیدواریم نکات و مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان مفید بوده باشد. رایحه‌های سبک‌تر بهترین انواع عطرها برای قرار ملاقات‌های کاری هستند، بهره وری خود را با نت‌های مرکبات یا نعناع افزایش دهید و در مصرف آن اجحاف نکنید و عطری را استفاده کنید که نمایانگر جسارت، تعادل، حرفه ای بودن و شادابی شما باشد. اگر عطر شما رایحه تند و ماندگاری بالایی در فضا و روی لباستان داشته باشد، جذابیت خود را از دست می‌دهید.

بنابراین پیشنهاد کنیم از عطرهای سبک و در عین حال اسپرت و ملایم استفاده کنید که ماندگاری آن طولانی مدت و آزار دهنده نباشد. چرا که شما با انتخاب یک عطر مناسب در واقع ابراز می‌کنید که شایستگی فرصت همکاری را دارید. با در نظر گرفتن این نکات، ما مطمئن هستیم که عطری را خواهید یافت که مناسب قرارهای کاری شما باشد. بنابراین، امیدواریم که این مقاله راهنمای خوبی برای انتخاب یک عطر مناسب در محیط‌های اداری و قرارهای کاری شما باشد.

نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید