بهترین محصولات عطر و آرایشی بهداشتی رو با تخفیف تکرارنشدنی سفارش بده
خرید
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روگین برای ابرو : راه حلی برای کم پشتی، نازکی و ریزش ابرو

روگین برای ابرو : راه حلی برای کم پشتی، نازکی و ریزش ابرو

روگین نام تجاری داروی موضعی به نام ماینوکسیدیل است که برای تقویت رشد مو استفاده می‌شود. روگین معمولاً با درمان طاسی مو با الگوی مردانه و زنانه (آلوپسی آندروژنتیک) روی پوست سر همراه است، اما می‌توان آن را در سایر مناطق مانند ابرو که رشد موها مد نظر است نیز استفاده کرد.

اعتقاد بر این است که ماینوکسیدیل، ماده فعال موجود در روگین، با گشاد کردن رگ‌های خونی و بهبود جریان خون سبب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. این افزایش جریان خون فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و به طور بالقوه منجر به افزایش رشد مو می‌شود. روگین معمولاً به شکل مایع یا فوم است که مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده اعمال می‌شود.

آیا می‌توان از روگین برای افزایش رشد ابرو استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال جواب بله است. روگین (ماینوکسیدیل) را می‌توان برای تقویت رشد موهای ابرو استفاده کرد. در طول دوره درمان باید این نکته را مد نظر داشته باشید که رشد مو به زمان نیاز دارد و ممکن است چندین ماه استفاده منظم طول بکشد تا نتایج قابل توجه روی ابروها مشاهده شود. بنابراین مهم است که در استفاده از روگین روی ابروها صبور و سازگار باشید. هنگام استفاده از روگین روی ابروها، مراقب باشید که از تماس با چشم خودداری کنید.

فواید روگین برای ابروها

فواید روگین برای ابروها

از آن‌جایی که روگین، فولیکول‎های مو را تحریک می‌کند و باعث افزایش رشد ابروهای کم‌پشت می‌شود، استفاده از آن مزایای بالقوه‌ زیادی برای ابروها دارد. در ادامه به طور مختصر شما را با فواید روگین برای موها آشنا می‌کنیم.

1. تقویت رشد موهای ابرو

اعتقاد بر این است که روگین فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و از این طریق سبب افزایش رشد موهای ابرو می‌شود. این ماده هنگامی که روی ابروها اعمال می‌شود، به تحریک رشد موهای جدید ابرو و افزایش ضخامت و تراکم موهای موجود کمک کند. بنابراین اگر ابروهای کم پشت یا نازک دارید، روگین به طور بالقوه زیبایی کلی ابروها را با افزایش حجم و ضخامت آن‌ها بهبود می‌بخشد. استفاده منظم از روگین بر روی ابروها باعث ضخیم‌تر و تیره شدن موهای ابرو می‌شود.

2. درمان غیرتهاجمی

به عنوان یک راه حل موضعی، استفاده از روگین روی ابروها در مقایسه با سایر روش‌های درمانی مانند کاشت موی ابرو، یک روش غیرتهاجمی است.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که اثر روگین برای رشد ابروها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و ممکن است تمام افراد نتایج یکسانی را تجربه نکنند. همچنین رعایت دقیق دستورالعمل استفاده و اجتناب از تماس با چشم بسیار مهم است.

چه عواملی بر رشد ابروها تاثیر می‌گذارد؟

رشد ابروها

عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند بر رشد ابروها تأثیر بگذارند. در ادامه به برخی از عوامل تاثیرگذار بر رشد ابروها اشاره می‌کنیم.

1. ژنتیک

عوامل ژنتیکی نقش بسزایی در تعیین ضخامت، تراکم و الگوی رشد ابروها دارند. برخی از افراد به دلیل استعداد ژنتیکی ممکن است به طور طبیعی ابروهای نازک یا کم پشت داشته باشند.

2. سن

با افزایش سن، رشد مو از جمله رشد موهای ابرو کاهش می‌یابد. از این رو روند طبیعی پیری می‌تواند منجر به ایجاد ابروهای نازک‌تر و کم پشت‌تر شود.

3. تغییرات هورمونی

نوسانات هورمونی، مانند تغییراتی که در دوران بارداری، یائسگی یا برخی شرایط پزشکی رخ می‌دهد، می‌تواند بر رشد موهای ابرو تأثیر بگذارد. در واقع تغییرات هورمونی باعث تغییرات موقت یا دائمی در ابروها می‌شود و حجم آن‌ها را تغییر می‌دهد.

4. شرایط پزشکی

روگین برای افزایش رشد ابرو برخی از شرایط پزشکی این قابلیت را دارند که به ریزش موی ابرو منجر شوند یا جلو رشد آن را بگیرند. بیماری‌هایی مانند آلوپسی ‌آره‌آتا، کم‌کاری تیروئید، تریکوتیلومانیا یا بیماری‌های خود ایمنی فولیکول‌های ابرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند و منجر به ریزش موها می‌شوند.

5. کمبودهای تغذیه‌ای

تغذیه ناکافی، به ویژه کمبود ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها، می‌توانند بر رشد مو از جمله ابروها تأثیر بگذارند. مواد مغذی مانند بیوتین، آهن، روی و ویتامین‌های A،C و E برای رشد موی سالم ضروری هستند.

6. اصلاح ابروی زیاد

اگر به طور مکرر ابروهای خود را برمی‌دارید و یا با نخ اصلاح می‌کنید باید بدانید که انجام زیاد این کار، منجر به ریزش مو در ناحیه ابروها می‌شود. در اثر اصلاح کردن‌های مکرر، فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند و رشد آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین هنگام اصلاح ابروها کاملا ملایم باشید و از استفاده از محصولاتی که ممکن است پوست یا فولیکول‌های مو را تحریک کنند خودداری کنید.

7. تروما یا آسیب فیزیکی

ضربه‌های فیزیکی، سوختگی، اسکار یا آسیب به ناحیه ابرو، می‌تواند فولیکول‌های مو را مختل کند و منجر به ریزش موی ابرو یا رشد کندتر آن شود.

8. داروها و درمان‌ها

برخی داروها یا درمان‌های پزشکی، مانند شیمی درمانی، می‌توانند باعث ریزش موقت موهای ابرو شوند.

9. مراقبت و بهداشت نامناسب پوست

عدم مراقبت از پوست و بهداشت مناسب در ناحیه اطراف ابرو می‌تواند به مسدود شدن فولیکول‌های مو منجر شود و روند رشد آن‌ها را مختل کند.

روگین

عوارض جانبی استفاده از روگین روی ابروها

برخی از افراد ممکن است در هنگام استفاده از روگین بر روی ابروها، عوارض جانبی مشابه استفاده از آن روی پوست سر را تجربه کنند. عوارض جانبی رایج روگین می‌تواند شامل تحریک پوست، خشکی، خارش و ریزش موقت موها باشد. این عوارض معمولاً خفیف هستند و خود به خود برطرف می‌شوند. روگین در صورتیکه طبق دستورالعمل استفاده شود به طور کلی برای اکثر افراد ایمن و قابل تحمل در نظر گرفته می‌شود.

محصولات مرتبط
سرم تقویت ابرو گرند کزمتیکسGRANDE COSMETICS 
۷,۷۶۳,۰۰۰ تومان
۳ میل
۱.۵ میل
سرم تقویت کننده مژه و ابرو ترز اند آنرTerez and Honorامکان ارسال فوری
۲,۸۹۰,۰۰۰ تومان
۳ میل
تونیک تقویت مژه و ابرو وچهVOCHE 
ناموجود
۱۱ میل
۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید