یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی چند استایل و آرایش مناسب مراسم خواستگاری

معرفی چند استایل و آرایش مناسب مراسم خواستگاری

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که پوشیدن یک لباس شیک همراه با داشتن آرایشی زیبا چقدر می‌تواند در یک مراسم خواستگاری تاثیرگذار باشد؟ قطعاً همه دختران مراسم خواستگاری را مراسمی پراهمیت می‌دانند. آنها ترجیح می‌دهند بهترین استایل و آرایش را در این مراسم داشته باشند. باید به این نکته دقت کنید که استایل شب خواستگاری باید با استایل مراسم بله برون و عقد محضری کاملاً متفاوت باشد. قطعاً شما نمی‌توانید همان مانتو شلوار سفیدی که برای روز عقد در نظر گرفتید در شب خواستگاری هم بپوشید! اگر می‌خواهید بدانید چه استایل‌ها و آرایشی شما را در این شب خاص، شگفت انگیز می‌کند در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم آرایشی برای مراسم خواستگاری

نکات آرایش شب خواستگاری

برای آنکه آرایش مناسبی در این روز داشته باشید قبل از انجام آرایش می‌توانید از ماسک‌های صورت آبرسان و طراوت بخش پوست استفاده کنید. بعد از ماسک، مقداری کرم آبرسان بزنید. در این مرحله پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از پرایمر استفاده کنید. پرایمر علاوه بر آنکه ماندگاری آرایش شما را افزایش می‌دهد می‌تواند تا حدودی منافذ، چین و چروک‌ها یا جوش و لک را محو کند. بعد از پرایمر نوبت به کرم پودر می‌رسد. در انتخاب رنگ کرم پودر دقت کنید. این کرم نباید خیلی تیره‌تر یا خیلی روشن‌تر از رنگ واقعی پوست شما باشد. بهتر است رنگ آن را نزدیک به رنگ پوست خود انتخاب کنید. کرم پودر را با انگشتان دست روی پوست صورت نزنید! از اسفنج یا براش برای زدن آن استفاده کنید. مرحله بعدی استفاده از کانتور و کانسیلر است. دقت کنید که هدف، گریم صورت نیست. برای پوشاندن برخی از عیوب مانند لکه‌های تیره استفاده از کانتور مناسب به نظر می‌رسد. بهتر است کانتور را یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ کرم پودر و کانسیلر را یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودر انتخاب کنید.

نوبت به آرایش چشم‌ها می‌رسد. در این مرحله هرگز نباید از سایه‌های اکلیلی یا سایه‌هایی که جلب توجه می‌کنند استفاده کنید. بهتر است یک پالت سایه با رنگ‌های مات و ملایم را مورد استفاده قرار دهید. استفاده ده از خط چشم یا ریمل‌های رنگی در مراسم خواستگاری اصلاً توصیه نمی‌شود. می‌توانید یک خط چشم مشکی را استفاده کرده و خطی ظریف بالای پلک‌های خود بکشید. از کشیدن دنباله‌های بلند یا ضخیم در خط چشم خودداری کنید. باید تا جای ممکن چشم‌های شما در عین طبیعی بودن، زیبا و دخترانه به نظر برسد.

نکات آرایش شب خواستگاری

بعد از خط چشم نوبت به ریمل می‌رسد. انتخاب ریملی که در مراسم خواستگاری استفاده می‌کنید اهمیت بسیاری دارد. اگر ریمل مرغوب نباشد ممکن است خورده‌های آن زیر چشم ریخته و وسط مراسم، اطراف چشم شما سیاه و نامنظم به نظر برسد. علاوه بر این مورد باید فرم مژه‌های خود را در نظر بگیرید تا بهترین ریمل را انتخاب کنید. اگر مژه‌های کم پشتی دارید از ریمل‌های حجم دهنده و اگر مژه‌های کوتاهی دارید از ریمل‌های بلند کننده استفاده کنید. استفاده از چند لایه ریمل روی هم برای مژه‌هایتان در مراسم خواستگاری اصلاً توصیه نمی‌شود. این کار ظاهری مصنوعی را به مژه‌های شما می‌دهد. بهتر است از ریمل‌هایی استفاده کنید که مژه‌های شما را طبیعی و زیبا می‌کند. در این مرحله استفاده از ژل‌های حالت‌دهنده مژه نیز بلامانع است. این ژل‌ها رنگ خاصی ندارند اما می‌توانند زیبایی طبیعی برای مژه‌های شما به وجود بیاورند.

هنگام زدن سایه چشم می‌توانید کمی به زیباتر شدن چشم‌هایتان کمک کنید. اگر چشم‌هایتان ریز است و می‌خواهید کمی درشت‌تر نشان داده شود باید روی پلک بالایی قسمت وسط چشم کمی از سایه‌های روشن استفاده کنید. اگر می‌خواهید چشمتان کشیده‌تر نشان داده شود گوشه‌های چشم را سایه تیره بزنید. البته این سایه تیره هم نباید خیلی پررنگ باشد.

نکلا مهم آرایش

می‌توانید از یک مداد سفید نرم برای قسمت داخلی پلک پایین استفاده کنید. دقت کنید که باید آرایش چشم در مراسم خواستگاری بسیار دخترانه باشد. نوبت به استفاده از رژ گونه می‌رسد. اگر از کانتور استفاده می‌کنید خیلی استفاده از رژ گونه توصیه نمی‌شود. اما اگر خواستید چهره‌تان خیلی یک‌دست نباشد می‌توانید یک رژ گونه با رنگ نود انتخاب کنید. رژ گونه انتخابی شما نباید رنگ غلیظی داشته باشد. اگر گونه‌های برجسته‌ای ندارید بهتر است رژ گونه را زیر گونه‌هایتان به نحوی بکشید که کمی آنها را برجسته کند.

رنگ رژ لب از جمله مهم‌ترین عواملی است که باید در روز خواستگاری به آن دقت کنید. استفاده از رژ لب‌های جیغ را کنار بگذارید. رژ لب‌های جیغ هر چقدر هم که زیبا باشند مناسب مراسم خواستگاری نیستند. رژ لب‌های قرمز، نارنجی پررنگ یا تمشکی را هرگز برای مراسم خواستگاری انتخاب نکنید! با توجه به رنگ پوست خود و رنگ لباس، یک رنگ رژ لب ملایم را مورد استفاده قرار دهید. اگر می‌خواهید خط لب استفاده کنید بهتر است رنگ آن خیلی با رنگ رژ لب متفاوت نباشد. خط لب را خیلی با فاصله از خط لب واقعی خود نکشید. بهتر است تنها یک میلی‌متر با خط لب واقعی شما فاصله داشته باشد. دقت کنید که مواد آرایشی مورد استفاده برای شب خواستگاری همگی باید ضد آب باشند. اگر احتمال تعریق صورت شما وجود دارد ممکن است آرایش کاملاً ماسیده شود. بدین ترتیب بهتر است از کرم‌های ضد آب که مانع از عرق کردن پوست صورت شما می‌شود استفاده کنید.

نکات مهم استایل در مراسم خواستگاری

نکات استایل در شب خواستگاری

در انتخاب لباس مراسم خواستگاری حتماً فرم هیکل خود را مد نظر قرار دهید. اگر می‌خواهید از کت و شلوارهای زنانه استفاده کنید با توجه به فرم پایین‌تنه، کت مناسب اندام خود را بپوشید. اگر این موضوع کمی برایتان پیچیده شد می‌توانیم یک مثال ساده بزنیم: افرادی که در قسمت پایین تنه دارای ران‌های چاقی هستند بهتر است قد کت آنها کمی ران‌هایشان را بپوشاند. همچنین این افراد نباید شلوارهای تنگ را انتخاب کنند. شلوارهای خیلی گشاد نیز رسمیت مراسم خواستگاری را زیر سؤال می‌برد. بهتر است شلوار، اندازه‌ای متناسب داشته باشد.

در مراسم خواستگاری از شلوارهای خیلی کوتاه استفاده نکنید. با توجه به اینکه افراد با سنین متفاوت در این مراسم حضور دارند هر چقدر که لباس شما سنگین‌تر باشد بهتر است. از پوشیدن لباس‌های گل گلی و رنگی رنگی در این مراسم خودداری کنید. لباس شما باید حالتی دخترانه داشته باشد. بهتر است رنگ‌های ملایم را انتخاب کنید. پوشیدن لباس‌های سفید در مراسم خواستگاری هیچ اشکالی ندارد به شرطی که آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید. به طور مثال اگر یک شومیز سفید را انتخاب کردید می‌توانید یک شلوار یا دامن گلبهی را همراه آن به کار ببرید.

در انتخاب رنگ لباس حتماً به رنگ پوست و فرم هیکل خود دقت کنید. با این‌که استفاده از لباس‌های روشن در مراسم خواستگاری رایج است اما اگر هیکل درشتی دارید بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که کمی شما را جمع و جورتر نشان دهد. گرمی و سردی رنگ پوست خود را بشناسید تا بتوانید بهترین رنگ را برای لباس خود انتخاب کنید.

نکات مهم لباس شب خواستگاری

علاوه بر لباس باید به اکسسوری‌های مورد استفاده در مراسم خواستگاری نیز دقت کنید. با توجه به اندازه مچ دستتان ساعت مچی مناسبی را انتخاب نمایید. در انتخاب کفش دقت کنید. اگر قد بلند هستید بهتر است کفش‌های مجلسی پاشنه بلند را کنار بگذارید. علاوه بر آن کفشی که برای این مراسم انتخاب می‌کنید نباید ظاهر خیلی پر زرق و برقی داشته باشد. کفش باید کاملاً اندازه پای شما باشد. می‌توانید از صندل‌های روفرشی نیز استفاده کنید. راحتی صندل یا کفش در مراسم خواستگاری اهمیت بسیاری دارد. اگر کفش شما ناراحت باشد ممکن است آرامشتان را به هم بریزد. در انتخاب جوراب هم باید دقت کنید. گاهی اوقات برخی از کفش‌ها احتیاج به پوشیدن جوراب ندارند. البته پوشیدن جوراب در مراسم خواستگاری توصیه می‌شود. برای کفش‌های مجلسی می‌توانید جوراب‌های شیشه‌ای نازک را مورد استفاده قرار دهید. می‌توانید از پاپوش‌های تزیین شده نیز به جای کفش یا صندل در این مراسم استفاده کنید.

اگر برای مراسم خواستگاری شال یا روسری می‌پوشید دقت کنید که جنس آن خیلی ضخیم نباشد. پوشیدن شال و روسری ضخیم سبب تعریق صورت و ماسیدن آرایش می‌شود. علاوه بر آن ممکن است ضخامت شال و روسری سبب عرق کردن در موهای سر نیز بشود. حتی اگر در فصل زمستان مراسم خواستگاری شما انجام می‌شود شال و روسری با ضخامت کم انتخاب کنید.

هماهنگی لباس و آرایش در مراسم خواستگاری

هماهنگب لباس و آرایش در خواستگاری قطعاً برای روز خواستگاری نباید یک آرایش غلیظ را انتخاب کنید. علاوه بر آن آرایشی که به کل چهره شما را تغییر بدهد برای این روز مناسب نیست. تنها می‌توانید از یک آرایش ملایم برای پوشاندن عیوب صورت خود استفاده کنید. نکته قابل توجه در این شب مهم هماهنگ بودن آرایش و لباس است. باید رنگ آرایش با رنگ لباس شما هم‌خوانی داشته باشد.

البته این موضوع به آن معنی نیست که اگر یک مانتو شکلاتی رنگ را برای روز خواستگاری انتخاب کرده‌اید حتماً رژ لب شکلاتی رنگ و سایه چشم شکلاتی را به کار ببرید. این کار اصلاً درست نیست. علاوه بر آن رژ لب شکلاتی می‌تواند سن شما را بالاتر نشان دهد. بگذارید با یک مثال ساده این قضیه را مشخص‌تر کنیم. فکر کنید تونیک و شلوار یاسی رنگی را برای شب خواستگاری انتخاب کرده‌اید. همراه با این لباس باید آرایشی با رنگ‌های نود را انتخاب کنید. در این صورت هماهنگی در استایل و آرایش شما در روز خواستگاری به خاص شدن ظاهرتان کمک می‌‌کند.

معرفی چند استایل فوق العاده برای مراسم خواستگاری

حال که به اینجا مقاله رسیدیم احتمالاً پیش خودتان فکر می‌کنید که چه استایل و آرایشی می‌تواند شما را در این شب خاص بسیار جذاب و ویژه کند؟ در ادامه مقاله چند استایل فوق‌العاده را برای مراسم خواستگاری معرفی می‌کنیم:

تونیک یا شومیز همراه با شلوار پارچه‌ای

استایل‌هایی که معمولاً دختران در مراسم خواستگاری به کار می‌برند استایل‌های کلاسیک هستند. اغلب آنها در مراسم خواستگاری لباس‌هایی که مخصوص استایل اسپرت هستند را انتخاب نمی‌کنند. به طور مثال استفاده از شلوار جین توسط عروس در مراسم خواستگاری خیلی رایج نیست! معمولاً عروس‌ها خیلی دوست ندارند در این مراسم از مانتو یا شلوار جین استفاده کنند. در انتخاب این لباس استفاده از رنگ‌های نود یا ملایم و گاهی اوقات پاستلی ایده‌آل به نظر می‌رسد.

می‌توانید از یک تونیک کرم رنگ به همراه شلوار حریر سفید استفاده کنید. با توجه به اندازه موهای سر و فرم صورت خود یک مدل شال، روسری یا مینی اسکارف را برای این استایل مورد استفاده قرار دهید. می‌توانید یک صندل روفرشی پاشنه 3 سانت را هم بپوشید. اگر تصمیم گرفتید از رنگ‌های تیره هم در استایل خود استفاده کنید بهتر است حتماً رنگ تیره به شلوار اختصاص پیدا کند. در استایل پارچه‌ای استفاده از شلوار مشکی موردی ندارد. اما اگر شلوار مشکی را انتخاب کردید بهتر است شومیز یا تونیک شما رنگ بسیار روشنی داشته باشد تا استایل شما حالتی تیره و کسل کننده به خود نگیرد.

کت و شلوار پارچه‌ای با مینی اسکارف

لباس مناسب خواستگاری

از جمله استایل‌های پرکاربرد، شیک و جذاب برای مراسم خواستگاری کت و شلوارهای دخترانه‌ای هستند که در انواع متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. کت و شلوارهای زنانه در دوخت، ظرافت بیشتری نسبت به کت و شلوارهای مردانه دارند. همچنین ممکن است یقه آنها در انواع متفاوتی دوخته شود. کت و شلواری که برای مراسم خواستگاری مورد استفاده قرار می‌دهید باید یقه بسته‌ای داشته باشد‌. هر چقدر یقه کت، جمع‌تر باشد برای عروس مناسب‌تر خواهد بود. همچنین استفاده از مینی اسکارف همراه با کت و شلوارهای پارچه‌ای می‌تواند به جذابیت بیشتر شما اضافه کند. بهتر است یک کت و شلوار با رنگ پاستلی و رنگ‌های خنثی (به غیر از مشکی) انتخاب کنید. حتماً لازم نیست که رنگ مینی اسکارف را با رنگ کت و شلوار ست کنید. می‌توانید از طیف رنگ‌های کنار هم یا رنگ‌های متضاد نیز بهره بگیرید.

شومیز و دامن

لباس مناسب خواستگاری

استفاده از دامن هم ظاهر دخترانه‌ای را در شب خواستگاری برای شما ایجاد می‌کند. البته در انتخاب دامن باید به قد آن دقت کنید. دامن‌های قد بلند یا آنهایی که تا روی زانو هستند برای شب خواستگاری مناسب به نظر می‌رسند. دامن‌های کوتاه‌تر را انتخاب نکنید. در انتخاب شومیز نیز باید به سبک دامن دقت کنید تا مناسب‌ترین استایل را به نمایش بگذارید. به طور مثال اگر دامن شما در ناحیه کمر، پیله دارد بهتر است شومیزی که انتخاب می‌کنید برش اندامی داشته باشد. شومیزهای چپ و راستی را با دامن‌های پیلی‌دار به کار نبرید. به تناسب جنس پارچه دامن و شومیز نیز دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در کنار دامن حتماً از جوراب شلواری یا ساق بهره ببرید. اگر نمی‌خواهید جوراب شلواری بپوشید می‌توانید از جوراب‌های قد بلند، نازک و شیشه‌ای نیز استفاده کنید. تطابق رنگ جوراب شلواری و دامن را مدنظر قرار دهید. اگر دامن شما مشکی است هرگز جوراب سفید با آن به کار نبرید. همراه با شومیز و دامن می‌توانید از کلاه‌های حجاب نیز استفاده کنید. این استایل کلاسیک همراه با یک کفش کلاسیک ساده بسیار زیبا خواهد شد.

پیراهن

اگر می‌خواهید خاص، کلاسیک و در عین سادگی جذاب به نظر برسید می‌توانید از پیراهن‌های بلند و ساده برای مراسم خواستگاری استفاده کنید. پیراهن‌هایی که آستین‌های بلندی دارند و یقه آنها کیپ است از جمله لباس‌های مناسب برای مراسم خواستگاری به حساب می‌آیند. می‌توانید با استفاده از کلاه حجاب و یک پیراهن بلند، استایل دخترانه و جذابی را برای خود به وجود بیاورید. پیراهن‌ها در انواع متفاوت وجود دارند. بهتر است پیراهنی انتخاب کنید که پارچه آن ساده باشد. استفاده از پیراهن‌هایی با پارچه‌های گل گلی خیلی توصیه نمی‌شود. اگر آستین پیراهن در قسمت مچ دست جمع شده و دارای چند دکمه باشد ظاهر ظریفی را برای لباس به وجود می‌آورد. در انتخاب پیراهن دقت کنید که پارچه این لباس خیلی نازک یا خیلی ضخیم نباشد. در صورتی که پارچه نازکی داشته باشد ممکن است لباسی که زیر پیراهن می‌پوشید مشخص شود و زیبایی استایل به کلی زیر سؤال برود! در کنار پیراهن می‌توانید از کفش‌های تخت مجلسی نیز استفاده کنید.

سرهمی یا اورال

استایل بعدی لباس سرهمی است. سرهمی‌ها انواع متفاوتی دارند. ممکن است از پارچه‌های نخی یا پارچه‌های جین تولید شده باشند. اگر برای شب خواستگاری تصمیم گرفتید اورال بپوشید نوع جین و اسپرت آن را انتخاب نکنید! اورال‌های کلاسیک که از پارچه‌های مازراتی به دست می‌آیند گزینه‌های مناسبی هستند. اگر قد کوتاهی دارید لازم است بدانید که پوشیدن سرهمی که از یک رنگ پارچه دوخته شده باشد می‌تواند به قد بلند نشان دادن شما کمک کند. همچنین همراه اورال می‌توانید یک صندل ساده پاشنه بلند را هم انتخاب کنید. دقت کنید که در قسمت پایین تنه، شلوار سرهمی خیلی کوتاه نباشد. علاوه بر این موارد اورالی که برای مراسم خواستگاری انتخاب می‌کنید نباید آستین کوتاه باشد. اگر بازوهای درشتی دارید بهتر است سرهمی با آستین‌های آزاد یا گشاد انتخاب کنید. معمولاً سرهمی‌های پارچه‌ای را با شال یا مینی اسکارف به کار می‌برند. استفاده از کلاه‌های حجاب نیز می‌تواند به زیباتر شدن این استایل کمک بسیاری کند. به هماهنگی رنگ کفش و اورال دقت کنید تا استایلتان همواره زیبا بماند.

سعی کردیم در این مقاله هر آنچه لازم است برای استایل و آرایش در مراسم خواستگاری بدانید را شرح دهیم. حال می‌دانید که چه استایل‌هایی برای این مراسم، خاص و جذاب هستند. همچنین نکاتی در ارتباط با نحوه آرایش در مراسم خواستگاری به شما ارائه دادیم. با مطالعه آن قطعاً می‌دانید که چه مواد آرایشی را در این مراسم مهم به کار ببرید. در انتها توصیه ما به شما این است که به هماهنگی رنگ‌ها در استایل خود برای مراسم خواستگاری دقت کنید. رنگ لباس، اکسسوری و آرایش باید هماهنگ و متناسب باشد.

نویسنده :زهرا خدادادی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید