یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تاتو ابرو یا میکروبلیدینگ؟ کدام بهتر است؟

تاتو ابرو یا میکروبلیدینگ؟ کدام بهتر است؟

حتماً شما هم تا به حال تصاویر ابروهای میکروبلیدینگ که ظاهری طبیعی و زیبا دارند را دیده‌اید. شاید از خود پرسیده باشید که آیا واقعاً ابروهای میکروبلیدینگ برای همیشه انقدر زیبا و طبیعی می‌مانند؟ از وقتی که عده‌ای از افراد تمایل پیدا کردند ابروهای کم پشتشان را با استفاده از مداد یا سایه ابرو، پرپشت نشان دهند کم کم روش‌هایی مانند تاتو ابرو نمایان شد.

میکروبلیدینگ و تاتو از جمله روش‌های آرایش دائم هستند. در این روش‌ها نواقص ابرو تقریباً به طور دائم پوشانده می‌شود. یعنی حداقل می‌توانید برای مدت طولانی از کشیدن مداد در ابروهایتان راحت شوید! ماندگاری تاتو نسبت به فیبروز بیشتر است. البته به طور کلی ماندگاری هر دوی آنها ممکن است در افراد متفاوت، فرق داشته باشد. اگر شما هم می‌خواهید ابروهایتان کمی پرپشت‌تر شده یا حالت کشیده‌تر پیدا کند اما نمی‌دانید فیبروز برایتان بهتر است یا تاتو پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تاتو ابرو چیست ؟

تاتو چیست

تاتو ابرو از جمله روش‌های قدیمی زیباسازی ابروها به حساب می‌آید. در قدیم که روش‌هایی مانند فیبروز یا میکروبلیدینگ وارد حرفه آرایشگری نشده بود بسیاری از افراد برای پوشاندن نواقص ابرو، تاتو را انتخاب می‌کردند. در این روش، رنگ تاتو با استفاده از سوزن‌های مخصوصی به قسمت‌های متفاوت ابرو وارد می‌شود. تاتوکار معمولاً قبل از ورود رنگ با استفاده از یک مداد، ابروها را می‌کشد تا مشتری شکل ابروهایش را انتخاب کند.

بعد از این کار، ورود رنگ با استفاده از سوزن انجام می‌پذیرد. تاتو ابرو خیلی ظاهر طبیعی ندارد. به همین دلیل کم کم روش‌هایی مانند هاشور و سپس فیبروز، میکروبلیدینگ یا روش‌های دیگر پدیدار شدند. اما با این وجود هنوز هم عده‌ای از افراد که ابروهای بسیار کم پشتی دارند تاتو ابرو را انتخاب می‌کنند. از آنجایی که امروزه تقریباً میکروبلیدینگ جای تاتو ابرو را گرفته و تعداد مشتریان تاتو ابرو بسیار اندک شده در ادامه توضیحات بیشتری در ارتباط با روش میکروبلیدینگ ارائه می‌دهیم.

میکروبلیدینگ ابرو چیست ؟

میکروبلیدینگ ابرو چیست

حتماً شما هم دلتان می‌خواهد زمانی که به رختخواب می‌روید یا صبح که از خواب بیدار می‌شوید ابروهایتان ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشد. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد چند مرتبه در روز مجبور باشد با استفاده از مداد یا سایه ابرو نواقص ابروهایش را بپوشاند! قطعاً همه به دنبال روش‌های دائمی برای این وضعیت هستند. بعد از آنکه تاتو ابرو ظاهری مصنوعی را برای چهره ایجاد کرد آرایشگران روش‌های جدیدی مانند میکروبلیدینگ را ابداع کردند.

هاشور و میکروبلیدینگ کاربرد گسترده‌تری نسبت به تاتو ابرو دارند. آنها ظاهر طبیعی را برای ابروها به وجود می‌آورند. علاوه بر آن، نواقص ابرو را می‌پوشانند. متخصصان این روش را به کار می‌برند تا قسمت‌های خالی ابرو پوشانده شود.برخلاف تاتو که به دستگاه نیاز دارد میکروبلیدینگ را با استفاده از یک قلم بدون دستگاه انجام می‌دهند! نوک این قلم دارای تیغ است. تیغ با استفاده از ورود رنگ‌دانه می‌تواند خطوطی را در ابرو به وجود بیاورد.

مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو

مراحل میکروبلیدینگ

• در مرحله اول طراح با توجه به چهره مشتری و پیشنهاد خود فرد، ابرو را با استفاده از یک مداد ابروی نرم و پررنگ طراحی می‌کند • مرحله دوم به کار بردن بی‌حسی است. از آن‌جایی که میکروبلیدینگ ممکن است کمی درد داشته باشد یا خراش‌هایی که در سطح پوست ایجاد می‌شود ممکن است کمی ایجاد سوزش کند به همین دلیل قبل از شروع میکروبلیدینگ، متخصص این کار ابروهای مشتری را با استفاده از پماد یا پد بی‌حسی، بی‌حس می‌کند • در مرحله بعد که افزودن رنگدانه است. با استفاده از قلم میکروبلیدینگ، رنگ را به سطح پوست وارد می‌کنند. ورود رنگ بعد از ایجاد سوراخ در سطح پوست انجام می‌شود. سوراخ‌ها عمق زیادی ندارند به همین دلیل ممکن است روش میکروبلیدینگ بعد از مدت کوتاهی احتیاج به ترمیم داشته باشد. به طور کلی این روش ماندگاری کمتری نسبت به تاتو دارد.

میکروبلیدینگ برای چه افرادی ایده‌آل است ؟

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ برای افرادی که تا به حال به ابروهای خود دست نزده‌اند بسیار ایده‌آل است. این روش می‌تواند ابروهای طبیعی را برای آنها به وجود بیاورد. علاوه بر آن اگر این افراد دلشان بخواهد کمی مدل ابروهایشان تغییر کند یعنی کشیده‌تر شود یا تاج داشته باشد می‌‌توانند روش میکروبلیدینگ را انتخاب کنند. افرادی که قبلاً روش تاتو را برای ابروهایشان انجام داده‌اند بهتر است میکروبلیدینگ را انتخاب نکنند! میکروبلیدینگ بسیار روش سطحی است و نمی‌تواند به خوبی خود را روی ابروهای تاتو شده نشان دهد.

علاوه بر آن اگر رنگی که برای میکروبلیدینگ انتخاب می‌کنید جزو دسته رنگ‌های روشن باشد هرگز نمی‌تواند روی یک رنگ تاتوی تیره ابروهای طبیعی را به وجود بیاورد! ... اگر تمایل دارید که مدل ابروهایتان هر 2 یا 3 سال یک‌بار تغییر کند بهتر است روش میکروبلیدینگ را انتخاب کنید. این روش، ماندگاری طولانی ندارد. به دلیل اینکه رنگ‌ها در سطح پوست قرار می‌گیرند بعد از 2 الی 3 سال، میکروبلیدینگ بسیار کم‌رنگ می‌شود.

افرادی که ابرو ندارند یا ابروی آنها بسیار کم است میکروبلیدینگ خیلی برای آنها پاسخ‌گو نخواهد بود. اگر نصف ابروهایتان را تیغ زده‌اید و می‌خواهید ابروهایتان با استفاده از میکروبلیدینگ بالاتر برود، روش خوبی را انتخاب نکرده‌اید! چرا که بعد از گذشت چند ماه قسمتی از ابروهایتان که دارای موهای ابرو است کاملاً با قسمتی که میکروبلیدینگ شده متفاوت می‌شود. در این شرایط شما مجبور خواهید شد در قسمت‌های میکروبلیدینگ شده از مداد استفاده کنید تا قسمت‌های دارای مو با قسمت‌های کشیده شده یک رنگ شود. برای این افراد، کاشت ابرو بسیار ایده‌آل است.

فیبروز ابرو چیست ؟

فیبروز ابرو

میکروبلیدینگ از روش‌های متفاوتی تشکیل می‌شود. یکی از این روش‌ها فیبروز است. میکروبلیدینگ به روش فیبروز از جمله روش‌های پرکاربرد به حساب می‌آید. می‌توانیم بگوییم طبیعی‌ترین نوع میکروبلیدینگ همان فیبروز است. در این روش، خط‌هایی مناسب با نظم موهای ابرو در این ناحیه ایجاد می‌شود. جالب است بدانید که در روش فیبروز بعضی از خطوط را پررنگ‌تر و برخی دیگر را کمرنگ‌تر می‌کشند. این کار ظاهر طبیعی‌تری را برای ابرو فراهم می‌کند. ماندگاری میکروبلیدینگ و فیبروز در افراد مختلف فرق می‌کند. علاوه بر آن به رنگ انتخابی نیز وابسته است. هرچه رنگ میکروبلیدینگ تیره‌تر باشد ماندگاری آن بیشتر است.

همان‌طور که پیش از این گفتیم روش‌های میکروبلیدینگ به طور کلی دو الی سه سال ماندگاری دارند. فیبروز نیز از این قضیه مستثنی نیست. دقت کنید که بلافاصله بعد از انجام فیبروز یا روش‌های دیگر میکروبلیدینگ ممکن است ابروهای شما ظاهر بسیار پررنگی داشته باشند. جای هیچ نگرانی نیست چرا که بعد از مدتی این رنگ‌ها می‌ریزند و در یک فرایند چند روزه، رنگی طبیعی برای ابروهایتان به نمایش در می‌آید. در روش میکروبلیدینگ بعد از آنکه طراحی ابرو انجام می‌شود بی‌حسی را روی پوست مشتری می‌گذارند. اما در روش فیبروز ابتدا خطوط تاج ابرو کشیده می‌شود و بعد از آن ناحیه ابروهای مشتری را بی‌حس می‌کنند.

میکروبلیدینگ ابرو به روش fnb چگونه است ؟

میکرو بلیدینگ این روش هم مانند فیبروز یکی دیگر از روش‌های انجام میکروبلیدینگ به حساب می‌آید. البته این روش نسبت به فیبروز جدیدتر است. برای کشیدن ابرو در fnb از قلم و تیغ استفاده می‌کنند. در این روش، دستگاه جایگاهی ندارد و کار به صورت دستی انجام می‌شود. معمولاً افرادی که ابروهایشان حالت افتاده دارد این روش را انتخاب می‌کنند. چرا که خطوط کشیده شده در ابرو سبب لیفت آن می‌شود. برای لیفت شدن ابرو در این روش فاصله‌ای میان چشم‌ها و ابرو ایجاد می‌کنند. معمولاً افرادی که ابروهای پر و افتاده‌ای دارند روش fnb به آنها پیشنهاد می‌شود. تفاوتی که میان روش‌های متفاوت میکروبلیدینگ از جمله فیبروز و روش fnb وجود دارد در رنگ تاتو و ماندگاری آن است. fnb ماندگاری بیشتری دارد.

میکروبلیدینگ ابرو به روش pr چگونه است ؟

روش های متفاوت میکروبلیدینگ این روش هم یکی دیگر از زیر مجموعه‌های میکروبلیدینگ به حساب می‌آید. در این متد، خطوط اضافه در اطراف ابرو کشیده نمی‌شود. در واقع هاشورها روی ابرو کشیده می‌شوند. این روش را بر اساس ابروهای بانوان ایرانی و متناسب با حالت واقعی ابرو به کار می‌برند. در این متد نمی‌توانید خیلی انتظار تغییر در مدل ابروهایتان داشته باشید، اما به طور کلی نواقص آن تا حدودی برطرف می‌شود. pr که روشی صد در صد ایرانی است و توسط ایرانی‌ها انجام شده از سه متد میکروپگمنتیشن، میکروبلید و همچنین شیدینگ ابرو که همان سایه ابرو است استفاده می‌شود. این روش نوعی روش تلفیقی به حساب می‌آید که علاوه بر استفاده از دستگاه به صورت دستی هم در آن خط و خطوطی برای ابرو ایجاد می‌کنند. در این متد نوعی خطای دید برای ابروها به وجود می‌آید.

آیا می‌توان در بارداری از میکروبلیدینگ یا تاتو استفاده کرد ؟

یکی از سؤال‌های مهمی که اغلب بانوان باردار در ذهن خود دارند مناسب بودن یا نبودن استفاده از روش‌های آرایش دائم است. به طور کلی پزشکان توصیه می‌کنند که روش‌های آرایش دائم در دوران بارداری استفاده نشود. ممکن است رنگ‌های به کار برده شده از سطح پوست وارد جریان خون شود و روی جنین تاثیر بگذارد. با اینکه مواد مورد استفاده در میکروبلیدینگ از جمله مواد سمی به حساب نمی‌آیند اما بهتر است مادر باردار منتظر بماند تا بعد از دوران شیردهی اقدام به انجام این کار کند. در رابطه با تاتو هم این قضیه صدق می‌کند. از آنجایی که رنگ‌های مورد استفاده در تاتو ممکن است تقلبی باشند یا حتی در صورت اصل بودن جزو برندهای خوب نباشند به همین دلیل به کار بردن روش تاتو خیلی در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

مراقبت‌های قبل و بعد از میکروبلیدینگ

مراقبت های قبل و بعد از میکروبلیدینگ

اگر در دوران قاعدگی هستید هرگز نباید میکروبلیدینگ را انجام دهید. قبل از انجام این کار باید الکل و کافئین را کنار بگذارید. فعالیت‌های ورزشی سنگین نکنید و از پوست خود مواظبت کنید تا به آفتاب سوختگی دچار نشود. از یک هفته قبل، استفاده از لایه بردار و اسکراب‌ها را متوقف کنید. اگر تصمیم به بوتاکس ابرو دارید باید بدانید که سه هفته قبل از انجام میکروبلیدینگ نباید این کار را انجام دهید. مصرف داروهایی مانند آسپرین، نیاسین، رتینول و ویتامین‌های A و E قبل از انجام آرایش دائم توصیه نمی‌شود.

بعد از آنکه میکروبلیدینگ روی ابروهای شما انجام شد تا بهبودی کامل هرگز نباید ابروهایتان در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. همچنین تا 10 روز بعد نباید شنا کنید. تمیز کردن اطراف ابرو با استفاده از پنبه و سرم نمکی به عدم عفونت آن کمک می‌کند. معمولاً توصیه می‌کنند که تا چهار روز الی یک هفته بعد از انجام میکروبلیدینگ ابروهایتان را مرطوب نکنید. یعنی باید از تعریق و شستن ابروها در این ناحیه خودداری کنید.

بعد از انجام این روش، متخصص این کار به شما توصیه می‌کند که از کرم‌های به خصوصی برای چرب شدن سطح ابروهای خود استفاده کنید. در استفاده از کرم نباید انگشت‌های خود را روی رنگ‌ها بکشید. باید با حالت ضربه‌ای کرم را روی ابروها بزنید. نباید سطح ابروهای میکروبلیدینگ شده بیش از اندازه چرب شوند. تعادل را در استفاده از کرم‌های چرب کننده رعایت کنید. می‌توانید دو مرتبه در شبانه روز این کرم را به کار ببرید تا سطح ابرو چربی مناسبی داشته باشد.

در یک مرحله بعد از انجام میکروبلیدینگ ممکن است ابروهای شما به خارش شدید دچار شود. هرگز نباید رنگ‌ها را بخارانید. باید بگذارید روند طبیعی خود را طی کند تا رنگ‌ها بریزند. اگر رنگ‌ها را با خاراندن از ابرو جدا کنید ممکن است ابروهایتان بسیار کمرنگ شوند. بعد از آنکه رنگ ابروها ریخته شد باید مدتی زمان بدهید تا رنگ زیر پوست به سطح پوست بیاید و ابروها رنگ واقعی خودشان را نشان بدهند. بدین ترتیب اگر بعد از ریخته شدن رنگ ابروها دیدید خطوط کشیده شده بسیار کمرنگ هستند اصلاً نگران نشوید. چرا که رنگ واقعی ابروها چند روز بعد به سطح پوست می‌آید و ابرو از کم‌رنگی بیرون خواهد آمد.

بهتر است چهار روز اول حمام نکنید یا در صورت حمام کردن سر خود را به نحوی بشویید که ابروهایتان با مواد شوینده و یا آب تماس پیدا نکند. تا 10 روز اول هم برای شستن صورت به ابروهایتان مواد شوینده نزنید. بگذارید تا رنگ به خوبی در پوست شما جای بگیرد.

عوارض میکروبلیدینگ و تاتو

میکروبلیدینگ مانند بسیاری از روش‌های آرایشی ممکن است عوارضی داشته باشد. برای جلوگیری از این عوارض حتماً افراد متخصص باید سؤالات مهمی را قبل از انجام کار از مشتری بپرسند. به طور مثال اینکه او باردار است یا در دوران شیردهی قرار گرفته اهمیت بسیاری دارد. اگر فرد، پوست حساسی دارد و ممکن است نسبت به میکروبلیدینگ آلرژی نشان دهد باید حتماً از قبل به آرایشگر بگوید. برخی از افراد به دلیل داشتن برخی از بیماری‌ها نباید روش میکروبلیدینگ را انجام دهند. ممکن است به بافت پوستی آنها آسیب برسد یا بر اثر ایجاد عفونت عوارضی برای آنها ایجاد شود. در برخی از افراد هم عدم ترمیم پوست یا ایجاد زخم و اسکار از جمله عوارض انجام میکروبلیدینگ یا تاتو به حساب می‌آید.

اگر روش تاتو ابرو هم به درستی انجام نشود ممکن است سبب ایجاد عفونت روی سطح پوست یا به وجود آمدن ضایعات شود. در صورتی که فرد متخصص، تاتو را به درستی انجام ندهد یا از وسایل یکبار مصرف و جدید استفاده نکند ممکن است مشتری به عفونت باکتریایی دچار شود! اگر تصمیم گرفتید تاتو ابرو انجام دهید حتماً دقت کنید که تیغ مورد استفاده برای شما یکبار مصرف باشد. در غیر این صورت احتمال انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت از طریق تیغ استفاده شده وجود دارد. از جمله عوارض شایع برای میکروبلیدینگ و تاتو می‌توانیم به آشکار شدن کمی قرمزی و التهاب اشاره کنیم. البته اگر فرد متخصص این کار از بی‌حسی‌های با کیفیت استفاده کند و روش انجام میکروبلیدینگ و تاتو را به درستی انجام دهد التهاب و قرمزی بسیار کم خواهد بود.

تاتو را انتخاب کنیم یا میکروبلیدینگ

آرایش دائم ابرو

هر آنچه لازم بود در ارتباط با روش تاتو و روش‌های متفاوت میکروبلیدینگ بدانید را برایتان شرح دادیم. به طور کلی می‌توانیم بگوییم تاتو، ابروهای پررنگی را نسبت به روش میکروبلیدینگ به وجود می‌آورد. این پررنگی ممکن است ظاهر مصنوعی را برای ابرو ایجاد کند. اگر به دنبال داشتن ابروهای طبیعی هستید روش‌های متفاوت میکروبلیدینگ را امتحان کنید. اما باید این نکته را مدنظر قرار دهید که میکروبلیدینگ ماندگاری کمتری نسبت به تاتو دارد. علاوه بر آن بعد از انجام این روش، رنگ خطوط کشیده شده چند درجه روشن‌تر می‌شود تا جایی که بعد از چند ماه اگر ترمیم انجام ندهید مجدداً باید با استفاده از مداد، ابروهایتان را یکدست کنید!

روش‌های متفاوت میکروبلیدینگ درد کمتری نسبت به روش تاتو دارند. از آن‌جایی که زخم‌های ایجاد شده بسیار سطحی هستند با استفاده از یک بی‌حسی خوب ممکن است مشتری اصلاً هیچ دردی احساس نکند. در حالی که برای تاتو ممکن است احساس سوزش، درد و حتی تورم بسیار بیشتر باشد. اگر تنها می‌خواهید نواقص ابروهایتان را بپوشانید بهتر است روش میکروبلیدینگ را انتخاب کنید. این روش تنها برای پوشاندن نواقص ایده‌آل است. اگر می‌خواهید حالت ابروهایتان به کلی تغییر کند به طور مثال ابروها بالاتر یا پایین‌تر از جای واقعی خود قرار بگیرند بهتر است میکروبلیدینگ را انتخاب نکنید. با این کار قسمت‌های دارای مو با قسمت‌هایی که مو ندارند بعد از مدتی کاملاً متفاوت خواهند شد.

اگر به دنبال ماندگاری بالا در انجام میکروبلیدینگ هستید بهتر است رنگ مشکی را انتخاب کنید. رنگ مشکی در میکروبلیدینگ ماندگاری بسیاری نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. علاوه بر آن اگر رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید و ابروهایتان مشکی باشد هر چند وقت یکبار باید برای یک‌رنگ شدن میکروبلیدینگ و موهای ابرو، مجبور می‌شوید ابروهایتان را رنگ کنید. این کار ممکن است برای مدت طولانی کمی حوصله سربر باشد.

تاتو یا فیبروز ابرو

در این مقاله تاتو و میکروبلیدینگ را به طور کامل معرفی کردیم. به علت آنکه روش میکروبلیدینگ بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است سعی کردیم توضیحات بیشتری در ارتباط با این روش ارائه بدهیم. البته گفتیم که هنوز هم برخی از افراد روش تاتو را انتخاب می‌کنند. عوارض این روش‌ها را هم به طور کامل شرح دادیم. حال دیگر می‌دانید که میان روش تاتو و میکروبلیدینگ کدام برای شما بهتر است.

۲۳,۸۳۰
نویسنده :زهرا خدادادی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۳,۸۳۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید