یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عادت شست‌وشوی عطری خوب است یا بد؟

عادت شست‌وشوی عطری خوب است یا بد؟

قطعاً عطر زدن و عادت به خشبو بودن یک عادت بسیار خوب و عالی است. نمی‌توان ایرادی به این کار گرفت و به نظر همیشه کسانی که از عطر و ادکلن استفاده می‌کنند کاراکتر بسیار جذابی دارند. بنابراین چطور می‌شود که عطر زدن که یک عادت بسیار خوب است گاهی اوقات چندان هم کار خوبی نیست! بله ممکن است عطر زدن همیشه هم خوب نباشد. دلیل آن این است که هر کاری حتی یک عطر زدن ساده هم یک سری اصول و قواعد دارد که اگر از آن‌ها پیروی نکنیم قطعاً نتیجه کار معکوس خواهد شد. یکی از این موارد میزان عطری است که به خودمان می‌زنیم.

اصلاً تا کنون به این فکر کرده‌اید که عطر زدن تا چه حد و اندازه‌ای خوب است و چقدر باید به بدن‌تان عطر بزنید؟ آیا عطر زدن بیش از حد خوب است یا خیر؟ بوی عطر شما باید تا چه حدی باشد و چرا نباید بیش از اندازه عطر زد؟ چقدر در مورد اصول درست عطر زدن اطلاعات دارید؟ اگر به عطر زدن علاقه دارید و اهل استفاده از عطرهای خوش‌رایحه و اصل هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین شیوه استفاده از عطر و ادکلن‌ها آشنا کنیم.

عادت شست و شوی عطری چیست؟

برخی از افراد عادت دارند بیش از اندازه عطر می‌زنند. اصطلاحاً می‌گویند که فلان شخص با عطر دوش گرفته یا به عبارتی سرتاپای خود را با عطر شسته است. منظور از این اصطلاحات زمانی است که فرد آنقدر از عطر و ادکلن روی بدن و لباس‌های خود استفاده می‌کند که بیش از حد نرمال بوی عطر می‌دهد. این عادتی است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به عطر زدن دارند و از دید بسیاری از افراد هم عادت خوبی نیست. در واقع بسیاری از افراد این طور فکر می‌کنند که اگر عطر بیشتری به خود بزنند، قطعاً با پرستیژتر دیده می‌شوند یا این که باید طوری عطر زد که بوی عطرمان تا فواصل بسیار دور هم برود. اما آیا اصلاً تا این حد عطر زدن و شست و شوی عطری خوب است؟

زیاد عطر بزنیم یا نه؟

زیاد عطر بزنیم یا نه؟

با یک پرس‌وجوی ساده می‌توانیم بفهمیم که اکثر افراد زیاد عطر زدن یا به عبارت دیگر شست و شوی عطری را زیاد دوست ندارند. هر چیزی در حالت اعتدال خوب است و اگر از حد بیشتر شود قطعاً نتیجه معکوس خواهد داشت. عطر زدن هم دقیقاً یکی از همین موارد است. زمانی که بیشتر از حد نرمال به خودمان عطر می‌زنیم، به جای این که بتوانیم پیام و انرژی مثبتی از خودمان به دیگران بدهیم، بیشتر نتیجه منفی دارد. طبیعتاً ما عطر می‌زنیم تا خشبو باشیم. اما قرار نیست عطر ما آنقدر زیاد باشد که دیگران را آزار دهد یا این که به حد غیرقابل تحمل برسد. در این رابطه چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

اول این که زمانی که بیش از حد نیاز عطر می‌زنیم بوی عطر شدید می‌شود و از حد نرمال و خوشبویی که دارد خارج خواهد شد. دومین مورد این است که باید این نکته را در نظر بگیریم، ممکن است همه افراد بوی عطر ما را دوست نداشته باشند. در نتیجه با عطر زدن بیش از حد ممکن است موجب ناراحتی آن‌ها شویم. نکته سوم این که زمانی که بیش از حد عطر می‌زنیم بیشتر از این که یک کاراکتر مثبت و با پرستیژ از خود ارائه دهیم به یک نتیجه برعکس می‌رسیم.

آیا نباید بوی عطر ما در محیط اطراف پخش شود؟

آیا نباید بوی عطر ما پخش شود؟

با توجه به چیزی که گفته شد، سوالی که پیش می‌آید این است که یعنی نباید بوی عطر ما توسط دیگران شنیده شود و تا چه حد پخش شدن بوی عطری که می‌زنیم در فضا مناسب است؟ قطعاً ما عطر می‌زنیم که بوی خوبی بدهیم و بوی عطرمان را نیز دیگران حس کنند. اما قطعاً این میزان نباید از یک حد مجاز بیشتر باشد. عطری که می‌زنیم باید در حدی باشد که اگر کسی به ما نزدیک شد بوی خوبی به مشامش برسد. بهترین حالتی که بوی عطر ما می‌تواند به نوعی شناسه ما باشد و دیگران کاراکتر ما را با آن بشناسند، حالتی است که خط بوی عطر ما برجای می‌ماند و زمانی که از جایی رد می‌شویم، بوی عطری که می‌زنیم تا چند ثانیه بعد هم به جا می‌ماند و نشان دهنده کاراکتر ما است.

آیا برای پخش شدن بوی عطر باید زیاد عطر بزنیم؟

گاهی اوقات افراد اشتباها فکر می‌کنند برای این که بوی عطرشان شنیده شود باید زیاد عطر بزنند. اما این برداشت اشتباه است، چرا که الزاماً زیاد عطر زدن یا سر تا پای خود را با عطر شستن نمی‌تواند بوی خوب عطر را پخش کند و نتیجه دلخواه را به همراه داشته باشد. شما با این کار تنها در مصرف عطر زیاده‌روی می‌کنید و این محصول گران‌قیمت را هدر می‌دهید. در واقع به جای زیاد عطر زدن، باید درست عطر زدن را یاد بگیرید.

رعایت نکات و اصول عطر زدن بسیار مهم‌تر از میزان عطری است که مصرف می‌کنید. بنابراین دقت کنید که حتماً برای عطر زدن از قواعد و اصول درست عطر زدن پیروی کنید. اگر با این قواعد آشنا نیستید و تجربه زیادی ندارید، ادامه این مطلب به شما می‌گوید که چطور می‌توانید به صورت اصولی عطر بزنید تا تمام افراد شما را با آن رایحه شناسایی کنند.

آیا شرایط نگهداری عطر در میزان پخش بوی آن تاثیر دارد؟

نکته بسیار مهمی که باید در خصوص استفاده از عطرها بدانید، نحوه نگهداری از آن‌ها است. حتی اگر بهترین و با کیفیت ترین عطرها را خریداری کنید در صورت نگهداری نادرست قطعاً پخش بوی زیادی ندارند. شیشه عطرها را باید دور از گرما و نور نگهداری کرد. از آن جایی که به هر حال در اصل‌ترین عطرها هم الکل وجود دارد، گرما و نور می‌توانند موجب تجزیه آن شده و در نتیجه کیفیت عطر را به مرور زمان کمتر کنند.

از این رو بهتر است که عطرهای خود را در محیطی خنک و دور از گرما نگهداری کنید تا کیفیت‌شان حفظ شود. نکته مهم دیگر تاریخ مصرف عطر مورد استفاده است. اگر عطر شما منقضی شده باشد بدون شک رایحه اصلی خود را از دست می‌دهد و نه تنها ماندگاری و پخش بو ندارد، حتی بوی آن در زمان استفاده نیز آن چیزی که باید باشد نیست. اگر به عطر زدن علاقه دارید، ابتدا بهتر است از کیفیت عطری که می‌خرید مطمئن شوید و عطرهای مناسب با استایل خود را خریداری کنید.

سپس برای این که عطری که می‌زنید پخش بوی خوبی داشته باشید و ماندگاری آن بالاتر باشد نکات و اصول درست عطر زدن را رعایت کنید. مطمئن باشید که برای پخش بوی بالای عطر نیازی به شست و شوی عطری نیست و نباید سر تا پای خود را با عطر بشویید. این کار نه تنها جنبه مثبتی ندارد و تنها مصرف عطر شما را بیشتر خواهد کرد، بلکه می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد و اطرافیانتان را اذیت کند. بوی عطر اگر از حد نرمال بیشتر شود تنها می‌تواند باعث سردرد گرفتن اطرافیان و حتی خود شما شود.

10 مورد از مهم‌ترین نکات و اصول عطر زدن که باید بدانید!

عطرها همیشه جذاب‌اند و این رایحه‌های خارق‌العاده می‌توانند راز شخصیت منحصر به فرد و جذاب شما باشند. اما به یک شرط؛ باید بدانید چطور از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. زمان عطر زدن، مکان‌هایی که باید عطر خود را به آن جا بزنید، میزان پاف‌هایی که باید از عطر بزنید و نوع عطری که استفاده می‌کنید مهم هستند. حتی فصل هم در نوع و میزان عطر زدن موثر است. نکات زیر را رعایت کنید تا همیشه هم خودتان و هم دیگران از عطری که می‌زنید لذت ببرند و عطرتان هدر نرود.

1- اهمیت استحمام و تمیز بودن بدن قبل از عطر زدن

اصول عطر زدن

یک اشتباه رایج در عطر زدن که بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند این است که فکر می‌کنند الزاماً با شست و شوی خودشان با عطر می‌توانند عطر زدن را جایگزین حمام کردن کنند. بدترین نتیجه عطر زدن زمانی است که فرد استحمام ندارد، بدن تمیزی ندارد و می‌خواهد با عطر زدن استحمام را جایگزین کند. در واقع این یک اشتباه بزرگ در استفاده از عطر و ادکلن است. در این حالت هر چقدر بیشتر عطر بزنید، بوی بسیار ناخوشایندتری خواهید داشت. در نتیجه همیشه و هر روز دوش بگیرید و عطرها را در زمانی استفاده کنید که بدن شما کاملاً تمیز و بدون بوی عرق باشد.

2- اهمیت مرطوب بودن بدن برای عطر زدن

نکته دوم در رابطه با عطر زدن، مرطوب بودن نقاطی است که می‌خواهید به آن‌ها عطر بزنید. محل عطر زدن را قبل از این که از عطر روی آن استفاده کنید کمی مرطوب کرده و سپس عطر بزنید. این کار تاثیر بسیار قابل توجهی در میزان پخش بو و ماندگاری عطر دارد. عطر روی پوست مرطوب به شکل بسیار موثرتر و بهتری پخش می‌شود و مدت زمان بسیار بیشتری هم می‌ماند. چه لوسیون و کرم مرطوب کننده و چه یک دستمال مرطوب، می‌توانند در این زمینه موثر باشند. بنابراین یکی از بهترین مواقعی که می‌توانید عطر بزنید و از پخش بوی خوب آن مطمئن باشید، درست بعد از حمام کردن و دوش گرفتن است. اگر روی بدن مرطوب و تمیز عطر بزنید، حتی به مقدار کم، این کار می‌تواند بوی عطر شما را به میزان قابل توجهی پخش کند.

3- اهمیت عطر زدن روی موها

آیا باید روی موهای خود عطر بزنیم؟

یکی از عادات عطر زدن، خصوصاً کسانی که عادت به شست‌وشوی عطری دارند و سر تا پای خود را با عطر می‌شویند، عطر زدن به موها است. زمانی که به موهای خود عطر می‌زنید هم موهای خوشبوتری خواهید داشت و هم رایحه عطرها به میزان موثری‌تری در محیط اطراف‌تان پخش می‌شوند. اما نکته مهم این است که عطر زدن روی موها می‌تواند به مرور زمان به آن‌ها آسیب برساند. در واقع عطرها طوری طراحی و فرموله شده‌اند که تنها بتوان از آن‌ها روی بدن و لباس استفاده کرد. بنابراین استفاده از آن روی موها قطعاً کار درستی نیست. اگر به عطر زدن روی موها علاقه دارید بهتر است از عطرهای مخصوص مو استفاده کنید.

4- اهمیت زدن عطر قبل از پوشیدن لباس‌

ترجیحاً زمانی که می‌خواهید عطر بزنید بهتر است این کار را قبل از لباس پوشیدن انجام دهید. این کار می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان پخش شدن عطری که می‌زنید داشته باشد. علاوه بر این با این کار از لک شدن لباس‌هایتان نیز جلوگیری خواهید کرد.

5- توجه به نقاطی از بدن که باید به آن‌ها عطر بزنید

انتخاب رایحه عطر متناسب با فصل

مهم‌ترین نکته در خصوص عطر زدن صحیح، خصوصاً اگر می‌خواهید بیشترین میزان پخش بو و ماندگاری را داشته باشد، عطر زدن به نقاط صحیح است. علاوه بر مرطوب کردن و استحمام، این مورد هم تاثیر بسیار زیادی در میزان پخش بوی عطر دارد. مهم‌ترین نقاطی که باید عطر خود را به آن بخش‌ها بزنید، نقاطی است که ضربان دارند. قسمت‌های نبض‌دار بهترین بخش‌ها برای زدن عطر و پخش شدن بوی عطر شما هستند. این یک ایده علمی برای زدن عطر است.

با این کار دیگر نیازی به شست‌وشوی عطری و عطر زدن به سر تا پایتان نیز وجود ندارد. با این کار بوی عطر به صورت ملایم و کاملاً یکنواخت در فضا پخش می‌شود و در نتیجه می‌توانید با کمترین میزان مصرف عطر، بیشترین میزان پخش بو را داشته باشید. نقاطی مانند روی گردن، مچ دست یا حتی پشت زانو از جمله نقاطی هستند که می‌توانید با عطر زدن به آن قسمت‌ها پخش بوی عطر خود را چند برابر کنید. پشت گوش‌ها هم جای خوبی برای عطر زدن است. می‌توانید کمی از عطر خود را روی نوک انگشت زده و آن را آرام به پشت گوش‌ها بمالید.

6- توجه به خشک شدن عطر روی بدن

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید تا بوی عطر شما بیشتر و بهتر پخش شود این است که بعد از عطر زدن حداقل چند دقیقه‌ای را صبر کنید تا عطرتان خشک شود. بعد از گذشت این تایم و خشک شدن عطر می‌توانید لباس خود را بپوشید یا این که با مالیدن عطر روی بدن باعث شوید که بوی آن بیشتر پخش شود.

7- انتخاب رایحه عطر متناسب با فصل

شرایط نگهداری عطر در میزان پخش بوی آن تاثیر دارد

فصل و آب و هوا دو فاکتور مهم در میزان پخش بوی عطری است که استفاده می‌کنید. برای همین هم برخی از عطرها را برای فصول سرد در نظر می‌گیرند و برخی را برای فصول گرم. اگر می‌خواهید بهترین پخش بو را داشته باشید بهتر است متناسب با فصل و دمای هوا از عطر مناسب استفاده کنید. معمولاً عطرهای خنک و سرد برای فصول گرم مناسب هستند و بوی آن‌ها خوب پخش می‌شود و در مقابل عطرهای گرم و شیرین هم برای فصول سرد. در فصول سرد اگر از عطرهای خنک استفاده کنید معمولاً پخش بوی کمی دارند و در عوض استفاده از عطرهای گرم و شیرین در فصول گرم هم سردردآور است.

8- به جای شست‌وشوی عطری، عطر خود را تمدید کنید

گاهی اوقات برخی از افراد فکر می‌کنند اگر سر تا پای خود را با عطر بشویند دیگر ساعت‌های زیادی بوی عطر آن‌ها باقی می‌ماند. اما این تصور اشتباه است. به جای این که در لحظه مقدار زیادی عطر بزنید و در مصرف عطر زیاده‌روی کنید بهتر است هر چند ساعت یک بار عطر خود را تمدید کنید. خصوصاً اگر در مکانی هستید که نیاز دارید بوی عطرتان ساعت‌ها باقی بماند.

9- توجه به کیفیت و اصل بودن عطر

توجه به کیفیت و اصل بودن عطر

هر چقدر هم اصول عطر زدن را رعایت کنید، مادامی که عطر شما کیفیت لازم را نداشته باشد قطعاً نباید انتظار پخش بوی زیاد یا ماندگاری بالا را داشته باشید. بنابراین سعی کنید همیشه به دنبال عطرهای با کیفیت و اصل باشید تا رایحه‌ای که می‌خواهید را به دست آورید. عطرهای تقلبی بیشتر از این که بوی عطر را پخش کنند، بوی الکل می‌دهند و قطعاً سردردآور هستند. برای خرید عطرهای اصل باید از فروشگاه‌های معتبری مانند ریحا آن‌ها را خریداری کنید تا از کیفیت بالای عطرها مطمئن باشید.

10- انتخابعطر درست

عطرها کاراکتر شما را معرفی می‌کنند. حتماً شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که سال‌ها با یک بوی خاص شناخته می‌شوند. گاهی اوقات یک رایحه همیشه شما را به یاد یک فرد به خصوص می‌اندازد. دلیل آن انتخاب درست عطر است. عطرها معرف شما هستند و می‌توانند به نوعی امضای شخصیت و کاراکتر شما باشند. بنابراین بر اساس سن، جنسیت، موقعیتی که دارید و سبک و استایل خود بهترین و مناسب‌ترین عطر را انتخاب کنید. موضوع مهم بعدی برای انتخاب عطر مناسب، توجه به رنگ و نوع پوست است. در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.

اگر پوست چربی دارید و عطرها زیاد روی پوست شما ماندگاری ندارند بهتر است به جای ادوتویلت یک ادوپرفیوم را خریداری کنید. ادوپرفیوم‌ها بر خلاف ادوتویلت‌ها ماندگاری بیشتری دارند و غلظت آن‌ها بیشتر است. این رایحه‌ها می‌توانند تقریباً روی همه پوست‌ها برای مدت زمان بالاتری باقی بمانند. نوع عطرها و نت‌هایی که در ساخت آن‌ها به کار رفته است هم در میزان ماندگاری عطر و پخش بویی که دارد تاثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید عطر شما مدت زمان زیادی باقی بماند و پخش بوی آن زیاد باشد، باید به دنبال انتخاب رایحه‌های بسیار قوی مانند نت‌های چوبی و جنگلی باشید.

محصولات مرتبط
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
باکارات رژ 540 ادو پرفیوم مردانه/زنانهMaison Francis Kurkdjian تخفیف ویژه
۴۸,۵۳۳,۰۰۰ تومان۳۱,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۷۴۶,۰۰۰ تومان۱,۶۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
گوگوش سیگنچر ادو پرفیوم زنانه و مردانه گوگوشGoogoosh 
۳۰,۳۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳ میل
دستریز
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLalique تخفیف ویژه
۳,۲۳۵,۰۰۰ تومان۲,۴۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ایلیش ادو پرفیوم زنانه بیلی ایلیشBillie Eilish تخفیف ویژه
۶,۲۶۰,۰۰۰ تومان۴,۱۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocherامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۶۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۱۰
تنوع
اونتوس ادو پرفیوم مردانه کریدCreed 
۵۷,۱۱۹,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۷
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
ماسک نویر رز فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۰.۸ میل
سمپل
+۳
تنوع
باکارات رژ 540 اکسترایت پرفیوم مردانه زنانه-باکارات رژ 540 اکستریت میسون فرانسیس کورکجانMaison Francis Kurkdjian تخفیف ویژه
۶۰,۸۹۱,۰۰۰ تومان۴۹,۱۵۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
مگاماره پارفوم زنانه و مردانه اورتو پاریسی - مگامرOrto Parisi 
۹,۳۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳ میل
دستریز
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Loامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۹۹۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید