یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
انواع کرم پودر بر پایه آب و تفاوت آن با سایر کرم پودرها

انواع کرم پودر بر پایه آب و تفاوت آن با سایر کرم پودرها

کرم پودرها به عنوان پایه میکاپ، برای زیرسازی آرایش به کار گرفته می‌شوند و لازمه کیف آرایش هر زنی محسوب می‌شوند. در این میان، کرم پودرهای مایع یا فون مایع یکی از اصلی‌ترین زیرمجموعه‌های انواع کرم پودرها هستند، که به سبب سبکی و مصرف آسان نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کرده اند. فونداسیون‌ها بر اساس ترکیبات تشکیل دهنده کرم پودر و اصلی‌ترین عنصر آن‌ها یعنی پایه فرمولاسیون به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند. کرم پودرهای بر پایه آب، کرم پودرهای بر پایه سیلیکون و کرم پودرهای بر پایه روغن.

انواع کرم پودرهای بر پایه آب، مناسب پوست‌های حساس و چرب و مختلط بوده و ما خرید این کرم پودرها را بر اساس نیاز و رنگ و نوع پوست شما که مستعد آکنه است یا خیر؛ برایتان پیشنهاد می‌کنیم. به طوریکه افرادی که پوستشان مستعد آکنه است باید انواعی از این کرم پودرهای بر پایه آب را تهیه کنند که غیر آکنه زا باشد. همچنین افرادی که به یک مراسمی دعوت اند یا روز عروسی شان است و مجبورند در تمام طول روز آرایش داشته باشند؛ به انواعی از این کرم پودرهای آبی که فرمولاسیون تنفسی دارند روی بیاورند.

کرم پودر بر پایه آب چیست؟

کرم پودر بر پایه آب چیست؟

در کرم پودرها یا فونداسیون‌های بر پایه آب، آب به عنوان پایه یا ماده اصلی کرم پودر تلقی می‌شود. همچنین در ساختار این کرم پودرها از روغن، مواد معدنی و سیلیکون‌های بد استفاده نشده است یا حداقل این سیلیکون‌ها در فرمولاسیون آن‌ها وجود دارد. این محصولات معمولاً با مواد مغذی پوست مانند نیاسینامید، اسکوالان، اسید هیالورونیک و سایر مواد برگرفته از گیاهان فرموله شده اند که به سبب همین فرمولاسیون خود در کنار مزیت پوشش دهی بالا و خواص کوزمتیک شان، مزایا و خواص بسیاری برای پوست دارند. در ادامه به این مزایا اشاره شده است.

ویژگی‌های کرم پودرهای بر پایه آب چیست؟

این کرم پودرها بدون فلاش بک هستند؛ به این معنی که شما در عکس‌هایتان عالی به نظر می‌رسید. چراکه جلوه ای با فوکوس نرم ایجاد می‌کند و دارای رنگبندی متنوع و بافت سبکبوده و به تنفس و درخشندگی پوست شما کمک می‌کنند. بافت بر پایه آب این کرم‌پودرها، قابل ترکیب و آب رسان بوده و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. همچنین این محصولات، به سرعت جذب پوست می‌شوند و در انواع پوست‌ها، به خصوص پوست‌های آکنه دار به خوبی عمل کرده و پوشش دهی خوب و سبکی ارائه می‌دهند.

همچنین در فرمولاسیون بیشتر آن‌ها از موادی استفاده شده که فواید مراقبت از پوست را دارند و به سبب دارا بودن پپتیدهای کاکائو از پوست شما در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند. از طرفی این محصولات ظاهر خطوط و چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهند. در فرمولاسیون انواع کرم پودرهای بر پایه آب معتبر از عناصر گیاهی هم چون عصاره جو دوسر استفاده شده که در کنار مزایای اشاره شده به کاهش قرمزی پوست نیز کمک می‌کنند و ضد حساسیت هستند. برخی از این کرم پودرهای با بیس آب حتی دارای فاکتور محافظت از پوست یا SPF هستند که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور آفتاب محافظت می‌کنند.

همچنین از ایجاد ماسیدگی و کیکی شدن ظاهر پوست شما در اثر گذشت زمان جلوگیری می‌کنند.ترکیب رنگ کرم پودرهای بر پایه آب بسیار راحت است و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید 2 رنگ مختلف آن را با هم مخلوط کنید تا رنگی جدید و سازگار با تناژ پوست خود به دست آورید. هم چنین امکان میکس کردن این کرم پودرها با برنزر، هایلایتر، کرم مرطوب کننده برای زیباتر شدن نتیجه آرایش پوست و استفاده چند منظوره از لوازم آرایش وجود دارد.

تفاوت کرم پودرهای بر پایه آب با کرم پودرهای بر پایه روغن در چیست؟

تفاوت کرم پودرهای بر پایه آب با کرم پودرهای بر پایه روغن در چیست؟

هر دوی این کرم پودرها جزو کرم پودرهای مایع (نه کرمی و با بافت غلیظ) هستند؛ با این حال تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. کرم پودرهای بر پایه آب عمدتاً از آب و پیگمنت تشکیل شده‌اند و در مقایسه با انواع روغنی و یا کرم پودرهای بر پایه سیلیکون، سبک‌تر بوده و برای انواع پوست‌های خشک و دهیدراته و یا چرب و مستعد آکنه مناسب اند. زیرا فاقد چربی بوده و روی پوست جلوه براقی ایجاد نمی‌کنند.

با این حال، کرم پودرهای بر پایه روغن، ممکن است بر روی پوست بلغزند و یا درخشندگی زیادی ایجاد کنند که به خصوص در عکس‌ها جلوه نامطلوبی به عکس‌های یادگاری شما ببخشند. کرم پودرهای بر پایه آب، حتی بدون استفاده از پرایمر یا محصولات مات کننده برای کنترل روغن، دوام و ماندگاری بیشتری دارند. هم چنین، با سایر کرم‌ها نیز قابلیت ترکیب دارند.

نحوه استفاده از انواع کرم پودرهای بر پایه آب

نحوه استفاده از انواع کرم پودرهای بر پایه آب

ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم شستشو دهید و با حوله تمیز به آرامی خشک کنید. سپس از پرایمر و یا کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.هنگام استفاده از فونداسیون بر پایه آب، حتماً آن را با یک پرایمر بر پایه آب ترکیب کنید تا ظاهر آرایشی یکنواختی حاصل شود. زیرا همان طور که می‌دانید آب و روغن یکدیگر را دفع می‌کنند و در صورت استفاده از پرایمر روغنی محصول روی پوست شما نمی‌نشیند و به خوبی میکس نمی‌شود.

سپس مقداری از کرم پودر را روی خط فک خود بزنید تا نزدیک‌ترین رنگ به صورت و گردنتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب کرم پودر مناسب رنگ پوست خود، بطری آن را خوب تکان دهید تا محتوی ظرف یک دست شده و آماده مصرف شوند.سپس با کمک انگشتان تمیز خود مقداری از این کرم پودر را به نواحی مختلف صورت خود بزنید. کار خود را با دو ضربه نوک انگشت بر روی پیشانی، یکی روی بینی، دو ضربه روی گونه، یکی روی چانه شروع کنید.

اما حواستان باشد که به منظور جلوه طبیعی و آسان شدن کارتان، مقدار زیادی از این محصول را بر روی پوست خود نزنید چون پاک کردن آن مشکل می‌شود. چراکه کرم پودرهای بر پایه آب و به طور کلی کرم پودرهای مایع، ساختاری ترکیب پذیر دارند و به سبب همین فرمولاسیون بهتر است اعمال کرم پودر را با لایه ای نازک شروع کنید. سپس در صورت لزوم ضخامت این لایه را افزایش دهید.

سپس با کمک یک براش آرایشی بزرگ و یا اسفنج آرایشی خیس، ترجیحاً بیوتی بلندر یا اسفنج تخم مرغی و یا انگشتان دست خود، کرم پودر را روی تمام نواحی صورت به صورت یکنواخت پخش کنید.در پایان کار، صورت خود را چک کنید تا در صورت نیاز، مقدار بیشتری از این کرم پودر را استفاده کنید.

نحوه تشخیص کرم پودر بر پایه آب مرغوب از انواع تقلبی موجود در بازار

نحوه تشخیص کرم پودر بر پایه آب مرغوب از انواع تقلبی موجود در بازار

محصول مرغوب و باکیفیت به صورت یکنواخت و روان و آسان بر روی پوست پخش می‌شود و رنگ یکدستی به پوست می‌دهد در حالی که انواع فیک چنین نیست. هم چنین، از یک کرم پودر بر پایه آب نامرغوب، به هنگام باز کردن درب بطری، بوی ناخوشایندی به مشام می‌رسد در حالی که این موضوع در مورد کرم پودرهای مرغوب صدق نمی‌کند. همچنینانواع کرم پودرهای بر پایه آب دارای بافت سبکی بوده و منافذ پوست را نمی‌بندند و توانایی کاور خطوط چین و چروک پوستی را دارند. همچنین این کرم پودرها ایده آل ترین و کم ضررترین کرم پودرها در دنیای میکاپ هستند که معمولاً پایان دویی (نه مات نه براق) دارند و به راحتی فید می‌شوند.

در پایان این مقاله امیدواریم نکات گفته شده درباره انواع کرم پودر بر پایه آب برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. این کرم‌ها از پوست در برابر چرب شدن و پس دادن چربی محافظت می‌کنند و پوست شما را در طول روز هیدراته نگه می‌دارند و به خصوص برای افرادی با جوش‌های آکنه مناسب هستند. افرادی با پوست‌های خشک، مستعد آکنه، چرب، مختلط و حساس با مراجعه به سایت‌های آنلاین معتبر می‌توانند این محصولات را با قیمت مناسب خریداری کرده و به سادگی درب منزل خود تحویل بگیرند.

با این حال، حتماً قبل از خرید کالا برچسب روی آن را مطالعه کنید و به دنبال کلمات بر پایه آب یاAqua ،water یا eau در بالای لیست مواد تشکیل دهنده محصول باشید و از خرید محصولاتی که دارای پارابن، وگان و گلوتن و یا نام‌های «-cone»، conol»، «-silane» و «-siloxane» بر روی برچسبشان هستند، اجتناب کنید، زیرا این فونداسیون‌ها کاملاً مبتنی بر آب نیستند و احتمال دارد کمی سیلیکون در ساختار آن‌ها وجود داشته باشد- چراکه سیلیکون ماده ای کومدوژن یا آکنه زاست که مناسب پوست‌های مستعد آکنه نیست.با امید آنکه همواره زیبا و سالم بمانید.

محصولات مرتبط
کرم پودر مات هربال شونSCHON 
۴۱۳,۰۰۰ تومان
شماره S02
شماره S02
شماره S01
شماره S01
شماره S03
شماره S03
+۳
تنوع
کرم پودر مات مات فینیش این لیInlay 
۳۹۵,۰۰۰ تومان
شماره 28
شماره 28
شماره 40
شماره 40
شماره 24
شماره 24
+۴
تنوع
کرم پودر طبیعی 24 ساعته اکسترا کاور دبوراDeborah 
۷۴۷,۰۰۰ تومان
شماره 03
شماره 03
×شماره 04
شماره 04
×شماره 01
شماره 01
+۴
تنوع
کرم پودر مات اکسترا مت پرفکشن دبوراDeborah 
۷۴۵,۰۰۰ تومان
3.2-Hazelnut
3.2-Hazelnut
3.1-Light Gold
3.1-Light Gold
×5
5
+۵
تنوع
کرم پودر مات بیست و چهار ساعته کر پرفکشن دبوراDeborahامکان ارسال فوری
۶۶۰,۰۰۰ تومان
شماره 04
شماره 04
شماره 05
شماره 05
×شماره 01
شماره 01
+۳
تنوع
کرم پودر طبیعی بک استیج دیورDior 
۴,۷۷۳,۰۰۰ تومان
2.5natural
2.5natural
4WO
4WO
2W – Warm
2W – Warm
+۴۰
تنوع
کرم پودر مات نچرال مات ایزادوراIsadora 
۴۱۹,۰۰۰ تومان
16
16
12-Matt Sand
12-Matt Sand
14-Matt Beige
14-Matt Beige
+۳
تنوع
کرم پودر طبیعی نچرال رادیانت لانگور نارسNars 
۳,۳۷۳,۰۰۰ تومان
Barcelona Medium 4
Barcelona Medium 4
Stromboli
Stromboli
Gobi Light 3
Gobi Light 3
+۳۶
تنوع
کرم پودر مات فاقد چربی آکنه لاین اس پی اف هشت مایMy 
۱۹۹,۰۰۰ تومان
شماره A02
شماره A02
شماره A01
شماره A01
×شماره A05
شماره A05
+۱
تنوع
کرم پودر طبیعی کامفورت لیفت دبوراDeborah 
۴۷۱,۰۰۰ تومان
شماره 05
شماره 05
×شماره 02
شماره 02
×شماره 01
شماره 01
+۳
تنوع
کرم پودر مات لانگ لستینگ کالیستاCallista 
۳۲۰,۰۰۰ تومان
شماره M13
شماره M13
شماره M14
شماره M14
شماره M16
شماره M16
+۱۰
تنوع
کرم پودر طبیعی تینت اویدیمینت رژبزهRouge baiser 
۸۴۷,۰۰۰ تومان
شماره 02
شماره 02
شماره 04
شماره 04
شماره 05
شماره 05
+۲
تنوع
کرم پودر طبیعی کامفورت کالیستاCallistaامکان ارسال فوری
۳۴۶,۰۰۰ تومان
شماره L16
شماره L16
×شماره L15
شماره L15
×شماره L11
شماره L11
+۹
تنوع
نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب
مینامجد

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

درود و خداقوت

عالی بود💐

مچکر بابت اطلاعات مفیدی که در اختیارمون گذاشتید🙏🏻