یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید و نحوه استفاده از عصاره کلم‌‌پیچ برای مو

فواید و نحوه استفاده از عصاره کلم‌‌پیچ برای مو

وقتی اسم کلم‌‌پیچ را می‌شنوید، احتمالا یک سالاد ترد و خوشمزه را تصور می‌کنید. چیزی که با شنیدن نام کلم پیچ به ذهن‌تان نمی‌رسید به احتمال زیاد موهایتان است. اما این‌طور که مشخص است، کلم‌‌پیچ و مخصوصا عصاره آن می‌تواند به همان اندازه که برای روده و سلامتی بدن شما مفید است برای مو و پوست سرتان نیز مفید باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، شما را با فواید و نحوه استفاده از عصاره کلم پیچ روی موها آشنا می‌کنیم.

عصاره کلم‌‌پیچ چیست؟

عصاره کلم‌‌پیچ که یک عصاره گیاهی است از برگ‌های گیاه کلم‌‌پیچ تهیه می‌شود. این عصاره به دلیل مزایای بالقوه سلامتی و محتوای مواد مغذی بالا، اغلب در صنایع مختلف از جمله لوازم آرایشی، مراقبت از پوست و مکمل‌های غذایی استفاده می‌شود. توجه به این نکته مهم است که فواید خاص عصاره کلم‌‌پیچ ممکن است بسته به غلظت، فرمولاسیون و نحوه استفاده متفاوت باشد. کلم‌پیچ به دلیل داشتن مواد مغذی، غنی بودن از ویتامین‌ها (مانند ویتامین K، ویتامین A و ویتامین C)، مواد معدنی (از جمله کلسیم، پتاسیم و منیزیم)، آنتی‌اکسیدان‌ها (مانند بتاکاروتن و فلاونوئیدها) و فیبر مشهور شده است.

این مواد مغذی به فواید سلامتی متعدد مرتبط با مصرف کلم‌پیچ، از جمله حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، ارتقای سلامت قلب، کمک به هضم غذا و به طور بالقوه محافظت از مو در برابر برخی مشکلات کمک می‌کنند. عصاره کلم‌پیچ معمولاً با پردازش برگ‌های کلم‌پیچ برای افزایش غلظت ترکیبات زیست فعال آن تولید می‌شود. این عصاره را می‌توان به عنوان یک ماده در محصولات غذایی مختلف، مکمل‌های غذایی و درمان‌های طبیعی سلامت مو استفاده کرد. این گستردگی استفاده به افراد اجازه می‌دهد تا فواید سلامتی بالقوه کلم‌پیچ را به شکلی راحت‌تر و قوی‌تر به دست آورند. در ادامه به برخی از کاربردهای رایج و فواید بالقوه عصاره کلم‌‌پیچ برای موها اشاره می‌کنیم.

فواید عصاره کلم‌‌پیچ برای مو

فواید عصاره کلم‌‌پیچ برای مو

کلم‌پیچ یک سبزی غنی از مواد مغذی است که به دلیل محتوای غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته شده است. این فواید به طور کلی برای سلامت موها مفید هستند و به طور غیرمستقیم از سلامت مو حمایت می‌کنند. در ادامه به برخی از مزایای بالقوه عصاره کلم‌پیچ برای مو اشاره می‌کنیم.

1- سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

کلم منبع خوبی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B6 ،A ،C ،E و K و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، فولات و منیزیم است. این مواد مغذی نقش مهمی در حفظ سلامت مو و تقویت رشد مو دارند.

2- خواص آنتی‌اکسیدانی

کلم‌پیچ حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند فلاونوئیدها، بتاکاروتن، پلی‌فنول و ویتامین C است که به محافظت از مو و پوست سر در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این محافظت می‌تواند به حفظ سلامت کلی مو کمک کند.

3- تغذیه فولیکول‌های مو

مواد مغذی موجود در عصاره کلم می‌توانند به طور بالقوه فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و پشتیبانی لازم برای رشد و استحکام مو را فراهم کنند.

4- بهبود گردش خون

برخی از اجزای موجود در کلم ممکن است به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کند و در نتیجه سبب رشد موی سالم شود.

5- خواص ضدالتهابی

کلم‌پیچ حاوی ترکیبات ضدالتهابی است که می‌تواند به تسکین پوست سر تحریک شده و کاهش شوره سر یا شرایط پوست سر که مانع رشد موها می‌شود، کمک کند.

6- نرم کننده طبیعی مو

آب برگ‌های کلم‌پیچ می‌تواند به عنوان یک حالت دهنده طبیعی برای موها عمل کند و آن‌ها را نرم و براق نگه دارد.

7- تقویت رشد مو

درست مانند کلم‌‌پیچ تازه که یک مکمل مغذی برای هر رژیم غذایی است، عصاره کلم‌‌پیچ نیز یک ماده مفید برای هر روال مراقبت از مو است. عصاره کلم‌‌پیچ حاوی انواع مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های سالم است که با افزایش گردش سلولی به بهبود سلامت پوست سر کمک می‌کند. کلم‌‌پیچ علاوه بر بتاکاروتن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، امگا 3 و فولات حاوی ویتامین‌های A ،C و K است. در نتیجه، هنگامی که عصاره کلم‌‌پیچ به صورت موضعی روی پوست سر استفاده می‌شود، سلامت پوست سر را تسهیل می‌کند، پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد و سموم را که به صورت لکه‌های خشک و تحریک ظاهر می‌شوند، از بین می‌برد.

این ویتامین‌ها رشد مویرگ‌ها را در پوست سر تحریک می‌کنند و در نتیجه اکسیژن بیشتری را به فولیکول‌های مو می‌رسانند و به طور موثر خاصیت ارتجاعی و رشد مو را تقویت می‌کنند. بر اساس ترکیب بیوشیمیایی، کلم‌‌پیچ سرشار از کورستین، ویتامین C، فولات و سایر مواد معدنی است. علاوه بر این، به لطف اسیدهای چرب امگا 3 عصاره کلم‌‌پیچ، این ماده می‌تواند بافت مو را تغییر دهد و رشته‌های ابریشمی و صاف را در پی آن ایجاد کند. به عبارت دیگر، عصاره کلم‌‌پیچ به خوبی می‌تواند پاسخی برای بزرگترین نگرانی‌ موهای شما باشد.

ماسک‌های مختلف مو با استفاده از عصاره کلم‌‌پیچ

ماسک‌های مختلف مو با استفاده از عصاره کلم‌‌پیچ

عصاره کلم‌پیچ سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند برای موهای شما مفید باشد. ترکیب آن در ماسک‌های مو می‌تواند به سلامت، آبرسانی و درخشندگی مو کمک کند. در اینجا چند دستور‌العمل ماسک مو با استفاده از عصاره کلم‌پیچ آورده شده است.

1- ماسک موی کلم‌پیچ و روغن نارگیل

برای درست کردن این ماسک به 1 فنجان برگ کلم تازه و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل احتیاج دارید. برای شروع برگ‌های تازه کلم‌پیچ را له کنید تا خمیری صاف و یکدست ایجاد شود. خمیر کلم‌پیچ را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا خوب ترکیب شود. مخلوط را روی موهای مرطوب از ریشه تا نوک بمالید و به آرامی ماساژ دهید. موهای خود را با کلاه یا حوله بپوشانید و بگذارید ماسک به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت بماند. در نهایت طبق معمول موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید.

2- ماسک موی کلم‌پیچ و ماست

برای درست کردن این ماسک مو به نصف فنجان آب کلم تازه، یک چهارم فنجان فنجان ماست ساده و یک قاشق غذاخوری عسل احتیاج دارید. برای شروع برگ‌های تازه کلم‌پیچ را با کمی آب مخلوط کرده و صاف کنید تا آب آن گرفته شود. آب کلم‌پیچ را با ماست ساده و عسل مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. ماسک را روی موهای تمیز و مرطوب بمالید و آن را از ریشه تا انتها ماساژ دهید. برای تاثیر بیشتر از کلاه استفاده کنید یا موهای خود را با حوله بپیچید و اجازه دهید ماسک به مدت 30 تا 45 دقیقه روی سرتان باقی بماند. طبق معمول با آب خنک و شامپو بشویید.

3- ماسک موی کلم‌پیچ و آلوئه‌ورا

برای درست کردن این ماسک باید نصف فنجان آب کلم تازه، 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون در اختیار داشته باشید. در ابتدا آب کلم‌پیچ تازه را با مخلوط کردن برگ‌ها با مقداری آب و صاف کردن آن استخراج کنید. آب کلم‌پیچ را با ژل آلوئه‌ورا و روغن زیتون مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید، مطمئن شوید که تمام تار موها را بپوشاند. برای تحریک گردش خون، پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید. موهای خود را با کلاه دوش یا حوله بپوشانید و اجازه دهید ماسک به مدت 30 تا 60 دقیقه روی موها باقی بماند. در نهایت به طور کامل با آب ولرم بشویید و از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

4- ماسک مو موز و کلم‌‌پیچ

این ترکیب ماسک مو بهترین احیاکننده مو است، زیرا هر دو ماده اصلی آن حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم و ویتامین‌های گروه B هستند. این ماسک مو قادر است که مواد مغذی را برای فولیکول‌های مو فراهم ‌کند و باعث تقویت مو و رشد موی سالم ‌شود. برای درست کردن این ماسک مو به موز و نصف فنجان آب کلم‌‌پیچ خالص احتیاج دارید. در ابتدا یک موز را با نصف فنجان آب کلم خالص ترکیب کنید. مخلوط را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید و با کلاه بپوشانید.

بگذارید این مخلوط به مدت 30 دقیقه روی پوست سرتان بماند، سپس موها را با آب گرم بشویید. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از این ماسک‌های مو یک تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ گونه حساسیت یا واکنش نامطلوبی به مواد تشکیل دهنده آن‌ها نداشته باشید. علاوه بر این، این ماسک‌ها برای سلامت کلی مو و آبرسانی مناسب هستند.

ملاحظات نوع مو برای استفاده از عصاره کلم ‌‌پیچ روی موها

ملاحظات نوع مو برای استفاده از عصاره کلم ‌‌پیچ روی موها

از آنجایی که عصاره کلم‌پیچ به سم‌زدایی پوست سر و کنترل سبوم کمک می‌کند، برای افرادی که مشکلاتی مانند شوره‌ سر و پوست سر خشک و پوسته پوسته دارند، گزینه بسیار خوبی است. آهن موجود در کلم‌‌پیچ به تقویت رشته‌های ضعیف مو کمک می‌کند. بنابراین افرادی که موهای شکننده، آسیب‌دیده، موهای نازک، وز یا خشک دارند، از استفاده از عصاره کلم‌پیچ سود خواهند برد. استفاده از عصاره کلم‌پیچ بر روی مو به دلیل ترکیب غنی از مواد مغذی می‌تواند مزایای بالقوه‌ای داشته باشد.

1- موهای ضعیف یا آسیب دیده

مواد مغذی عصاره کلم‌‌پیچ از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به تقویت موهای ضعیف یا آسیب دیده کمک کنند. این مواد مغذی می‌توانند فولیکول‌ها و رشته‌های مو را تغذیه کنند، انعطاف‌پذیری موها را بهبود ببخشند و شکستگی ساقه مو را کاهش دهند.

2- موهای کدر

محتوای آنتی‌اکسیدانی بالای عصاره کلم‌‌پیچ می‌تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو و محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی کمک کند و در نتیجه موهایی درخشان‌تر و سالم‌تر را به شما هدیه دهد.

3- موهای ریزش‌دار

عصاره کلم‌‌پیچ حاوی مواد مغذی مختلفی از جمله ویتامین‌های A، C و K و همچنین مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و اعتقاد بر این است که از سلامت مو حمایت می‌کنند و به طور بالقوه ریزش مو را کاهش می‌دهند. اگر ریزش یا نازک شدن بیش از حد موها را تجربه می‌کنید، عصاره کلم‌‌پیچ می‌تواند به عنوان یک مکمل بالقوه در نظر گرفته شود.

نکات مهم برای استفاده از عصاره کلم‌پیچ روی موها

نکات مهم برای استفاده از عصاره کلم پیچ روی موها

به خاطر داشته باشید در حالی که عصاره کلم پیچ می‌تواند مفید باشد، نتایج استفاده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بنابراین پیش از استفاده از عصاره کلم پیچ به خوبی تحقیق کنید و نکات مهم را در نظر داشته باشید. در ادامه شما را با برخی نکات مهم برای استفاده از عصاره کلم پیچ روی موها آشنا می‌کنیم.

رقیق سازی

عصاره کلم پیچ نسبتا قوی است و به همین دلیل ممکن است برای استفاده مستقیم روی موها مناسب نباشد. برای کاهش خطر تحریک و اطمینان از پوشش مناسب، بهتر است که این عصاره را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن بادام رقیق کنید.

توجه به نوع مو

انواع مختلف مو نیازهای متفاوتی دارند. عصاره کلم‌پیچ می‌تواند برای همه انواع موها مفید باشد، اما به دلیل محتوای بالای ویتامین و مواد مغذی ممکن است برای موهای خشک، آسیب دیده یا شکننده فواید بیشتری داشته باشد.

آلرژی‌ها و حساسیت‌ها

برخی از افراد ممکن است به ترکیبات خاصی که در کلم‌پیچ یا سایر سبزی‌های برگ‌دار وجود دارد آلرژی داشته باشند. اگر آلرژی شناخته شده‌ای به هر یک از این مواد دارید، بهتر است از استفاده از عصاره کلم‌پیچ روی موهای خود اجتناب کنید.

موی رنگ شده

در حالی که مشخص نیست عصاره کلم‌پیچ باعث تغییر رنگ موها می‌شود یا نه، اگر موهای رنگ شده دارید، همیشه بهتر است در استفاده از محصولات جدید مو محتاط باشید تا از واکنش‌های غیرمنتظره جلوگیری کنید.

در این مطلب دربارهفواید و نحوه استفاده از عصاره کلم‌‌پیچ برای موها صحبت کردیم. کلم پیچ یک سبزی برگ سبز پر از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به سلامت مو کمک کند. با این حال، ملاحظات و اقدامات احتیاطی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم و باید هنگام استفاده از عصاره کلم‌پیچ بر روی موهای خود، این موارد را نظر داشته باشید.

محصولات مرتبط
ماسک مو ریپیر اند کر پنتنPantene 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو اوزون و گوچلو پنتنPantene تخفیف ویژه
۴۳۷,۰۰۰ تومان۳۸۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
ماسک مو ترمیم کننده قوی گلیسSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۲۸۸,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو اینفیوژن سیمفونیSymphony 
۱۸۱,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
ماسک مو مدل2 کر سیمفونیSymphony 
۱۶۳,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ماسک مو گلدن آرگان سیمفونیSymphony 
۱۴۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ماسک مو مدل پیور اسموت سایوسSyoss 
۳۲۵,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو یونیک وان رولونRevlon 
۷۱۳,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو دیپ اسموثینگ ترزمیTresemme 
۵۰۲,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو روغن آرگان موزیلاMozila 
۸۳۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۵۰۰ میل
ماسک موی احیا کننده مدل فروتی شونSCHON 
۱۳۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید