یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
رازهای آرایش جذاب برای خانم‌های با پوست زیتونی

رازهای آرایش جذاب برای خانم‌های با پوست زیتونی

رنگ پوست زیتونی رنگی منحصر به فرد و زیبا است که بین رنگ پوست روشن و تیره قرار دارد. پوست زیتونی با رنگ سبز و گرم مشخص می‌شود که به آن درخشندگی طبیعی می‌بخشد. برای تقویت و در آغوش گرفتن رنگ پوست زیتونی، انتخاب آرایش مناسب می‌تواند تاثیرات زیادی در چهره فرد ایجاد کند.

در این مقاله در مورد شناخت رنگ پوست زیتونی، نکات آرایشی و مشخصات رنگ پوست زیتونی صحبت می‌کنیم تا به شما کمک کنیم رنگ پوست زیتونی خود را برجسته و متفاوت کنید. پس اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که رنگ پوست زیتونی دارید در این مقاله همراه ما باشید.

شناخترنگ پوست زیتونی

قبل از اینکه به نکات آرایشی متناسب با رنگ پوست زیتونی بپردازیم، درک رنگ پوست زیتونی ضروری است. پوست زیتونی با ترکیبی از ته رنگ‌های زرد و سبز مشخص می‌شود که اغلب با رنگ‌های طلایی یا قهوه‌ای همراه است.

رنگ پوست زیتونی

این رنگ پوست همه‌کاره می‌تواند از طیف روشن تا متوسط یا حتی تیره را دربر داشته باشد. ته رنگ‌های خنثی رنگ پوست زیتونی به آن اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از سایه‌های آرایش را تکمیل کنند.

آرایش مناسب برای سبزه‌ها

همان‌طور که گفتیم رنگ پوست سبزه خاص و شیک است و کمتر کسی این رنگ پوست را دارد. اگر دوست دارید با نگات آرایشی مناسب برای سبزه‌ها آشنا شوید همراه ما باشید.

کرم پودر و کانسیلر

وقتی نوبت به کرم پودر می‌رسد، پیدا کردن سایه‌ای که دقیقاً با رنگ پوست زیتونی شما مطابقت داشته باشد، بسیار مهم است. برای این منظور به دنبال فونداسیون‌هایی با ته رنگ زرد یا طلایی باشید تا با پوست شما هماهنگ باشند. از رنگ‌های خیلی صورتی یا خیلی بژ خودداری کنید، زیرا باعث می‌شوند پوست شما بی‌رنگ به نظر برسد.

در کنار کرم پودر کانسیلرها نیز نقش حیاتی در پنهان کردن عیوب یا حلقه‌های تیره زیر چشم دارند. کانسیلرهایی با رنگ هلویی برای مقابله با آبی پوست مناسب هستند. بعد از اتمام آرایش حتما فونداسیون و کانسیلر را به خوبی با هم ترکیب کنید تا ظاهری بدون خط داشته باشید.

برنزر و رژگونه

برنزرها برای افزایش گرما و اضافه کردن بعد به پوست زیتون فوق العاده هستند. برای این منظور پودرها یا کرم‌های برنزه‌کننده‌ای را انتخاب کنید که درخشش طلایی داشته باشند تا ظاهر آفتاب‌سوخته‌ای به پوست شما ببخشند. برنزر را روی نواحی که نور خورشید به طور طبیعی به صورت شما برخورد می‌کند مانند شقیقه‌ها، استخوان گونه و خط فک بزنید. به خاطر داشته باشید که آن را به خوبی ترکیب کنید تا جلوه‌ای طبیعی و یکدست داشته باشید.

پوست زیتونی

برای رژگونه، سایه‌های گرم مانند هلویی، مرجانی یا صورتی گلگون را انتخاب کنید. این رنگ‌ها به زیبایی پوست زیتونی شما را تکمیل می‌کنند و برافروختگی خاصی را به گونه‌ها می‌بخشند. مراقب باشید که در استفاده از رژگونه زیاده روی نکنید تا ظاهر درخشان و طبیعی پوست‌تان حفظ شود.

سایه چشم

رنگ پوست زیتونی امکانات بی‌پایانی برای رنگ سایه چشم ارائه می‌دهد. سایه‌های خاکی مانند مس، برنز، رنگ‌های مایل به قرمز و طلایی گرمای پوست زیتونی را افزایش می‌دهند. رنگ‌های جواهراتی مانند زمرد، یاقوت کبود و آمیتیست نیز تضاد قابل توجهی ایجاد می‌کنند.

ترکیب‌های مختلف را آزمایش کنید تا بهترین آن‌ها را بیابید. برای اینکه چشمان خود را برجسته کنید، از پرایمر پلک استفاده کنید تا بازده رنگ را تشدید کرده و ماندگاری سایه چشم خود را افزایش دهید. در نهایت میکاپ خود را با ریمل به پایان برسانید تا مژه‌های مشخص، پرپشت و مشکی داشته باشید.

رژ لب

انتخاب رنگ لب برای رنگ پوست زیتونی تا حد زیادی به ترجیحات شخصی و اثر مورد نظر بستگی دارد. سایه‌های نود با ته رنگ گرم، مانند کاراملی، هلویی یا گل رز غبارآلود، ظاهری ظریف و طبیعی به لب‌های شما می‌بخشد.

اگر مشتاق یک چهره جسورانه و خاص هستید، قرمزهای تیره، سایه‌های توت و نارنجی سوخته نیز می‌توانند تضاد خیره‌کننده‌ای را در برابر پوست زیتونی شما ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ رژ لب، مناسبت و تناسب با بقیه قسمت‌های آرایش خود را در نظر بگیرید. شما همیشه می‌توانید با رنگ‌های مختلف آزمایش کنید و از آن لذت ببرید تا بهترین رنگ را پیدا کنید.

هایلایتر

هایلایترها برای افزودن درخشندگی به پوست فوق‌العاده عمل می‌کنند. برای رنگ‌های زیتونی، هایلایترهای شامپاین یا طلایی بسیار خوب عمل می‌کنند. مقدار کمی از آن‌ها را روی نقاط برجسته صورت خود مانند استخوان گونه، استخوان ابرو و پایین پل بینی بمالید. این ویژگی‌ها شما را برجسته می‌کند و ظاهری درخشان و روشن از درون ایجاد می‌کنند.

مشخصات رنگ پوست زیتونی

مشخصات رنگ پوست زیتونی

رنگ پوست زیتونی با طیف وسیعی از ته رنگ‌های گرم یا خنثی که شبیه رنگ زیتونی یا ترکیبی از رنگ‌های زرد و سبز است مشخص می‌شود. در اینجا برخی از ویژگی‌های رایج مرتبط با پوست زیتونی آورده شده است.

ته رنگ پوست

پوست زیتونی معمولاً دارای ته رنگ‌هایی است که می‌توانند متفاوت باشند. از جمله این ته رنگ‌ها می‌توان به زرد، سبز یا ترکیبی از این دو اشاره کرد. این ته رنگ‌ها ظاهری گرم، طلایی یا گاهی کمی سرد به پوست می‌بخشند. پوست زیتونی می‌تواند در شرایط مختلف نور یا در پاسخ به تغییرات محیطی متفاوت ظاهر شود. این می‌تواند منجر به یک اثر آفتاب‌پرست شود که در آن پوست ممکن است در زمان‌های مختلف زرد، سبز یا خنثی به نظر برسد.

رنگ پوست متوسط تا تیره

رنگ پوست زیتونی معمولاً در محدوده متوسط تا تیره قرار می‌گیرد، که یک سیستم طبقه‌بندی عددی است که برای دسته بندی انواع مختلف پوست و پاسخ آن‌ها به قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده می‌شود.

توانایی برنزه شدن

افرادی که پوست زیتونی دارند مقدار بیشتری ملانین دارند که محافظت طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را فراهم می‌کند. در نتیجه، این نوع پوست‌ها تمایل بیشتری برای برنزه شدن دارند تا آفتاب‌سوخته شدن.

کک و مک و لکه‌های تیره

کک و مک پوست زیتونی ممکن است مستعد ایجاد کک و مک باشد، به خصوص در مناطقی که در معرض نور خورشید قرار دارد. علاوه بر این، لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی یا هایپرپیگمانتاسیون ممکن است در پوست زیتونی به دلیل تضاد بین رنگ پوست تیره‌تر و نواحی رنگدانه شده بیشتر قابل توجه باشد.

مقاومت در برابر آفتاب سوختگی

پوست زیتونی به دلیل محتوای ملانین بالاتر، دفاع طبیعی بهتری در برابر آفتاب سوختگی نسبت به پوست‌های روشن دارد. با این حال، مهم است توجه داشته باشید که پوست زیتونی باز هم می‌تواند مستعد آسیب خورشید و خطرات مرتبط با آن باشد.

رنگ رگ

رنگ رگ‌ها در پوست زیتونی معمولاً به اندازه افراد با رنگ پوست روشن‌تر قابل مشاهده نیست. به دلیل وجود رنگدانه‌های زیرین پوست، رگ‌ها ممکن است بیشتر سبز آبی یا حتی سبز به نظر برسند.

مهم است به یاد داشته باشید که پوست هر شخصی منحصر به فرد است و می‌تواند تنوع قابل توجهی در دسته پوست زیتونی وجود داشته باشد. این ویژگی‌ها به‌عنوان دستورالعمل‌های کلی عمل می‌کنند، اما رنگ پوست افراد می‌تواند بسیار متفاوت باشد و ترجیحات شخصی همیشه باید در نظر گرفته شود.

لوازم آرایشی مناسب برای سبزه‌ها

در نهایت باید بگوییم که آرایش باید ابزاری برای افزایش زیبایی طبیعی شما باشد و رنگ پوست زیتونی یک بوم خارق‌العاده برای کار کردن با آن ایجاد می‌کند. با درک ته رنگ پوست خود و انتخاب محصولات مناسب، می‌توانید آرایش‌های خیره‌کننده‌ای ایجاد کنید که چهره منحصر به فرد شما را بهبود ببخشد. لوازم مختلف آرایشی را امتحان کنید، از رنگ پوست خود لذت ببرید و زیبایی رنگ پوست زیتونی خود را با اعتماد به نفس در آغوش بگیرید!

1- مستر کانتور و هایلایتر استیکی میبلین

مستر کانتور و هایلایتر استیکی میبلین

خریدمستر کانتور و هایلایتر استیکی میبلین

مستر کانتور و هایلایتر استیکی میبلین، محصولی است که کانتور و هایلایتر را در یک بسته‌بندی ارائه می‌دهد. در واقع این ابزار بسیار حرفه‌ای با بافت نرم و خامه‌ای، مانند چوب جادیی، به فرم‌دهی و برجسته‌سازی نقاط مد نظر شما می‌پردازد. استیک (مداد کانتورینگ) آن به‌صورت همزمان کانتور و هایلایتر را در دسترس قرار داده و دارای دو رنگ تیره و روشن است.

این محصول مدادی‌شکل، علاوه‌بر ظاهر زیبایش، هم استفاده آسانی دارد و هم به‌آسانی ترکیب می‌شود؛ به این ترتیب چهره‌ای بی‌عیب‌ونقص ایجاد می‌کند. قابلیت برجسته‌سازی گونه، ایجاد بعد‌های متفاوت در چهره، کوچک‌تر نمودن ظاهر بینی‌های پهن و ایجاد میکاپ به صورت Vشکل، این چوب جادو را خواستنی‌تر می‌کند.

این محصول حالتی جامد و سبک داشته و گریمورها، حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای، به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. مستر کانتور و هایلایتر استیکی میبلین کاری از برند میبلین فرانسوی با نام لاتین Maybelline است که در سال 1915 راه‌اندازی و در سال 1917 تاسیس شد.

موسس این برند توماس لایل ویلیام شیمیدانی بود که با استفاده از علم شیمی و کمی خلاقیت،محصول جدیدی به نام ریمل تولید کرد. او در اولین محصولش یعنی ریمل، از ابتکار خواهرش برای ساخت استفاده کرد. توماس لایل ویلیام پس از موفقیت‌های پی‌درپی، با نام برند میبلین به‌طور رسمی شروع به کار کرد. او نام برند را از نام خواهرش میبل گرفت که ایده‌ اولیه ریمل را به او داد.

2- هایلایتر گلوگاسم بیوتی لایت واند شارلوت تیلبری

هایلایتر گلوگاسم بیوتی لایت واند شارلوت تیلبری

خریدهایلایتر گلوگاسم بیوتی لایت واند شارلوت تیلبری

یکی از محصولات محبوب برند شارلوت تیلبری هایلایتر جذاب آن است که با بافت مخملی‌اش پوست صورت را روشن می‌کند. بافت مخملی غنی آن عیب‌های پوست شما را محو می‌کند. همچنین درخشندگی پوست را با بافتی صاف افزایش می‌دهد و حس نرمی ابریشمی و درخشندگی و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.این هایلایتر مایع درخشندگی پوست را افزایش میدهد.همچنین حاوی عصاره لیندرا است که به طور جادویی اثرات نور را برای درخشش جوانی تقلید می‌کند.

یک پد بالشتک نرم دارد که محصول را به طور یکنواخت روی استخوان گونه ها پخش می‌کند. جلوه‌های روشن‌کننده و برجسته‌کننده را به ارمغان می آورد. تا ظاهری درخشان ایجاد کند.بافت مایع این محصول باعث میشود برای طراحی افراد تازه وارد در کانتور کاملا شفاف و راحت باشد، و نوک بالشتکی آن مخلوط کردن آسان را فراهم می‌کند.

می‌توانید از این محصول زیر استخوان گونه در دو طرف بینی استفاده کنید و با انگشتان خود و یا برس مخصوص مخلوط کنید تا ظاهری همچون بازیگران هالیوودی پیدا کنید.

3- پودر برنزه کننده صورت فریماتیک دوسه

پودر برنزه کننده صورت فریماتیک دوسه

خریدپودر برنزه کننده صورت فریماتیک دوسه

شرکت دوسه که یکی از بهترین برندهای آرایشی در آمریکا است، پودر برنز را به شما خانم‌های باسلیقه که به زیبایی و ماندگاری آرایش صورتتان اهمیت می‌دهید، معرفی و پیشنهاد می‌کند.این محصول جادویی حاوی اجزای ریز ریز با بافتی بسیار سبک بوده که به پوستتان احساس نرمی و لطافت را هدیه می‌دهد.

هم‌چنین رنگدانه‌های غلیظ و غنی داشته و کاربرد یکنواختی بر پوستتان دارد.اگر شما هم به دنبال راهی ارزان قیمت برای تنوع در رنگ پوست و آرایشتان هستید، می‌توانید از رنگ‌های متنوع پودر برنز استفاده کنید. این پودر بی‌نظیر حاوری رگه‌های طلایی برای درخشش پوست بوده و برای خانم‌هایی که به آرایش پر زرق و برق علاقه‌مند هستند، قطعا بهترین انتخاب است.

از طرفی خاصیت ضد آبی داشته و در برابر باران و رطوبت بسیار مقاوم است. پودر برنز ماندگاری متوسطی داشته و در کمترین زمان، ظاهری کاملا براق و متناسب به رنگ پوستتان را به شما هدیه می‌دهد.پودر برنز دوسه بافت پودری با پوشش‌دهی فوق‌العاده‌ای داشته و در محفظه‌های جذاب به همراه اپلیکاتور مخصوص به بازار عرضه می‌شود.

از طرفی به دلیل مواد طبیعی موجود در آن، شکسته نشده و بافت نرم خود را حفظ می‌کند. این محصول معرکه برای انواع پوست مناسب بوده و در تناژ رنگ‌های101، 102 و 103 به بازار عرضه می‌شود.

4- پودر برنزه کننده صورت اورلان - اورلین

پودر برنزه کننده صورت اورلان - اورلین

خریدپودر برنزه کننده صورت اورلان - اورلین

این محصول تاثیر زیادی بر رنگ پوست شما دارد، به طوریکه با تهیه مناسب‌ ترین و بهترین برنز کننده نه تنها به زیبایی چهره خود‌‌ می‌افزایید، بلکه آرایشی به مراتب حرفه ‌ای ‌تر خواهید داشت. این برنزرها حس خوبی به شما‌‌ می‌‌دهند و چهره ‌ای طبیعی و بدون لک برای شما ایجاد‌‌ می‌کنند.

لازم به ذکر است که برنزر، تنها یک ترند مخصوص فصل تابستان نیست و هر فصل سال به کمک آن‌‌ می‌توانید پوست درخشانی داشته باشید. این محصول به رنگ پوست شما گرما‌‌ می‌‌بخشد و باعث‌‌ می‌‌شود که پوست صورت شما سالم‌ تر دیده شود.

پودر برنزه کننده‌‌ اورلان یکی دیگر از محصولات این کمپانی است که به سبب دارا بودن اسید هیالورونیک در کنار خاصیت برنزه کنندگی خود، باعث رطوبت رسانی پوست شده و آن را به طور طبیعی مات‌‌ می‌کند. این محصول یک انتخاب عالی برای خانم‌‌های سخت ‌گیر است که دوست دارند بدون سولاریوم یا حمام آفتاب پوست برنزی داشته باشند. این محصول، خیلی ایمن تر از سولاریوم است و سریعا شما را به رنگ پوست دلخواه تان‌‌ می‌رساند.

از آن جا که این محصول نتیجه ماتی به پوست تان‌‌ می‌بخشد‌‌ می‌توانید از آن به عنوان کانتورینگ نیز استفاده کنید (کانتورینگ باعث‌‌ می‌‌شود که زیبایی‌‌‌های چهره شما بیشتر و بهتر نمایان شود). این برند فرانسوی دارای کیفیت ساخت بالا و تشکیل شده از مواد اولیه غیر مضر است.

5- رژ لب مدادی مات اورجینال بل

رژ لب مدادی مات اورجینال بل

خریدرژ لب مدادی مات اورجینال بل

از زمان‌‌های گذشته تاکنون، استفاده از رژ لب‌‌ها بسیار محبوب و متداول بوده است به طوری که اکثر خانم‌‌ها به صورت روزانه و یا حتی در مواقعی که تصمیم به داشتن آرایش غلیظی ندارند از آن استفاده‌ می‌کنند. رژ لب با رنگ بخشیدن به لب‌‌ها، باعث خوش فرم دیده شدن و زیباتر شدن لب‌‌ها و در نهایت جذابیت چهره شما‌ می‌شود.

در این میان استفاده از رژ لب‌‌های مدادی بسیار رایج است چرا که استفاده از آن‌‌ها و طراحی لب‌‌ها با آن آسان تر است و بافت نرم و سبک تری دارند، از طرفی کم جاترند و ماندگاری و تنوع رنگ بالاتری دارند. همچنین این نوع از رژ لب‌‌ها به دلیل جامد بودن، دارای چربی کافی برای حفاظت از پوست لب شما‌ می‌باشند و نشتی هم ندارند.

رژ لب مدادی اورجینال بل یکی دیگر از محصولات آرایشی این کمپانی است که به سبب دارا بودن ویتامین E لب‌‌هایتان را تقویت کرده و از خشکی آن‌‌ها جلوگیری‌ می‌کند و با بافت نرم، ضد آب و مخملی خود، جلوه مات، زیبا و خوش رنگی به لب‌‌هایتان‌ می‌بخشد و بعد از پاک شدن، لب‌‌ها را زشت و پوسته پوسته نمی‌کند.

این رژ لب‌‌ها دقیقا شبیه به یک مداد ضخیم هستند که مغز آن را با رژ لب پر کرده ‌باشند و دو کار را برای شما به صورت هم زمان انجام‌ می‌‌دهند. یعنی شما با این محصول هم می‌توانید به لب خودتان رژ بزنید و هم خط لبی دقیق و زیبا داشته باشید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید