یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تقاوت‌های کرم پودر در مقابل BB کرم و CC کرم

تقاوت‌های کرم پودر در مقابل BB کرم و CC کرم

در دنیای محصولات آرایشی و زیبایی، تنوع محصولات بسیار زیاد است و این تنوع بالا در اکثر مواقع باعث گیج شدن مصرف کننده می‌شود. وقتی صحبت از ایجاد یک میکاپ بی‌عیب و نقص برای پوست صورت به میان می‌آید، کرم پودر، بی بی کرم و سی سی کرم، سه گزینه محبوب هستند. هر یک از این محصولات مزایای منحصر به فردی را ارائه می‌دهند و نیازهای مختلف پوست را برآورده می‌کنند. در این مقاله، تفاوت‌های بین کرم پودر، بی‌ بی و سی ‌سی کرم را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا در مورد اینکه کدام یک برای نیازهای خاص شما بهترین است، تصمیم بگیرید.

کرم پودر (انتخاب کلاسیک)

کرم پودر مدت‌ها است که جزء اصلی روتین‌های آرایش است و دلیل خوبی هم دارد. کرم پودر یک محصول آرایشی در رنگ‌های مختلف است و یک پایه مناسب برای آرایش ایجاد می کند. استفاده از کرم پودر، رنگ پوست را یکدست می‌کند، عیوب را می‌پوشاند و یک بوم صاف برای بقیه آرایش شما ایجاد می‌کند. کرم پودرها در فرمولاسیون‌های مختلفی از جمله مایع، کرمی، پودری و استیکی وجود دارند که برای انواع مختلف پوست و ترجیحات ستی مناسب هستند.

کرم پودر در مقابل BB کرم

کرم پودرها عموما پوشش بیشتری نسبت به کرم‌های بی بی و کرم‌های سی سی ارائه می‌دهند. این باعث می‌شود که کرم پودر برای کسانی که لک‌های مشخص‌تر یا رنگ پوست ناهموارتر دارند، ایده‌آل باشند. کرم پودر با دارا بودن طیف گسترده‌ای از سایه رنگ‌ها و فرمول‌ها، امکان سفارشی‌سازی خوبی را برای مطابقت با رنگ و نوع پوست شما فراهم می‌کند. بسیاری از فونداسیون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پوشش طولانی مدت را ارائه می‌دهند و این ویژگی آن‌ها را برای رویدادهای خاص یا آرایش‌های طولانی مناسب می‌کند.

اگر بخواهیم به معایب کرم پودر اشاره کنیم می‌توانیم به موارد ایجاد احساس سنگینی و مسدود کردن منافذ اشاره کنیم. برخی از کرم پودرها می‌توانند روی پوست احساس سنگینی ایجاد کنند، به خصوص آن‌هایی که پوشش کاملی دارند. مورد دیگر که در مورد مسدود کردن منافذ است در صورتی ایجاد می‌شود که از محصول نادرست استفاده شود و یا مقدار زیادی از آن را روی پوست بمالیم. این انسداد منافذ در نهایت منجر به ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

بی بی کرم

BB کرم که مخفف عبارت "Beauty Balm" یا "Blamish Balm" است، قبل از اینکه صنعت زیبایی غرب را تحت تاثیر قرار دهد در بازارهای آسیایی محبوبیت پیدا کرد. این محصول ترکیبی است که مزایای مراقبت از پوست را با پوششی سبک ترکیب می‌کند. بی ‌بی کرم‌ها معمولاً حاوی مواد مرطوب‌کننده، محافظت SPF، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و گاهی اوقات خواص ضدپیری هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب و صرفه‌جویی در زمان برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال ساده‌سازی روال‌های زیبایی خود هستند.

بی بی کرم

بی بی کرم‌ها معمولا فواید زیادی برای پوست صورت دارند و دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها آبرسانی و محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید است. این محصولات پوشش سبکی دارند و ظاهری طبیعی و شبنم‌دار به پوست می‌بخشند. این ویژگی بی بی کرم‌ها را برای استفاده روزانه مناسب می‌کند. SPF موجود در BB کرم‌ها آن‌ها را برای محافظت از پوست در برابر تابش نور خورشید مناسب می‌کند.

بی بی کرم‌ها در کنار فوایدی که برای پوست دارند دارای معایب نیز هستند. این محصولات در مقایسه با کرم پودرها طیف رنگی کمتری دارند و انتخاب رنگ مناسب ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. بنابراین اگر عیوب پوستی قابل توجهی دارید، پوشش روشن کرم BB ممکن است برای پنهان کردن آن‌ها کافی نباشد.

سی سی کرم (متخصص تصحیح رنگ)

کرم سی سی که مخفف «تصحیح رنگ» است، مزایای کرم‌های بی بی را یک قدم جلوتر می‌برد. کرم‌های سی سی برای رفع مشکلات خاص پوست مانند قرمزی، زردی و لکه‌های تیره با استفاده از ذرات منتشرکننده نور برای خنثی کردن تغییر رنگ طراحی شده‌اند. کرم‌های سی سی در خنثی کردن بی‌نظمی‌های رنگ پوست عالی هستند و این ویژگی آن‌ها را به انتخابی عالی برای کسانی که مشکلات رنگدانه‌ای دارند تبدیل می‌کند. سی سی کرم‌ها مانند کرم‌های بی‌بی، حس سبکی را ایجاد می‌کنند و این ویژگی آن‌ها را برای استفاده روزانه راحت‌تر می‌کنند.

کرم پودر در مقابل CC کرم

از دیگر فواید بی بی کرم‌ها می‌توان به وجود SPF و محافظت از پوست در برابر تابش نور خورشید اشاره کرد.سی سی کرم‌ها نیز مانند بی بی کرم‌ها علاوه بر فواید دارای معایب هستند. در حالی که کرم‌های سی سی پوشش خاصی را ارائه می‌دهند، ممکن است برای افرادی که لکه‌های قابل توجه بیشتری دارند، کافی نباشد. سی سی کرم‌ها نیز مانند بی بی کرم‌ها سایه رنگ‌های محدودی دارند و دست شما را برای انتخاب رنگ باز نمی‌گذارند.

انتخاب بین کرم پودر، بی بی کرم و سی سی کرم

حال که با مفهوم کرم پودر، بی بی کرم و سی سی کرم آشنا شدید نوبت به انتخاب یکی از آن‌ها می‌رسد. انتخاب بین کرم پودر، بی بی کرم و کرم سی سی در نهایت به نوع پوست، نگرانی‌های پوستی و سطح پوشش مطلوب بستگی دارد. در ادامه چند دستورالعمل کلی برای کمک به تصمیم‌گیری وجود دارد.

انتخاب بین بی بی کرم یا سی سی کرم

1- اگر برای پنهان کردن آکنه، جای زخم یا تغییر رنگ قابل توجه پوست‌تان نیاز به پوشش بیشتری دارید، کرم پودر را انتخاب کنید. این محصول پوشش بهتر و یکنواخت‌تری را ارائه می‌دهد و برای آرایش‌های طولانی بهتر است. کرم پودر همچنین رنگ‌های متنوعی دارد که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد.

2- اگر اهل آرایش نیستید و ظاهر طبیعی را ترجیح می‌دهید، BB کرم برای شما بهتر است. این محصول انتخاب مناسبی برای آرایش روزانه است و به خوبی روی پوست‌ها خشک و کم‌آب قرار می‌گیرد. بی بی کرم‌ها همچنین مزایای فوق‌العاده‌ای برای مراقبت از پوست دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آبرسانی و محافظت در برابر نور خورشید اشاره کرد.

3- اگر نیاز به اصلاح رنگ خاصی دارید، مانند قرمزی یا زردی، به سراغ سی سی کرم بروید. سی سی کرم انتخاب مناسبی برای افراد با رنگ پوست ناهموار و عیوب خفیف است. اگر می‌خواهید از محصولی سبک با قابلیت ترکیب آسان با دیگر لوازم آرایشی استفاده کنید، سی سی کرم گزینه مناسبی برای شما است.

روش صحیح استفاده از کرم پودر، سی سی کرم و بی بی کرم

صرف نظر از اینکه شما کدام محصول را انتخاب می‌کنید، تکنیک کاربردی مناسب نیز می‌تواند تفاوت قابل توجهی در نتیجه نهایی ایجاد کند. هیچ تفاوتی ندارد که شما از چه محصولی استفاده کنید، در نهایت روش صحیح استفاده نقش مهمی در نتیجه کار دارد. پیش از شروع استفاده از محصول آرایشی باید پوست خود را به خوبی تمیز و پاکسازی کنید. وجود آلودگی، تعریق و چربی، ظاهر نهایی آرایش شما را خراب می‌کند.

روش استفاده از کرم پودر

بعد از پاکسازی نوبت به استفاده از محصول می‌رسد. برای این منظور می‌توانید از یک اسفنج تمیز، براش و یا انگشت دست‌تان استفاده کنید. باید مراقب باشید که کرم پودر یا هر محصول دیگری را به طور یکنواخت روی تمام سطح پوست‌تان پخش کنید. بعد از پایان کار نیز پودر فیکس یا اسپری فیکس بزنید تا آرایش‌تان تثبیت شود.در نهایت انتخاب بین کرم پودر، بی بی کرم و سی سی کرم به ترجیحات شخصی و نیازهای پوست شما بستگی دارد.

کرم پودرها پوشش و تنوع رنگی بیشتری را ارائه می‌دهند؛ اما کرم‌های BB مزایای مراقبت از پوست و پوشش طبیعی را ارائه می‌دهند. در حالی که کرم‌های CC در اصلاح رنگ برتری دارند. بسته به مناسبت و ظاهر دلخواه خود، می‌توانید از این محصولات استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه‌تان دست پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که آرایش نوعی ابراز وجود است، بنابراین از آزمایش کردن و یافتن بهترین نتیجه لذت ببرید!

محصولات مرتبط
بی بی کرم اس پی اف بیست درماتیپیکDermatypique 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
بژ طبیعی
بژ طبیعی
رز بژ
رز بژ
بژ طلایی
بژ طلایی
کرم پودر بی بی مدل پرفکت سبو کنترل دبیDebbyامکان ارسال فوری
۲۱۷,۰۰۰ تومان
03
03
×02
02
×01
01
بی بی کرم تی تری دکتر سی تونا فارماسیFarmasi 
۴۷۰,۰۰۰ تومان
Light To Medium
Light To Medium
×Medium To Dark
Medium To Dark
کرم پودر سی سی میکاپ فکتوریMakeup Factory 
۲,۶۴۱,۰۰۰ تومان
Natural | 15
Natural | 15
Light Caramel | 21
Light Caramel | 21
Caramel | 28
Caramel | 28
+۲
تنوع
کرم BB تینتد پرایمر تارتtarte 
۴,۵۸۹,۰۰۰ تومان
Medium-tan
Medium-tan
Medium
Medium
Light
Light
+۱
تنوع
کرم تینتد هیدریتور تارتtarte 
۳,۷۹۵,۰۰۰ تومان
54N Deep Neutral
54N Deep Neutral
40N Tan Neutral
40N Tan Neutral
36S Medium-Tan Sand
36S Medium-Tan Sand
+۷
تنوع
کرم بی بی فرش نود بادی شاپThe Body Shopامکان ارسال فوری
۱,۸۹۶,۰۰۰ تومان
02
02
×03
03
سی سی کرم شنل - چنلChanel 
۹,۷۶۳,۰۰۰ تومان
20 Beige Tube
20 Beige Tube
30 Beige Tube
30 Beige Tube
40 Beige Tube
40 Beige Tube
کرم سی سی واتر اتسونهو لا سنتلا اربورینErborianامکان ارسال فوری
۲,۶۴۵,۰۰۰ تومان
Clair
Clair
Doré
Doré
Caramel
Caramel
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید