یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تقویت ابرو‌های کم‌‌پشت و نازک با چند روش خانگی

تقویت ابرو‌های کم‌‌پشت و نازک با چند روش خانگی

امروزه ابرو پرپشت و ضخیم به یک ترند زیبایی تبدیل شده‌ که به اصطلاح چشم‌ها را قاب می‌کند و ویژگی‌های صورت را بهبود می‌بخشد. با این حال، تمام افراد دارای ابروهای ضخیم و پرپشت طبیعی نیستند. اگر ابروهای نازک و کم‌پشتی دارید و می‌خواهید بدون استفاده از درمان‌های گران‌قیمت آن‌ها را پرپشت و تقویت کنید، نگران نباشید!

درمان‌های خانگی طبیعی متعددی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها به تحریک رشد ابرو و تقویت ابروهای پرپشت‌تر و زیباتر کمک کنید. در این مقاله، چند درمان خانگی برای تقویت ابرو به صورت موثر و ایمن را بررسی خواهیم کرد. پیش از شروع بد نیست نگاهی به مقاله تاثیر وازلین بر ابرو هم بیندازید.

10 روش‌ طبیعی و خانگی برای تقویت ابرو

ابروهای پرپشت و پهن نقش مهمی در زیبایی چهره دارند و برای اکثر خانم‌ها این مدل ابروها یکی از ملاک‌های زیبایی محسوب می‌شود. در حالی که هیچ درمان معجزه‌آسایی برای رشد ابرو وجود ندارد، برخی از روش‌های طبیعی و خانگی ممکن است به تحریک رشد و بهبود ظاهر ابروهای شما کمک کنند. در این مقاله شما را با 10 روش طبیعی و خانگی برای پرپشت شدن ابرو آشنا می‌کنیم.

روش های طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

1. روغن کرچک

در پاسخ به سوال همیشگی کاربران که می‌پرسند چه روغنی برای رشد ابرو خوبه باید بگوییم که روغن کرچک یک داروی محبوب برای تقویت ابرو و به طور کلی رشد مو است. این روغن حاوی اسیدریسینولئیک است که دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و به تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

برای استفاده از این روغن روی ابروها یک تکه پد پنبه‌ای تمیز را به روغن کرچک فشرده آغشته کنید و قبل از خواب مستقیماً روی ابروهای خود بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح باقی بماند. صبح روز بعد ابروها را با آب گرم شستشو دهید.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری و پروتئین است که به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند و رشد ابرو را تشویق می‌کند. نحوه استفاده از روغن نارگیل برای پرپشت شدن ابرو به این صورت است که باید مقدار کمی از آن را در یک کاسه گرم کنید و با استفاده از یک پد پنبه آن را به ابروهای خود بمالید.

به مدت 2 تا 3 دقیقه با حرکات دورانی ابروها و پوست‌تان را ماساژ دهید. بگذارید حداقل 30 دقیقه یا یک شب تا صبح روی ابروها باقی بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید.

3. روغن زیتون یک درمان طبیعی برای رشد ابرو

روغن زیتون یکی دیگر از درمان‌های طبیعی موثر برای ابروهای نازک و کم‌حجم است. ویتامین E موجود در روغن زیتون به رشد موها کمک می‌کند و سبب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. در واقع شما با همین روغن زیتون موجود در اکثر خانه‌ها می‌توانید موجب افزایش رشد ابروها شوید و دیگر نیازی به خرید تقویت کننده ابرو نداشته باشید.

روغن زیتون برای تقویت ابرو

برای بهره بردن از فواید روغن زیتون روی ابروها باید چند قطره از روغن زیتون خالص را روی ابروهای خود بمالید و به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس آن را با یک پاک کننده ملایم بشویید.

4. ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌هایی است که رشد مو را تحریک کرده و فولیکول‌های مو را سالم نگه می‌دارد. برای استفاده از ژل تازه آلوئه‌ورا باید ژل داخل آن را از برگ آلوئه‌ورا استخراج کرده و مستقیماً روی ابرو خود بمالید.

قبل از اینکه با آب بشویید، اجازه دهید 30 دقیقه بماند. برای بهترین نتیجه و افزایش رشد ابرو این روند را روزانه تکرار کنید. برای اطمینان از عدم حساسیت نسبت به این ماده، انجام تست را فراموش نکنید.

5. آب پیاز برای پرپشت شدن ابرو

آب پیاز سرشار از گوگرد است که باعث افزایش تولید کلاژن و رشد ابرو و مو می‌شود. برای شروع استفاده باید پیاز را رنده کرده و از صافی یا پارچه رد کنید تا آب آن جدا شود. آب پیاز را با استفاده از یک تکه پنبه به ابروهای خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد به خوبی بشویید.

آب پیاز برای پرپشت شدن ابرو

6. دانه شنبلیله

دانه‌های شنبلیله منبع عالی پروتئین و اسیدنیکوتینیک هستند که فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و باعث تقویت ابرو می‌شوند. برای استفاده از شنبلیله روی ابروها باید یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را یک شب تا صبح در آب خیس کنید.

دانه‌های خیس شده را آسیاب کرده و به صورت خمیری صاف در بیاورید و روی ابرو خود بمالید. قبل از اینکه با آب گرم بشویید، اجازه دهید 30 دقیقه خشک شود.

7. زرده تخم مرغ برای رشد ابرو

زرده تخم مرغ سرشار از بیوتین و پروتئین است که برای رشد ابرو و ضخامت موها ضروری است. برای این منظور باید زرده تخم مرغ را با همزن، بزنید تا صاف شود و با استفاده از پنبه آن را روی ابرو بمالید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

8. ژله نفتی

ژله پترولیوم یا وازلین به حفظ رطوبت، تغذیه فولیکول‌های مو و تقویت رشد ابرو کمک می‌کند. نحوه استفاده از این ماده به این صورت است که باید مقدار کمی از ژل نفتی را به ابروهای خود بمالید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید یک شب تا صبح روی پوست بماند و صبح روز بعد با آب بشویید.

9. چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که فولیکول‌های مو را تحریک کرده و رشد ابرو را تقویت می‌کند. برای استفاده از چای سبز روی ابروها، یک فنجان چای سبز را دم کرده و بگذارید خنک شود. چای خنک شده را با استفاده از یک پد پنبه‌ای روی ابروهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

چه روغنی برای رشد ابرو خوبه

10. شانه کردن و ماساژ دادن

برس زدن و ماساژ منظم ابروها می‌تواند به بهبود گردش خون و تحریک رشد مو کمک کند. برای این منظور از یک برس ابروی نرم استفاده کنید تا ابروهای خود را به آرامی و در جهت رشد مو شانه کنید. این کار را با یک ماساژ ملایم و با استفاده از حرکات دورانی به مدت چند دقیقه در روز دنبال کنید.

در پایان باید بگوییم که ابروهای نازک و کم‌پشت برای هیچکس زیبا نیست و اکثر افراد دوست دارند که با روش‌های خانگی بتوانند آن‌ها را تقویت و پرپشت کنند. خوشبختانه این روش‌ها کاملا موثر هستند و برای رسیدن به نتیجه فقط کافی است که صبر و ثبات داشته باشید.

بنابراین برای پرپشت کردن ابروها، این تکنیک‌های ساده و طبیعی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و با گذشت زمان متوجه بهبودهای قابل توجهی در ضخامت و پر شدن ابروهای خود خواهید شد. با این حال، اگر هرگونه بیماری زمینه‌ای یا آلرژی دارید، ضروری است که قبل از امتحان هر درمان خانگی جدید با یک متخصص پوست مشورت کنید و یا تست حساسیت را انجام دهید. پیش‌تر یک مقاله کامل در رابطه با فواید شانه زدن ابرو نوشته‌ایم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را بخوانید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید