یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نکات کلیدی برای داشتن ریش جذاب و سالم که نمی‌دانید

نکات کلیدی برای داشتن ریش جذاب و سالم که نمی‌دانید

برای بسیاری از افراد ریش داشتن، خصوصاً ریشی پر پشت و حالت دار جزوی از استایل آنهاست. بنابراین برایشان بسیار مهم است که چطور می‌توانند رشد ریش خود را بیشتر کنند تا حالتی که دوست دارند را به آن بدهند. ریش گذاشتن، سبیل داشتن یا ریش پروفسوری از جمله استایل‌هایی است که می‌توان با آرایش ریش به آن رسید. اما برای آرایش ریش ابتدا باید رشد ریش‌ها را بیشتر کرد. این در حالی است که بسیاری از مردان از این بابت مشکل دارند و رشد ریش آنها بسیار کم است.

زمانی که رشد موهای ریش کم باشد و ریشی کم پشت داشته باشید؛ قطعاً آرایش ریش‌ها نیز کار دشواری است. خصوصاً که صبر کردن و تحمل برای رشد بیشتر موهای صورت کمی زمان بر است. رشد کم موهای صورت می‌تواند منجر به ایجاد سوالاتی در مورد این شود که آیا مشکل از هورمون هاست یا این که تکنیک‌های نظافت و نگه داری از ریش‌ها ضعیف است. چه از صفر شروع کنید و بخواهید ریش بگذارید یا این که تنها ظاهر ریش موجود خود را بهبود ببخشید، این مقاله نکاتی را در مورد رشد ریش سالم به شما ارائه می‌دهد.

چرا مردان برای گذاشتن ریش تلاش می‌کنند؟

موهای صورت برای هر فردی از نظر شکل، فرم و الگوهای رشد متفاوت است. برخی از افراد می‌توانند ریش پرپشت و حالت دار داشته باشند. این مزیت ناشی از ژنتیک خوب قدیمی است. قومیت نیز به الگوی رشد مو کمک می‌کند. به عنوان مثال، مطالعه‌ای که رشد مو را بر اساس کشور ارزیابی کرده، بیان می‌کند که در مردان قفقازی هشت برابر بیشتر از مردان ژاپنی توده موی صورت وجود دارد. علاوه بر این، مردان کشورهای مدیترانه‌ای بیشترین موهای صورت را تولید می‌کنند. چه از نظر استایل و چه از نظر حساسیتی که مردان روی جنسیتشان دارند، ممکن است ریش گذاشتن و اندازه و سلامت ریش‌ها برای مردان اهمیت زیادی داشته باشد.

نکات رشد ریش

آیا ریش کم پشت و نازک با سطح تستوسترون مرتبط است؟

شاید سطح تستوسترون روی رشد ریش‌ها و ضخامتشان تاثیر داشته باشد. سطح تستوسترون روی رشد ریش تاثیر می‌گذارد. در دوران بلوغ، بدن تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می‌کند، آنزیمی که به رشد مو در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. با این حال، برخی از مطالعات استدلال می‌کنند که DHT بیش از حد به طاسی با الگوی مردانه، که به عنوان آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می‌شود، مرتبط است. علاوه بر این، تستوسترون پایین می‌تواند حجم موهای بدن و صورت را کاهش دهد. سایر علائم کمبود تستوسترون عبارتند از:

  • کاهش توده عضلانی
  • میل جنسی کم
  • تغییرات خلق و خوی
  • گرگرفتگی

تحقیقات محدودی در مورد رابطه بین سطح تستوسترون و رشد موهای صورت پس از بلوغ وجود دارد. پزشک می‌تواند نگرانی‌های مربوط به سطح تستوسترون را بررسی و برطرف کند. با این حال همیشه الزاماً رشد کم ریش‌ها منشا هورمونی ندارد. به همین دلیل مهم است که راز کلیدی داشتن ریش‌هایی سالم را بدانید.

راز کلیدی داشتن ریش‌های سالم چیست؟

قبل از توضیح و بررسی نکاتی که می‌توانید با دنبال کردن آنها ریش‌هایی پرپشت و سالم‌تر داشته باشید چند راز مهم و کلیدی را باید بدانید. اول این که ریش گذاشتن به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و از همه مهم‌تر باید برای حفظ و نگه داری آنها صبور بود و وقت گذاشت. مورد مهم بعدی این است که موهای صورت بر اساس ژنتیک شما، هورمون‌ها، قومیت و عوامل محیطی شرایط متفاوتی دارد. در نتیجه الزاماً برای رشد ریش‌ها نباید توقع داشته باشید که به نتایجی مشابه با دیگران دست یابید. ممکن است حتی در بهترین حالت‌ها نیز رشد ریش شما محدود باشد.

افزایش قد ریش

نکته مهم بعدی این است که یک ریش سالم با یک روال مراقبت از پوست سالم شروع می‌شود. این روتین پوستی شامل پاکسازی مداوم و منظم، مرطوب کردن و نظافت ریش‌ها می‌شود. در نهایت در نظر داشته باشید که تراشیدن و زدن ریش‌ها الزاماً منجر به رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر شدن تارهای مو نمی‌شود و این تصور کاملاً اشتباه است. حالا که به این نکات اولیه کلیدی اشاره شد، در ادامه نکات و اصولی را به شما می‌گوییم که می‌توان با آنها رشد ریش‌ها را افزایش داد و ریش‌های سالم‌تری داشت.

علاوه بر این به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید یک آرایش ریش مطلوب را داشته باشید. با این حال قبل از بررسی این نکات در نظر داشته باشید که نمی‌توانیم ژن‌ها یا پس زمینه‌های قومی را تغییر دهیم. در نتیجه قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که این یک مشکل هورمونی یا ارثی نیست. نکات و استراتژی‌های زیادی برای رشد چشمگیر ریش‌ها وجود دارد که می‌توان با مراقبت‌های پوستی، مصرف مکمل‌ها و تغییر سبک زندگی به آن دست یافت.

نکته اول؛ اجازه دهید موهای صورت شما به شکل طبیعی رشد کند

اولین نکته و مورد مهمی که باید به آن توجه داشت این است که برای شروع به سادگی اصلاح کردن ریش‌ها را متوقف کنید و اجازه دهید موهای صورت شما به طور طبیعی رشد کند. زمانی که طول و اندازه ریش‌ها به اندازه دلخواه رسید می‌توانید به راحتی استایل مورد نظر خود را پیاده کرده و آرایش ریش مورد نظرتان را انجام دهید. توجه داشته باشید که قطعاً مدت زمانی که طول می‌کشد تا رشد ریش شما به اندازه مطلوب برسد برای هر فرد متفاوت است. بنابراین صبور باشید.

رشد طبیعی ریش

علم رشد موهای صورت را بشناسید

قبل از این که به نکته بعدی بپردازیم، بهتر است با اصول و علم رشد موهای صورت کمی بیشتر آشنا شوید. رشد مو سه مرحله دارد. فاز آناژن (رشد)، کاتاژن (انتقال) و تلوژن (استراحت). مرحله آغازین که به عنوان فاز آناژن شناخته می‌شود، مرحله رشد است که در آن فولیکول‌های مو تقسیم می‌شوند و رشد می‌کنند. متوسط نرخ رشد روزانه بین 0.3-0.5 میلی متر است. نرخ رشد نیز با عوامل ژنتیکی و محیطی متفاوت است.

آندروژن‌ها که به عنوان هورمون‌های جنسی نیز شناخته می‌شوند، برای رشد مو ضروری هستند. در دوران بلوغ، افزایش سطح هورمون‌های آندروژن، موهای کوچک و نازک را با موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر، مانند ریش، جایگزین می‌کند. موهای ریش ضخیم، سفت، متراکم، بیضی شکل و از نظر زاویه متفاوت هستند و قطر آنها دو برابر موهای سر است. علاوه بر این، سطح پوست گردن زبرتر از پوست روی گونه است. سطح ناهموار از زاویه دار شدن فولیکول مو جلوگیری می‌کند و احتمال رشد موهای درونی را افزایش می‌دهد.

نکته دوم؛ مراقبت از پوست و مو

برخی از افراد اساساً حتی بدون اصلاح مداوم ریش‌ها، موهای صورت بلند، ضخیم و سالمی ندارند. موهای سالم صورت متکی به یک پایه محکم است. در نتیجه شما باید ابتدا پوستی سالم و تمیز داشته باشید. داشتن یک روال مراقبت از پوست سالم برای داشتن ریشی پر پشت و سالم اهمیت دارد. متخصصان پوست یک روال پوستی سه مرحله‌ای را برای رشد یا حفظ ریش سالم پیشنهاد می‌کنند که شامل مراحل زیر است.

مراقبت از پوست و مو مردان

پوست صورت و ریش را تمیز کنید

می‌دانیم که شستن صورت آلودگی، میکروب‌ها و چربی‌های سطح پوست را از بین می‌برد. در مورد موهای صورت هم همینطور. کارشناسان شستشو با یک پاک کننده مخصوص نوع پوست را توصیه می‌کنند صابون عمومی توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند پوست را خشک کند. در نتیجه به عنوان یک روتین پوستی مهم حتماً روزانه پوست صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و همیشه آن را تمیز نگه دارید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کننده به جلوگیری از خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست که باعث می‌شود موهای صورت احساس خراشیدگی کنند، کمک خواهد کرد. درست مانند پاک کننده‌های صورت، مرطوب کننده‌ها نیز مختص نوع پوست هستند. در مرحله ته ریش (مرحله اول رشد ریش با موهای کم یا بدون قابل مشاهده) یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید تا از رشد موهای درونی جلوگیری کنید.

هنگامی که ریش رشد کرد، زمان آن است که از یک نرم کننده یا روغن ریش استفاده کنید. نرم کننده ریش برای پوست‌های مستعد آکنه توصیه می‌شود؛ در حالی که روغن ریش برای افرادی که پوست معمولی تا خشک دارند، بهترین کار را انجام می‌دهد. گاهی اوقات خشکی و پوسته شدن خود عامل ریزش موهای صورت و عامل بازدارنده رشد آنهاست.

نظافت مناسب کلید اصلی است

هنگامی که مراحل لازم مراقبت از پوست کامل شد، زمان رسیدگی به نیازهای مراقبت از مو فرا رسیده است (زمان اصلاح فرا رسیده است). پیش از این گفته شد که نباید موهای صورت را اصلاح کرد و باید اجازه داد موها به صورت طبیعی تا حد ممکن رشد کنند. با این حال نظافت موها اهمیت زیادی دارد و باید مطمئن شوید که آنها را نظم می‌دهید و اجازه آشفتگی را به ریش‌ها نخواهید داد. شما در این مرحله باید ریش‌ها را با یک شانه یکدست کنید تا ظاهری بهتر داشته باشند. یکدست شدن ریش می‌تواند ظاهر آن را بهبود ببخشد و به شما کمک کند تا برای نحوه آرایش ریش خود تصمیم بهتری بگیرید. از طرفی نیز نظم و تمیزی کلید اصلی داشتن ریش‌هایی سالم است.

نکته سوم؛ از ویتامین‌ها و مکمل‌ها مصرف کنید

گنجاندن ویتامین‌ها و مکمل‌ها در برنامه روزانه برای بهبود رشد و سلامت ریش ممکن است کمک کننده باشد. برای مثال بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، به دلیل فواید سلامت مو و ناخن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به طور خاص تاثیر این ویتامین، افزایش تولید کراتین است. کراتین پروتئینی است که به تشکیل بافت‌های پوست، ناخن و مو کمک می‌کند. ویتامین‌هایی مانند ویتامین A تا E به تقویت مو، ساخت کلاژن، جلوگیری از ریزش مو و تولید سبوم برای حفظ رطوبت طبیعی کمک می‌کنند. داشتن این گزینه‌ها می‌تواند در بهبود رشد ریش‌ها و افزایش سلامت آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

نکته چهارم؛ از روغن ریش استفاده کنید

روغن ریش یکی از محصولات آرایشی محبوب در حوزه مراقبت از ریش مردان است. این روغن، مخلوطی از اسانس‌ها و روغن‌های پایه حاصل از دانه‌ها، مغزها و گیاهان است. هدف از استفاده روغن ریش، مرطوب کردن پوست زیر ریش و کمک به رشد، نرم، سالم و قابل کنترل کردن موهای ریش است. به نقل از healthnewsهیچ تحقیق ثابت شده‌ای مبنی بر تاثیر روغن ریش بر رشد موهای ریش وجود ندارد. با این حال، چندین مطالعه نشان داده‌اند که برخی از روغن‌ها بر فولیکول‌های مو تاثیر گذاشته و در نتیجه رشد مو را تقویت می‌کنند. روغن ریش دارای خواص ارزشمندی به شرح زیر است.

  1. مرطوب کنندگی:روغن ریش با خواص مرطوب کنندگی که دارد، احساس خارش در پوست‌های خشک را کاهش داده و از ایجاد بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  2. هیدراتاسیون: این روغن می‌تواند به عنوان یک نرم کننده عمل کرده و ریش شما را صاف، نرم و براق کند.
  3. تغذیه کننده: روغن ریش مجموعه‌ای از روغن‌های طبیعی حاوی چربی‌های سالم، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که می‌تواند به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند.

فواید روغن ریش

عناصر طبیعی موجود در روغن ریش

در تهیه روغن‌های ریش از مخلوطی از روغن‌های حامل یا پایه مفید برای پوست و مو استفاده می‌شود. در ادامه شما را با فواید این روغن‌های مختلف آشنا می‌کنیم:

روغن بادام

روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است. مواد معدنی موجود در روغن بادام فواید بسیاری برای سلامتی مو به همراه دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که این روغن حامل، می‌تواند از موها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند، همچنین موهای خشک را مرطوب کرده و خاصیت ارتجاعی آن‌ها را بهبود بخشد.

روغن آرگان

طبق مطالعات، روغن آرگان برای احیای خاصیت ارتجاعی پوست و بهبود عملکرد سد پوستی مفید بوده است. همچنین این روغن معجزه آسا موجب آبرسانی بیشتر و نرمی پوست می‌شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی بسیاری است که اثرات مفید بسیاری برای موها دارد. روغن نارگیل با تاثیرات بسیار خود، به کاهش از بین رفتن پروتئین در موهای آسیب دیده نیز کمک می‌کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا دارای اثرات ضد التهابی بسیاری چون افزایش مقاومت موها در برابر شکستگی است. همچنین از فولیکول‌های مو محافظت می‌کند. طبق مطالعات این روغن دارای سرعت نفوذ سریع‌تر و خاصیت انسدادی مناسب است و یک سد نرم و آبرسان برای پوست ایجاد می‌کند. روغن جوجوبا را می‌توان به تنهایی یا همراه با روغن‌های دیگر استفاده کرد.

روغن رزماری

امروزه فواید روغن رزماری بر پوست و مو بر کسی پوشیده نیست و روز به روز محبوبیت آن در حال افزایش است زیرا تاثیر بسیاری بر رشد مجدد موها دارد. روغن رزماری به اندازه ماینوکسیدیل 2 درصد برای افرادی که با آلوپسی آندروژنیک یا بیماری ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند، موثر است. همچنین حاوی اثرات ضد التهابی است که بیماری‌های پوست سر را کاهش می‌دهد.

روغن‌های ضروری رشد ریش

روغن‌های ضروری موجود در روغن ریش

با استفاده از روغن‌های ضروری می‌توان رایحه و اسانس تازه‌ای به روغن‌های ریش داد. این رایحه‌های محبوب عبارت‌اند از چوب سدر، اسطوخودوس و درخت چای.

  • چوب سدر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. از طرفی، طبق یک مطالعه حیوانی انجام گرفته؛روغن اسطوخودوس به مدت چهار هفته بر روی موهای بدن موش‌هااستفاده شدو ثابت کرد که ممکن است در افزایش رشد موها مفید باشد.
  • روغن درخت چای نیز به بهبود خشکی مو و پوست کمک می‌کند. چراکه شرکت کنندگانی که به مدت چهار هفته،هر روز از شامپوی درخت چای استفاده می‌کردند، متوجه بهبود خارش و کاهش پوستهشدن پوست سر خود شدند.

آیا استفاده از روغن ریش عوارضی به دنبال دارد؟

روغن ریش در کنار فواید بی شمار آن می‌تواند در برخی از مصرف کنندگان خود، عوارضی نیز به دنبال داشته باشد:

  • آلرژی: همان طور که می‌دانید حتی عناصر طبیعی نیز گاهی می‌توانند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شوند. از این رو، روغن ریش خود را حتما قبل از استفاده آن تست کنید تا در صورت وجود، متوجه علائمی چون قرمزی، خارش، تورم یا سوزش پوست خود باشید.
  • جوش‌های پوستی: روغن ریش ممکن است مناسب انواع پوست‌های مستعد آکنه یا چرب نباشد، زیرا می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های پوستی بیشتری شود.

نحوه استفاده از روغن ریش

نحوه استفاده از روغن ریش

استفاده از روغن ریش ساده است و مصرف آن برای داشتن ریش‌هایی کاملاً تمیز و سالم و مرتب مفید است. در ادامه نحوه استفاده صحیح از روغن ریش ارائه شده است:

  1. ریش‌های خود را به خوبی شستشو دهید یا با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید.
  2. مقدار اندکی روغن به اندازه یک سکه روی موهای ریش خود بمالید. اگر ریش‌های متراکم یا بلندتری داشتید، ممکن است به روغن بیشتری نیاز داشته باشید، اما همیشه در ابتدا مقدار اندکی از آن را روی ریش‌های خود بزنید.
  3. سپس با حرکات دایره وار موهای ریش خود را ماساژ دهید تا روغن به طور یکنواخت در تمام موهای ریش شما پخش شود.
  4. می‌توانید از یک شانه یا برس برای کمک به پخش یکنواخت روغن استفاده کنید.
  5. و در نهایت ریش‌های خود را به فرم و نظم دلخواه خود درآورید.

دفعات استفاده از روغن ریش

دفعات استفاده از روغن ریش

  • می‌توانید یک بار در روز (صبح یا عصر) از روغن ریش خود استفاده کنید.
  • بهتر است بعد از دوش از این محصول استفاده کنید تا رطوبت پوستتان باعث جذب بهتر روغن شود. کسانی که پوست چرب دارند بهتر است کمتر از کسانی که پوست خشک دارند از روغن ریش استفاده کنند.

نحوه درست کردن روغن ریش خانگی

اگر می‌خواهید روغن ریش خود را به روش خانگی و طبیعی تهیه کنید، می‌توانید دستورالعمل زیر را امتحان کنید. در این صورت شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • بطری شیشه‌ای کهربایی به حجم یک اونس
  • نصف اونس روغن جوجوبا
  • نصف اونس روغن بادام
  • هفت تا ده قطره روغن درخت چای

روش تهیه

روغن جوجوبا، بادام و درخت چای را به خوبی مخلوط کرده و فرمول حاصل را با کمک یک قیف در یک بطری شیشه‌ای بریزید. همیشه می‌توانید روغن‌های پایه مختلف را با یکدیگر مخلوط کنید. اما اگر قصد استفاده از روغن نارگیل را داشتید، حتما قبل از مخلوط کردن آن، مواد را ذوب کنید زیرا اغلب به شکل جامد در می‌آید؛ همچنین، می‌توانید روغن پایه خود را با اسانس‌ها یا روغن‌های ضروری مختلف تست کنید تا بهترکیب و رایحه‌ مورد علاقه خود برسید.

نگهداری روغن ریش خانگی

شرایط نگهداری روغن ریش خانگی

روغن ریش خانگی خود را در یک ظرف شیشه‌ای ترجیحاً یک بطری کهربایی، نگهداری کنید تا از عناصر موجود در آن در برابر نور محافظت شود. سپس آن را در مکانی خنک، تاریک و خشک نگه داری کنید.

تغییر سبک زندگی برای داشتن ریش سالم‌تر

یک ریش سالم و جذاب ممکن است نیاز به ایجاد چند تغییر در سبک زندگی داشته باشد تا به رشد سالم ریش کمک کند. این اصول می‌تواند تعیین کند که چقدر بدن سالم‌تری دارید، چرخه هورمونی متعادل‌تری دارید و در نهایت رشد به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

بدون استرس باشید

سطوح استرس را مدیریت کنید، زیرا استرس می‌تواند منجر به شرایط ریزش مو مانند تلوژن افلوویوم یا آلوپسی آره آتا شود. مطالعات نشان می‌دهد که سطوح پایین کورتیزول برای تقویت رشد مو مفید است. بنابراین اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، کاهش سطح استرس و آرامش اعصاب و روان است.

تغذیه خوبی داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که در اثر چاقی ممکن است سطح تستوسترون کاهش یابد و همین امر می‌تواند در رشد موهای صورت و بدن تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین یک رژیم غذایی سالم و مقوی قطعاً در بهبود رشد ریش‌ها و افزایش سلامت موهای صورت تاثیر زیادی دارد.

خواب خوب و کافی داشته باشید

ملاتونین هورمونی است که نه تنها در شروع خواب نقش دارد، بلکه می‌تواند به تنظیم رشد مو نیز کمک کند. بسیاری از مواقع بی خوابی‌های مکرر و نداشتن نظم خوب در خواب می‌تواند موجب ریزش موها و رشد نامناسب آنها، از جمله ریش شود.

اصلاح ریش

ورزش کردن را فراموش نکنید

ورزش فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. یکی از این فواید شامل بهبود جریان خون در سراسر بدن، از جمله فولیکول‌های مو، برای تقویت رشد مو است. از طرفی خود ورزش کردن به حفظ تعادل هورمونی، کاهش استرس، بهبود نظم خواب و جلوگیری از چاقی کمک زیادی می‌کند که بدون شک تمام این موارد می‌توانند در افزایش سلامت ریش‌ها و بهبود رشد آنها موثر باشند.

حالا نوبت به آرایش ریش است

زمانی که رشد ریش‌های شما به حد مطلوب رسید، به شرطی که ریش‌ها شرایط خوب و سالمی داشته باشند می‌توانید استایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر اساس آن آرایش ریش‌ها را انجام دهید. بدون در نظر گرفتن مدل ریشی که به آن علاقه دارید، حتی در آرایش ریش خود نیز باید یک سری اصول و نکته را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر می‌شود.

تقارن را در نظر بگیرید

هر مدل آرایش ریشی که انتخاب می‌کنید باید ظاهری متقارن داشته باشد. تقارن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ظاهر ریش‌های شما کاملاً یکنواخت است. مدل‌های ریشی که متقارن‌اند همیشه بهتر به نظر می‌رسند.

از ژل اصلاح استفاده کنید

صورت و ریش خود را با آب گرم بشویید تا به هیدراته شدن موهایتان در آماده شدن برای اصلاح کمک کنید. سپس با ژل اصلاح روی قسمت‌هایی از صورت که می‌خواهید کاملاً صاف آنها را بتراشید، از جمله گردن و گونه‌ها کف کنید. استفاده از ژل اصلاح می‌تواند به جلوگیری از بریدگی، خراش و تحریک کمک کند. در نتیجه ظاهر آرایش ریش شما بسیار بهتر و یکدست‌تر دیده می‌شود. علاوه بر این نظم دادن به ریش‌ها به این صورت بسیار راحت‌تر است.

آرایش ریش

اصلاح درست و خوبی داشته باشید

باز هم بدون در نظر گرفتن مدل ریش انتخابی، اصلاح صحیح صورت اهمیت زیادی دارد. اول از همه حتماً از انواع ژیلت یا تیغ اصلاح با کیفیت و مناسب و ترجیحاً ضد حساسیت استفاده کنید تا موهای صورت خود را بهتر و یکدست‌تر بزنید. دوم اصول اصلاح درست را بدانید و با ضربات ملایم و سبک اصلاح ریش‌ها را انجام دهید تا بتوانید یک اصلاح دقیق داشته باشید. توجه کنید که با یک اشتباه کوچک ممکن است تلاش و صبری که برای رشد ریش‌ها و آرایش آنها کرده‌اید را به باد دهید. در نتیجه کار اصلاح ریش‌ها و آرایش آنها را بدون عجله انجام دهید.

از یک ماشین اصلاح حرفه‌ای کمک بگیرید

بعد از این که استایل کلی ریش خود را مشخص کرده و تغییرات عمده را در شکل ریش جدید خود انجام دادید، وقت آن است که به جزئیات دقیق توجه بیشتری کنید. برای مشخص کردن خطوط در امتداد گونه‌ها و ساقه‌های موی خود می‌توانید از یک ماشین اصلاح حرفه‌ای و دقیق کمک بگیرید تا به اصطلاح برای آرایش ریش خود خط بیاندازید.

اصول بعد از اصلاح را فراموش نکنید

حالا شما به ظاهر مد نظر ریش خود رسیده‌اید. اما نگهداری آن به اندازه تلاش برای رشد ریش‌ها مهم است. بنابراین بعد از اصلاح اصول مراقبت از ریش خود را فراموش نکنید. اول این که حتماً صورت خود را بعد از اصلاح با آب خنک بشویید و خشک کنید. می‌توانید از یک افترشیو مناسب برای رطوبت رسانی و تسکین پوست خود کمک بگیرید. در نهایت نیز از یک روغن سبک وزن برای کمک به نرم شدن و حفظ رطوبت موهای ریش خود استفاده کنید. به این نوع نگهداری به صورت روتین ادامه دهید تا زمانی که ریش شما مجدداً نیاز به تنظیم و اصلاح داشته باشد.

انتخاب بهترین آرایش ریش

ریش‌ها ابزاری عالی برای گسترش استایل ما هستند. درست مانند کوتاه کردن مو، ریش می‌تواند ظاهر شما را کاملاً تغییر دهد. مدل‌های ریش بسته به زیبایی شناسی، شکل صورت و نوع موهای صورت شما می‌تواند بسیار شخصی و متفاوت باشد. یک لبه محکم می‌تواند به چهره گرد کمک کند تا تیزتر به نظر برسد. ریش‌های پهن‌تر می‌تواند به پرتر نشان دادن صورت‌های لاغر کمک کند و کمی ته ریش روی صورت جوان می‌تواند آن را متمایزتر نشان دهد.

آرایش و زیبایی ریش

یکی از مشکلات در انتخاب استایل مناسب ریش‌ها برای افرادی است که رشد ریش یکسانی در تمام بخش‌ها ندارند. اصطلاحاً رشد ریش آنها تکه تکه است. برای این افراد گزینه‌های آرایش ریش متفاوتی وجود دارد که می‌توانند آن را انتخاب کنند. برای مثال فرم ریش دایره‌ای یا ریش پروفسوری بلند، مدل ون دایک، بالبو یا ریش به همراه سبیل همگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این استایل‌ها توجه را به مناطق ضخیم‌تر جلب می‌کنند.

برای داشتن مدل ریش‌های بلند ترجیحا اجازه دهید ریش‌های شما رشد بیشتری داشته باشند و سپس با استفاده از ژل مخصوص ریش آنها را حالت دهید. مدل ته ریش کلاسیک هم می‌تواند گزینه خوبی برای مواقعی باشد که رشد ریش‌ها زیاد و یکدست نیست. سایر مدل ریش‌هایی که می‌توان بسته به شکل و فرم چهره، سن، موقعیت اجتماعی و مواردی از این دست آنها را انتخاب کرد شامل فرم ریش شرکتی، فرم ریش‌های گرد و کوتاه، ریش‌های جعبه‌ای برای صورت‌های زاویه دار، ریش سایه دار و ریش هالیوودی می‌شود.

آیا اصلاح به رشد ریش کمک می‌کند؟

نه، تراشیدن ریش باعث رشد سریع یا پرپشت‌تر شدن ریش نمی‌شود. هنگام اصلاح، میزان سفتی مو افزایش می‌یابد. به هر حال، فولیکول مو یک گیرنده حسی است و در برابر تحریکات مکانیکی مانند تیغه مقاوم است. اصلاح روی تارهای مو تاثیر می‌گذارد اما ریشه فولیکول‌های مو را تغییر نمی‌دهد. به یاد داشته باشید که رشد مو نیاز به صبر و تعهد زمانی دارد. پس از چهار هفته، ریش به طور معمول برای فرم دادن آماده است و خطوط گردن و گونه را می‌توان مشخص کرد.

گذاشتن ریش نیاز به زمان، صبر و فداکاری دارد. تمیز کردن، تغذیه مناسب و کوتاه نگه داشتن ریش برای رشد سالم ضروری است. در نهایت، در نظر داشته باشید که شرایط رشد ریش‌ها برای هر فردی متفاوت است و چندین عامل مختلف می‌توانند در این قضیه دخیل باشند.از یک شانه و برس برای پخش یکنواخت محصولات مو روی ریش استفاده کنید؛ چراکه نظافت بخش مهمی از ایجاد یک ریش سالم است.

در نهایت بدون خجالت کشیدن و ناراحتی ساختار ژنتیکی خود را بپذیرید و اعتماد به نفس داشته باشید. با این حال می‌توانید با رعایت این نکات و اصول ساده رشد ریش بهتری داشته و آرایش ریش دلخواه خود را انجام دهید. شما برای انتخاب بهترین آرایش ریش باید به سن، فرم چهره، رنگ پوست و مو، موقعیت اجتماعی و شرایط رشد موهای صورت توجه کنید. برای هر حالت، استایل‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید آن را انتخاب کنید.

محصولات مرتبط
فوم اصلاح فورس آرکوArko 
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
فوم اصلاح وتیور مالیزیاMalizia 
۴۷۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۲۵۰ میل
فوم اصلاح میسن آرکوArko 
۱۲۸,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
فوم اصلاح کول آرکوArko 
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۳۰۰ میل
فوم اصلاح پروتکت اند کرNivea 
۳۷۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۲۰۰ میل
یدک تیغ اصلاح فیوژن پروگلاید ژیلتGillette 
۱,۹۴۲,۰۰۰ تومان
۴ عددی
۲ عددی
تیغ استیل ناست ژیلتGilletteامکان ارسال فوری
۲۳,۰۰۰ تومان
۵ عددی
۲۰ عددی
لوسیون بعد از اصلاح آقایانArdene 
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
کرم موبر بدن هیدرودرمHYDRODERM 
۱۹۸,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
۴۰ میل
کرم موبر پوست خشک ویتVeet 
۱۹۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
نوار موبر پوست خشک کامانComeon 
۱۶۵,۰۰۰ تومان
۱۲ عددی
ژل اصلاح سنسیتیو کول ژیلتGillette 
۲۴۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ژل اصلاح مردانه دو در یک بلک آرکوArkoامکان ارسال فوری
۲۰۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
فوم اصلاح بلک آرکوArko 
۸۶,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
پودر موبر لیمو دپیdepiامکان ارسال فوری
۲۰۱,۹۲۰ تومان
۵۰ گرم
نویسنده :فرزانه پاشایی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آیا می‌توان روغن ریش را به روش خانگی تهیه کرد؟
پاسخ:

بله. برای تهیه روغن ریش خانگی به دو جزء نیاز دارید: روغن پایه و روغن ضروری به عنوان اسانس. البته می‌توانید فرمولاسیون حاصل را با کمک روغن‌های در دسترس و مورد دلخواه خود سفارشی کنید.

بهترین زمان مصرف روغن ریش چیست؟
پاسخ:

بهترین زمان مصرف آن بعد از حمام و بهترین گروه از افراد، افرادی با پوست‌های چرب است.

چند بار در روز می‌توان از روغن ریش استفاده کرد؟
پاسخ:

می‌توانید یک بار در روز- صبح یا عصر- از این محصول استفاده کنید.

آیا استفاده از روغن ریش برای همه ضروری است؟
پاسخ:

خیر. این مکمل مناسب افرادی است که پوست زیر ریش آن‌ها خشک بوده و ریش آن‌ها رشد و تراکم چندانی نداشته باشد. همچنین به لحاظ ظاهری، از  ظاهر مطلوبی نیز برخوردار نباشد. به طور خلاصه موهای ریش آن‌ها از هرگونه فایده ای که روغن‌های ریش می‌توانند ارائه دهند بی بهره باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید