یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید، عوارض و نحوه استفاده از روغن فندق برای مو

فواید، عوارض و نحوه استفاده از روغن فندق برای مو

روغن فندق یک روغن گیاهی است که برای انواع مو مناسب است. این روغن که از فندق استخراج می‌شود، ترکیبی قوی از اسیدهای چرب، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است و این ویژگی‌ها آن را به یک ماده مرطوب‌کننده عالی برای انواع مو تبدیل می‌کند.

روغن فندق یک درمان تسکین دهنده برای پوست سر و تارهای مو است که استفاده از آن سبب جوانسازی و بازیابی موها پس از رنگ کردن و استفاده از لوازم حالت‌دهنده می‌شود. اسیدلینولئیک موجود در روغن فندق جلو از دست دادن آب و رطوبت را می‌گیرد و در صورت استفاده موضعی، سبب کاهش خشکی پوست سر می‌شود.

این روغن به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد در صورت استفاده مداوم حالت خشکی و شکنندگی و موخوره را کاهش می‌دهد و احساس نرمی و سبکی را به موها باز می‌گرداند. از این رو یکی از محبوب‌ترین روغن‌های گیاهی برای موی سر، روغن فندق است.

11 فایده روغن فندق برای مو

روغن فندق به سرعت جذب موها و پوست سر می‌شود، بنابراین می‌توان از آن به عنوان نرم‌کننده مو و پوست سر استفاده کرد. اگر موهای خشکی دارید و نرم‌کننده‌های معمولی خشکی زیاد موهای شما را برطرف نمی‌کنند به احتمال زیاد روغن فندق همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

فواید روغن فندق برای مو

این روغن منبع غنی از ویتامین E، ویتامین B، فیبر، پروتئین، قند، تیامین، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منگنز، سلنیوم، فلاونوئیدها و اسیدهای چرب به ویژه اولئیک‌اسید است و با بازگرداندن رطوبت به مو و پوست سر، موهای صاف‌تر، براق‌تر و بافت بهتری را ایجاد می‌کند. خواص موجود در روغن فندق برای مو به گونه‌ای است که موهای خشک، شکننده یا وز بیش از دیگر موها از آن بهره می‌برند. برای آشنایی بیشتر با فواید این روغن همراه ما باشید.

1- مرطوب کننده و آبرسان

روغن فندق سرشار از اسیدهای چرب به ویژه اسیداولئیک و اسیدلینولئیک است که به مرطوب کردن و آبرسانی ساقه مو کمک می‌کند. این عملکرد به ویژه برای افرادی که موهای خشک و شکننده دارند مفید است، زیرا به بازیابی رطوبت و بهبود بافت کلی مو کمک می‌کند. اکثر افراد بعد از استفاده از رنگ مو یا لوازم حالت‌دهنده مو دچار خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شوند و برای درمان نیاز به برخی روغن‌های گیاهی دارند.

روغن فندق

روغن فندق با نفوذ به عمق مو نرمی، لطافت و شادابی را به آن باز می‌گرداند. پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب موجود در روغن فندق دارای ویژگی‌هایی است که با خشکی زیاد مقابله می‌کند و آب و رطوبت از دست رفته را به پوست سر و موها بازمی‌گرداند.

2- روغن فندق برای تقویت مو

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در روغن فندق مانند ویتامین E، ویتامین‌های گروه B و مس به تقویت ساقه مو و کاهش شکستگی ساقه مو کمک می‌کنند. استفاده منظم از روغن فندق در بلندمدت به داشتن موهای قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر منجر می‌شود.

3- تغذیه کننده پوست سر

روغن فندق دارای بافت سبکی است که به راحتی روی پوست سر مالیده می‌شود. ماساژ دادن روغن فندق روی پوست سر فولیکول‌های مو را تغذیه و تقویت می‌کند و باعث رشد سالم‌تر موها می‌شود.

4- افزایش درخشندگی و برق مو با روغن فندق

زمانیکه روغن فندق روی موها استفاده می‌شود تارهای مو را می‌پوشاند و ظاهری براق و درخشان ایجاد می‌کند. این عملکرد می‌تواند به ویژه برای موهای کدر یا کم رنگ مفید باشد.

روغن مو

5- کاهش موخوره و پف مو

خاصیت نرم‌کنندگی روغن فندق به صاف شدن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند، موخوره و وز شدن مو را کاهش می‌دهد و مو را قابل کنترل‌تر می‌کند.

6- کاهش تحریک پوست سر

اگر پوست سر خشک یا خارش‌دار دارید، خواص تسکین دهندگی موجود در روغن فندق می‌تواند به کاهش سوزش و تسکین ناراحتی پوست سر کمک کند.

7- محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی

روغن فندق حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E است که به محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی و استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

8- سبک و بدون چربی

برخلاف برخی از روغن‌های سنگین، روغن فندق برای مو نسبتاً سبک و غیرچرب است و این ویژگی آن را برای انواع موها از جمله موهای نازک و کم‌پشت مناسب می‌کند.

9- استفاده به عنوان روغن حامل

روغن فندق را می‌توان به عنوان روغن حامل برای رقیق کردن و افزایش فواید روغن‌های ضروری استفاده کرد. استفاده از روغن فندق در ترکیب با دیگر روغن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که ترکیب‌های شخصی مراقبت از مو را ایجاد کنید.

10- افزایش سلامت پوست سر

روغن فندق به دلیل توانایی آن در حفظ رطوبت به ایجاد محیطی عالی برای رشد مو و سلامت پوست سر کمک می‌کند. این روغن به عنوان یک منبع عالی از ویتامین E، یکی از بهترین‌ها برای سلامت پوست سر شما است.

سلامت پوست سر 

روغن فندق قادر است که فولیکول‌های مو را تغذیه کند و در نتیجه رشد موی سالم‌تر و قوی‌تر را به همراه داشته باشد. این روغن همچنین به تولید کلاژن بیشتر و تکثیر سلول‌های پوستی سالم‌تر منجر می‌شود.

11- محافظت از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید

روغن فندق به دلیل اشباع غنی از تانن و خواص آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده، از مو و پوست سر شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند.

برای استفاده از روغن فندق برای موهای خود، می‌توانید چند قطره از آن را مستقیماً به پوست سر و موهای خود بمالید یا آن را با محصولات موی مورد علاقه خود مخلوط کنید. مانند هر محصول جدید مراقبت از مو، ایده خوبی است که ابتدا یک تست پچ انجام دهید تا هرگونه واکنش یا حساسیت آلرژیک را بررسی کنید.

عوارض روغن فندق برای مو و ملاحظات نوع موها

روغن فندق یک روغن طبیعی است که از مغزهای درخت فندق به دست می‌آید. این روغن به خاطر رایحه دلپذیر آجیلی و فواید مختلفی که دارد بعنوان یک ماده مراقبت از پوست و مو شناخته شده است.

ملاحظات نوع مو برای استفاده از روغن فندق

اگرچه روغن فندق سبک و دارای بافت شفاف است، اما کسانی که موهای چربی دارند ممکن است لازم باشد که از آن در حد اعتدال استفاده کنند. از این رو هنگام در نظر گرفتن این روغن در روتین مراقبت از مو، باید به نوع و جنس موهای خود توجه کنید.

1- موهای خشک و آسیب دیده

روغن فندق سرشار از اسیدهای چرب مانند اسیداولئیک و اسیدلینولئیک است که می‌تواند به مرطوب کردن و تغذیه موهای خشک و آسیب دیده کمک کند. این روغن به ساقه مو نفوذ می‌کند و با آبرسانی کامل، موخوره و شکستگی ساقه مو را کاهش می‌دهد.

2- موهای نازک و کم‌حجم

روغن فندق نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی نسبتاً سبک و بدون چربی است و برای کسانی که موهای نازک و کم‌حجم دارند مناسب است. این روغن بدون اینکه موهای شما را سنگین کند درخشندگی و نرمی را به آن‌ها باز می‌گرداند.

3- موهای مجعد و وز

خواص مرطوب کنندگی روغن فندق به حذف موخوره و ایجاد فرهای مرتب کمک می‌کند. بافت سبک موجود در روغن فندق باعث می‌شود که بدون به جای گذاشتن اثر چربی، جذب موها شود و موهای مجعد و وز را خوش‌حالت کند.

خواص روغن فندق

4- موهای معمولی

حتی اگر نگرانی خاصی در مورد موهای خود ندارید، روغن فندق همچنان می‌تواند برای حفظ سلامت مو و ایجاد درخشندگی طبیعی استفاده شود.

در حالت کلی روغن فندق برای تمام انواع موها، از جمله موهای رنگ شده، ایمن در نظر گرفته می‌شود، زیرا بعید است که عوارض جانبی خاصی را به دنبال داشته باشد. برای استفاده از روغن فندق روی موهای خود می‌توانید چند قطره از آن را به کف دست خود بمالید و به آرامی روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک ماده در ماسک‌های خانگی مو یا به عنوان درمان قبل از شامپو استفاده کنید. مانند هر محصول جدید مراقبت از مو، با مقدار کمی شروع کنید و مقدار روغن را بر اساس نیازها و ترجیحات موهای خود تنظیم کنید.

نحوه استفاده از روغن فندق برای مو

استفاده از روغن فندق به این دلیل که سرشار از اسیدهای چرب ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری است می‌تواند فواید بی‌شماری را برای پوست و موی شما به همراه داشته باشد.

نحوه استفاده از روغن فندق برای مو

در ادامه یک راهنمای ساده در مورد نحوه استفاده از روغن فندق برای موها آورده شده است.

1. به عنوان یک درمان قبل از شامپو

در طرز استفاده از روغن فندق برای مو باید بدانید که به دلیل خاصیت نرم و مرطوب کنندگی می‌تواند بعنوان درمان قبل از شامپو استفاده شود. برای این منظور لازم است که حداقل یک ساعت قبل از شستن موها، سر خود را با روغن فندق بپوشانید. با انجام این کار میزان آب جذب شده توسط مو را کاهش می‌دهید و خطر آسیب را به حداقل می‌رسانید.

2. به عنوان درمان پوست سر

اگر متوجه شدید که پوست سرتان خشک شده و خارش دارد، می‌توانید از روغن فندق خالص استفاده کنید. نحوه استفاده از روغن فندق برای مو باید آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح باقی بماند تا کاملا جذب پوست سرتان شود. همچنین می‌توانید مقدار کمی روغن فندق گرم شده را بردارید و به آرامی و با نوک انگشتان خود آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این کار می‌تواند به بهبود گردش خون، کاهش خشکی پوست سر و تغذیه فولیکول‌های مو کمک کند.

خواص فندق برای مو

روغن فندق بعنوان سرم مو نیز قابل استفاده است. برای این منظور مقدار کمی روغن فندق (فقط چند قطره) بردارید و آن را بین کف دست خود بمالید. سپس، آن را به آرامی به انتهای موهای خود بمالید و از زدن آن به پوست سرتان خودداری کنید. این کار به از بین بردن موخوره، افزایش درخشندگی و محافظت از موهای شما در برابر آسیب‌های محیطی کمک می‌کند.

3. به عنوان یک درمان آبرسان

اگر جزء افرادی هستید که موهایتان خشک و شکننده شده است، می‌توانید روغن فندق را در یک بطری اسپری آبپاش بریزید و در صورت نیاز و زمانی که احساس می‌کنید موهایتان خشک و شکننده شده است به موها و ریشه‌ها اسپری کنید.

برای اثربخشی بیشتر روغن فندق لازم است که روغن فندق با کیفیت بالا را انتخاب کنید و به دنبال روغن فندق خالص و فشرده سرد و بدون هیچ گونه افزودنی یا مواد مصنوعی باشید. پیش از خرید همیشه اطمینان حاصل کنید که روغن فندقی که استفاده می‌کنید خالص و عاری از هرگونه افزودنی یا مواد شیمیایی مصنوعی باشد.

همچنین بهتر است که روغن را در مکانی خنک و تاریک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید تا کیفیت و ماندگاری آن حفظ شود. اگر بعد از استفاده هرگونه واکنش نامطلوب یا ناراحتی پوستی را تجربه کردید، فورا مصرف را قطع کنید و با متخصص پوست مشورت کنید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید