یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بهترین پاک‌کننده‌ خانگی آرایش متناسب با جنس پوست

بهترین پاک‌کننده‌ خانگی آرایش متناسب با جنس پوست

وقتی صحبت از پاک کننده‌ آرایش خانگی می‌شود، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. این پاک‌کننده‌های خانگی در مقایسه با برخی از محصولات تجاری اغلب طبیعی‌تر و ملایم‌تر هستند و احتمال کمتری وجود دارد که پوست را دچار التهاب کنند.

اگرچه پاک‌کننده‌های خانگی قدرت پاک‌کننده‌های دیگر را ندارند ولی این قدرت را دارند که پوست را پاکسازی و تقویت کنند. در ادامه شما را با تعدادی از پاک کننده‌های آرایش خانگی موثر آشنا می‌کنیم. هر کدام از این پاک‌کننده‌ها برای نوع خاصی از پوست است. توصیه می‌کنم مقاله استفاده از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش صورت را در ریحا بخوانید.

بهترین پاک کننده های آرایشی برای پوست‌های چرب: روغن جوجوبا، فندق جادوگر و آلوئه‌ورا

استفاده از روغن جوجوبا، روغن فندق جادوگر و آلوئه‌ورا می‌تواند یک روش موثر و طبیعی برای پاک کردن آرایش از روی پوست چرب باشد. در این قسمت مراحل و نحوه استفاده از این مواد در روتین پاکسازی آرایش آورده شده است. برای درست کردن این پاک‌کننده آرایشی به روغن جوجوبا، روغن فندق جادوگر و ژل آلوئه‌ورا احتیاج دارید. اطمینان حاصل کنید محصولاتی که استفاده می‌کنید با کیفیت و طبیعی باشند.

با روغن جوجوبا شروع کنید

بهترین پاک کننده های آرایشی برای پوست‌های چرب روغن جوجوبا از نظر ترکیب شبیه به روغن‌های طبیعی تولید شده توسط پوست ما است و این ویژگی آن را به انتخابی مناسب برای پوست‌های چرب تبدیل کرده است. چند قطره روغن جوجوبا را روی پوست کف دست خود بریزید و به آرامی آن را روی صورت خود ماساژ دهید. سعی کنید تمرکز را روی قسمت‌های دارای آرایش بیشتر کنید.

از روغن فندق جادوگر استفاده کنید

روغن فندق جادوگر به دلیل خاصیت قابض خود شناخته شده است و می‌تواند به از بین بردن چربی اضافی و آلودگی‌ها از روی پوست کمک کند. چند قطره روغن فندق جادوگر را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی صورت خود بکشید و به نواحی دارای آرایش سرسخت توجه بیشتری داشته باشید.

با ژل آلوئه‌ورا به پایان برسانید

آلوئه‌ورا تسکین دهنده و آبرسان پوست است و پس از پاک کردن آرایش سبب تسکین و بهبود شرایط پوستی می‌شود. مقدار کمی از ژل آلوئه‌ورا خالص را بردارید و آن را روی تمام صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود.

شستشو و پاکسازی

پس از ماساژ دادن روغن‌ها و ژل آلوئه‌ورا روی پوست، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. برای پاکسازی کامل پوست از روغن و ژل آلوئه‌ورا از پاک‌کننده معمولی استفاده کنید تا روغن سبب مسدود کردن منافذ پوست‌تان شود.

مرطوب کردن پوست

پس از پاکسازی کامل، از یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی که مناسب برای پوست‌های چرب باشد استفاده کنید. این مرحله به تامین رطوبت و حفظ تعادل طبیعی پوست کمک می‌کند.

مرطوب کردن پوست توجه به این نکته مهم است که پوست هر شخصی منحصر به فرد است و آنچه برای یک فرد کار می‌کند ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که قبل از استفاده از محصولات یا مواد جدید روی تمام صورت، آن‌ها را روی بخش کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. علاوه بر این، در صورت داشتن هرگونه بیماری یا حساسیت پوستی، توصیه می‌شود قبل از امتحان کردن محصولات یا مواد جدید روی پوست با یک متخصص مشورت کنید.

بهترین پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست‌های خشک: چای سبز، گلیسیرین و روغن هسته انگور

استفاده از چای سبز، گلیسیرین و روغن هسته انگور برای پاک کردن آرایش از روی پوست خشک می‌تواند یک روش موثر و ملایم باشد. در ادامه یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از این پاک‌کننده آرایشی آورده شده است.

یک فنجان چای سبز دم کنید

یک فنجان چای سبز را با خیساندن یک کیسه چای یا برگ‌های چای سبز در آب داغ دم کنید. حال بگذارید تا عصاره چای سبز به دمای اتاق برسد.

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید

در یک کاسه کوچک، 2 قاشق غذاخوری چای سبز خنک شده، 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین و 1 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را با هم مخلوط کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید تا محلول یکدستی ایجاد شود.

ترکیب را روی پوست‌تان بزنید

یک تکه پنبه یا پد را به محلول آغشته کنید و به آرامی روی پوست صورت خود بمالید. این کار را با چشم‌ها و لب‌ها شروع کنید، زیرا این نواحی آرایش سرسخت‌تری دارند. به آرامی آرایش را با حرکات دورانی پاک کنید و مراقب باشید که پوست را نکشید یا فشار ندهید.

پاک کننده آرایش

در صورت لزوم این کار را تکرار کنید

بسته به مقدار آرایشی که روی پوست‌تان وجود دارد، ممکن است لازم باشد این روند را برای بار دوم تکرار کنید تا مطمئن شوید که تمام آرایش پاک شده است. در صورت نیاز، یک تکه پنبه یا پد تازه را به مخلوط آغشته کنید و به آرامی پوست صورت خود را پاک کنید.

آبکشی و مرطوب کردن

پس از پاک کردن آرایش صورت خود، آن را با آب ولرم بشویید تا باقیمانده آرایش پاک شود. پوست خود را با یک حوله تمیز خشک کنید و از مرطوب کننده مناسب پوست خشک استفاده کنید تا پوست شما هیدراته و آبرسانی شود. شایان ذکر است که پوست هر فردی متفاوت است و آنچه برای یک فرد موثر است ممکن است برای دیگری اثربخشی یکسانی نداشته باشد. از این رو روش‌های مختلف را امتحان کنید تا به ترکیب مناسب دست پیدا کنید.

بهترین پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست‌های حساس: گلاب و ژل آلوئه‌ورا

گلاب و آلوئه‌ورا می‌توانند ترکیبی ملایم و موثر برای پاک کردن آرایش به خصوص برای افرادی که پوست حساسی دارند باشد. هم گلاب و هم آلوئه‌ورا دارای خواص تسکین دهندگی و آبرسانی هستند که می‌توانند به آرامش و تغذیه پوست کمک کنند و در عین حال به طور موثر آرایش را پاک کنند.

در اینجا یک روش ساده وجود دارد که می‌توانید برای پاک کردن آرایش خود امتحان کنید. برای تمیز کردن آرایش صورت و استفاده از ترکیبات مختلف حتما دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.

برای تمیز کردن آرایش، یک پد یا توپ پنبه‌ای را بردارید و آن را با گلاب مرطوب کنید. گلاب یک تونر طبیعی است که می‌تواند به تعادل pH پوست شما کمک کند. به آرامی پد پنبه‌ای را روی صورت خود بکشید و روی مناطقی که آرایش بیشتری دارد تمرکز کنید.

بهترین پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست‌های حساس

گلاب به حل شدن و از بین بردن آرایش از روی پوست شما کمک می‌کند. در صورت نیاز، یک پد پنبه‌ای دیگر را با گلاب بیشتری مرطوب کنید و به آرامی روی صورت بکشید تا مقدار بیشتری از آرایش‌تان پاک شود. در این مرحله نوبت به استفاده از ژل آلوئه‌ورا می‌رسد. اگر گیاه آلوئه‌ورا را در اختیار دارید ژل داخل آن را با کمک قاشق خارج کنید.

ژل آلوئه‌ورا را روی صورت خود بمالید و روی نواحی دارای آرایش سرسخت بیشتر تمرکز کنید. آن را با حرکات دورانی و ملایم به مدت یک یا دو دقیقه روی پوست ماساژ دهید. آلوئه‌ورا به دلیل خواص مرطوب کنندگی و تسکین دهنده‌اش شناخته شده است و می‌تواند به تغذیه پوست و تجزیه بیشتر ذرات آرایشی کمک کند.

در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید تا باقیمانده گلاب و آلوئه‌ورا از بین برود. در صورت تمایل می‌توانید با پاک کننده معمولی صورت‌تان را بشویید. اگر نسبت به ژل آلوئه‌ورا حساسیت دارید با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنید. همچنین در صورت بروز هرگونه واکنش نامطلوب مثل سوزش و خارش مصرف آن را قطع کنید.

بهترین پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست‌های مستعد آکنه: عسل و روغن کالاندولا

عسل و روغن کالاندولا به دلیل خواص طبیعی خود می‌توانند برای پاک کردن آرایش از روی پوست مستعد آکنه مفید باشند. در ان قسمت نحوه استفاده از این ترکیبات به منظور پاکسازی آرایش آورده شده است. برای استفاده از این ترکیب باید پوست خود را مرطوب کنید.

عسل

عسل دارای خواص ضدمیکروبی و تسکین دهندگی است و می‌تواند به آرام کردن پوست مستعد آکنه کمک کند. مقدار کمی عسل خام و ارگانیک را روی پوست صورت خود بمالید و روی نواحی دارای آرایش تمرکز بیشتری داشته باشید.

بهترین پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست‌های مستعد آکنه

به آرامی عسل را به مدت یک تا دو دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید آرایش در آن حل شود. صورت خود را با آب ولرم بشویید و مطمئن شوید که تمام آثار عسل و آرایش پاک شده است. در مرحله بعد باید از روغن کالاندولا استفاده کنید.

روغن کالاندولا

روغن کالاندولا به دلیل خواص ضدالتهابی و التیام بخشی آن شناخته شده است و این ویژگی آن را برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب می‌کند. پس از شستشوی عسل، چند قطره روغن کالاندولا را روی یک پد پنبه‌ای یا پارچه نرم بریزید. به آرامی صورت خود را با پد پنبه‌ای پاک کنید و به مناطقی که ممکن است آرایش هنوز وجود داشته باشد توجه کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام آثار آرایش را پاک کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید صورت خود را با آب بشویید یا پس از آن از یک پاک کننده ملایم برای پاک کردن چربی باقی مانده استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از این مواد روی کل صورت خود، به خصوص اگر پوست حساس یا آلرژی شناخته شده‌ای دارید، تست حساسیت را انجام دهید. در صورت بروز هرگونه تحریک، مصرف را قطع کنید.

علاوه بر این، داشتن یک روتین مراقبت از پوست مناسب برای پوست‌های مستعد آکنه، مانند پاکسازی با یک پاک کننده ملایم و غیرکومدون‌زا و استفاده از محصولاتی که به طور خاص برای درمان یا پیشگیری از آکنه طراحی شده‌اند، مهم است.

به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر پاک کننده آرایش خانگی یک تست حساسیت را انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ واکنش آلرژیکی ندارید. علاوه بر این، همیشه پس از استفاده از پاک‌کننده‌های آرایش، با یک پاک‌کننده و مرطوب‌کننده ملایم کار را به پایان برسانید تا پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارید.

محصولات مرتبط
شیر پاک کن گیاهی انواع پوست هیدرودرمHYDRODERM 
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۷۵ میل
شیر پاک کن لیمپیوLimpio 
۱۷۷,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید