یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چه عطرهایی بوی تمیزی دارند؟

چه عطرهایی بوی تمیزی دارند؟

عطرها، تأثیر بسیار زیادی بر خلق و خو، احساس آرامش و کاهش سطح استرس شما دارند، در این میان عطرهایی با بوی تمیز می‌توانند شما را به یاد نسیم باطراوت یک صبح بارانی یا بوی کتانی‌های تازه شسته شده و یا خشک شدن لباس‌های تمیز در مقابل آفتاب و در نسیم باد یا پوست تازه صابونی شده بیندازند! به واسطه این عطرها می‌توانید بوی «تمیزی» را که به دنبالش بودید، استشمام کنید! “عطرهایی با رایحه تمیز” در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند.

این رایحه‌های شاداب و سبک خاطرات بسیاری را در اذهان ما تداعی می‌کنند و به دلیل ترکیبات و رایحه ملایم خود انتخاب خوبی برای کسانی هستند که به رایحه‌های تند و تیز حساسیت دارند و عاشق بوی تمیزی و پاکیزگی هستند و دوست دارند همیشه تمیز و پاکیزه به نظر برسند و توجه اطرافیان را به خود جلب کنند. اما پشت پرده این عطرهای با رایحه پودر لباسشویی و صابون چیست؟ برای آشنایی بیشتر با این عطرها، ادامه مطالب را دنبال کنید.

تاریخچه پیدایش عطرهایی با بوی تمیزی

این عطرها در سال 2003 میلادی توسط Randi Shinder در ایالات متحده آمریکا به بازار جهانی عطر و ادکلن ارائه شدند. وی با تکیه بر توانایی‌های خلاقانه خود توانست عطر تحسین برانگیز CLEAN را به منظور ارائه یک تجربه بویایی بی‌نظیر که مظهر کلمه تمیزی است، طراحی کند. این اولین عطر با الهام از سادگی یک صابون معطر و یا لباس‌های کتان و تمیز است.

گروه بویایی و ماندگاری عطرهایی با بوی تمیزی

این عطرها عموما به گروه بویایی خاصی تعلق ندارند با این حال این عطرهای صابونی را بیشتر می‌توان در گروه آلدئیدها یافت.

گروه بویایی و ماندگاری عطرهایی با بوی تمیزی

این خانواده اغلب رایحه صابونی در خود دارند که البته همواره به صورت خالص تولید نمی‌شوند. این عطرها عموما ماندگاری بالایی داشته و باب میل همه و شیک و به روز هستند.

نت‌های عطرهایی با بوی تمیزی

عطرهایی با بوی تمیزی، رایحه‌های شاداب و ملایم را تداعی می‌کنند. در این عطرها، از نت‌های سبک و ملایمی چون زنبق، لیمو، بنفشه، مرکبات، میوه‌ها، نعناع هندی، زنبق و مشک سفید استفاده شده است. دو رایحه معطر و مرکباتی این عطرها به سرعت در حافظه بویایی به عنوان تضمینی از طراوت و تمیزی پیوند می‌خورند. این عطر تازه و تمیز احساس آرامشی را که پس از بیرون آوردن انبوهی از لباس‌های گرم از خشک کن، شما را فرا می‌گیرد، به تصویر می‌کشد. این عطرهای عجیب، که رایحه آن‌ها ملیح و صابونی است دارای ترکیبات غالبی از رایحه خوش بهارنارنج و شکوفه پرتقال، رز سفید، فلفل صورتی و غیره است.

نت‌های معمول برای ایجاد رایحه تمیز چیست؟

نت‌های مشک سفید و نت‌های پودری از جمله نت‌های معمول برای ایجاد رایحه تمیز هستند. نت‌های معمول برای ایجاد رایحه تمیز چیست

ویژگی نت‌های مُشکی:

1. نت‌های مشک که معمولاً مشک سفید نامیده می‌شوند، قادر به بازسازی حس بویایی پوست هستند.

2. آن‌ها دارای رایحه‌ای خنثی، حسی و در عین حال تازه‌اند.

3. این نت‌ها نرم، گلی و پنبه‌ای هستند.

4.معمولا اساس یک ترکیب با بوی تمیز را تشکیل می‌دهند.

ویژگی نت‌های پودری:

1. داشتن بویی مشابه با پودرهای آرایشی ویژه صورت و یا بویی شبیه به پودر بچه.

2. عطرهایی با نت‌های گلی هم چون زنبق و بنفشه با رایحه‌های تمیز و با رنگ‌های پودری.

3.تداعی بوی پنبه و لباس‌های خشک شده در هوای آزاد.

عطرهایی با بوی تمیز از چه زمانی اهمیت پیدا کردند؟

میل به طراوت و رایحه‌های تک جنسیتی از سال 2000 میلادی و نگرانی‌های زیست محیطی و روندهای زندگی سالم، عطرها را به سمت بوی تمیز، خنثی و آرامش بخش سوق داد. بنابراین علاقه به عطرهایی با نت‌های کتانی تازه، پنبه و صابون از آن زمان تاکنون افزایش یافته است.

چگونه می‌توان عطرهای با بوی تمیز اصل را از انواع فیک آن تشخیص داد؟

برای تمایز بین عطرهای تمیز اورجینال و ساختگی، باید به دنبال عطرهایی باشید که حاوی مواد طبیعی باشند و از عطرهایی که دارای رایحه‌های مصنوعی و مواد شیمیایی مضر هستند اجتناب کنید.

عطرهایی با بوی تمیز

عطرهایی با بوی تمیز، فهرست مواد تشکیل دهنده کوتاه‌تری دارد و در تولید آن‌ها از مواد شیمیایی سمی رایج هم چون فتالات و پارابن استفاده نشده است. در ادامه نکاتی برای کمک به شناسایی یک عطر تمیز اورجینال ارائه شده است.

1. توجه به مواد اولیه

امروزه مواد مصنوعی، از حوزه عطرسازی تا تولید سایر محصولات معطر به کار گرفته می‌شوند که برخی از آن‌ها به اندازه دود سیگار برای انسان سمی هستند. درک معنای عطرهای تمیز، چشم اندازی تازه از عطرها و مزایای آن‌ها پیش روی انسان‌ها باز می‌کند و همان طور که اشاره شد؛ عطرهای تمیز، رایحه‌هایی بدون مواد مضر شیمیایی هستند. چون این عطرها عاری از پارابن، فتالات، سیلیکون، PEG، رنگ‌های مصنوعی، BHT، BHA و سولفات می‌باشند. بیشتر برندهای عطرهای معتبر در فرمولاسیون‌های خود از اسانس‌های خالص و طبیعی استفاده می‌کنند که ماهیت گیاهی دارند. بنابراین در تولید عطرهای تمیز ناب نیز از حدود 800 ماده خام طبیعی استفاده می‌شود که در مقابل حدود 3000 ماده مصنوعی قرار می‌گیرند.

2. تکیه بر حس بویایی خود

عطرهای تمیز، اغلب بوی پرتقال می‌دهند که می‌توان با توجه به برچسب‌های روی کالا به آن پی‌برد. البته برخی از کمپانی‌های عطرسازی اطلاعات شخصی برند خود را به اشتراک نمی‌گذارند، زیرا اساسا مجبور نیستند مواد تشکیل دهنده فرمولاسیون خود را اعلام کنند و برخلاف سایر بخش‌های صنعت زیبایی می‌توانند آن‌ها را پشت کلمه عطر پنهان کنند. از این رو با مطالعه نت‌های مربوط به عطرهای تمیز که در بالا اشاره شد و با تکیه به حس بویایی خود می‌توانید عطرهایی با بوی تمیز را شناسایی کنید.

چه عطرهایی بوی تمیزی دارند؟

چه عطرهایی بوی تمیزی دارند؟

همانطور که در بالا هم اشاره شد، بوی تمیز معمولا به عطرهایی اشاره دارد که حس تازگی، بازسازی و سرشار از انرژی را به ما منتقل می‌کنند. برخی از عطرهایی که ممکن است بوی تمیزی داشته باشند عبارتند از:

1. عطرهای سیتروسی: عطرهایی با رایحه‌های سیتروسی معمولا دارای بوی تمیزی هستند. رایحه‌های لیمو، پرتقال و گریپ فروت می‌توانند حس تازگی و پاکیزگی را به ما منتقل کنند.

2. عطرهای دریایی: عطرهای دریایی نیز معمولا بوی تمیزی دارند. این عطرها حاوی رایحه‌های شور و خنکی هستند که به ما احساس تمیزی و پاکیزگی می‌دهند.

3. عطرهای گلی: برخی از گلها مانند یاس، لیلیوم و شاه بلوط نیز می‌توانند بوی تمیزی داشته باشند.

4. عطرهای چوبی: برخی از عطرهای چوبی مانند صندل، سدر و نعناع هندی نیز می‌توانند بوی تمیزی داشته باشند.

5. عطرهای آبی: عطرهای آبی با رایحه‌های خنک و تازه نیز معمولا بوی تمیزی دارند. رایحه‌های آبی مانند اسطوخودوس، لیموترش و گل ساحلی می‌توانند به ما احساس تمیزی و پاکیزگی بدهند.

6. عطرهای گیاهی: عطرهایی که شامل عناصر گیاهی مانند بابونه، نعناع، چای سبز و ریحان هستند، بوی تمیزی و خنکی را به همراه دارند. ویژگی بسیار آرام بخشی در بوی لباس‌های تازه شسته شده در ماشین لباسشویی وجود دارد که تداعی کننده حس پس از استحمام و تمیزی بعد از آن است. طبق تحقیقات به هم ریختگی خانه می‌تواند منجر به بروز استرس شود که در برخی افراد نظافت روزانه می‌تواند راهی برای تداعی حس آرامش باشد. اما اگر فرصت تمیز کردن فیزیکی خانه و تن خود را ندارید، حداقل می‌توانید با استفاده از عطرهایی که بوی تمیزی و طراوت دارند به این آرامش دست یابید. در ادامه شما را با چند نمونه از عطرهای پرفروش و پرطرفدار با رایحه تمیز آشنا می‌کنیم:

1- ادو پرفیوم ژور دهرمس زنانه

 ادو پرفیوم ژور دهرمس زنانه خرید عطر ژور دهرمس

در سال 2013، ادوپرفیوم زنانه Jour d Hermes با رایحه‌ای گل‌دار به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. رایحه معتدل و شیریناین عطر زنانه که بوی خوش گل‌های سفید بر آن غالب است، یادآور باغی سرسبز و خوشبو در اواسط روزهای لطیف بهاری است و با شخصیت زنان کامل و ملایمی که روحیه‌ای آرام و مهربان دارند، بسیار هماهنگ است. این ادوپرفیوم گل‌دار فرانسویدارایماندگاری خوب و پخش بویی قابل قبولی می باشد و تداعی‌گر کوکتلی از میوه‌های ترش و شیرین است، که نظر هر بانوی شیک و زیبا پسندی را به خود جلب خود می‌کند. خط بوی این عطر از ملایمتی بسیار عاشق پیشه گونه و پر از احساسات و عواطف لطیف زنانه ناشی از گذر دوران تبعیت می‌کند.

2- ادو تویلت ورساچه دیلن بلو مردانه

 ادو تویلت ورساچه دیلن بلو مردانه خرید عطر ورساچه دیلن بلو تلفیق ماهرانه این عطر مردانه، از در هم پیچیدن عناصر آروماتیک فوژه و مرکباتی تشکیل شده که در نت ابتدایی با روایحی آبدار و تازه نظیر گریپ فروت، ترنج، آب و برگ انجیر آغاز می‌شود. این فرمولاسیون وسوسه‌انگیز در آخرین لحظات با رایحه مشک‌، دانه تونکا، بخور و زعفران به پایان می‌رسد که به آن حالت فوژه (سرخسی) می‌دهد. اکسیر ورساچه پورهوم دیلان بلو با القای حس آرامش و وسعت روح اقیانوس در شب، شخصیتی کاریزماتیک و منحصر به‌فرد از شما می‌سازد.طبع معتدل و طعم ملایمی که ترکیب دل‌انگیز این عطر مردانه به مشام می‌رسد با آب‌وهوای هر چهارفصل سال سازگار است و با کش‌وقوس خود، توجه تمام اطرافیان را به سمت شما جلب می‌کند.

3- ادو تویلت کلوین کلاین سی کی وان مردانه/زنانه

ادو تویلت کلوین کلاین سی کی وان مردانه/زنانه خرید عطر کلوین کلاین سی کی وان

این عطر شیک، که رایحه‌ای مردانه زنانه اما بیشتر مناسب برای مردان و جذاب دارد و بسیار جوان پسند است، توسط دو عطرساز معروف و نابغه دنیای عطر و ادکلن به نام‌های آلبرتو موریلاس و هری فرمونت طراحی و خلق شده است.رایحه خنک و ترش این ادوتویلت مرکباتی از ترکیباتی بسیار شادی بخش، دلچسب و ترش و شیرین ساخته شده است. این عطر مردانه و زنانه، در واقع آغازگر نسخه‌هایی از فلنکرهای جدید عطر وان در برند معروف عطر و ادکلن کلوین کلاین بوده است.عطر Calvin Klein CK One با وجود ترکیباتی که از مرکبات، گیاهان معطر و گل‌های معطر دارد، رایحه‌ای بی نظیر و کاملا اغواکننده و جذاب و خنک را ایجاد کرده است.

4- ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین زنانه

ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین زنانه خرید عطر عطر جسوز دل پوزو هالووین

ادو تویلت شرقی گل‌دار و زنانه‌ Halloween از برند اسپانیایی جسوز دل پوزودر سال 1997 میلادی به کوشش عطرساز معروفی به نام مکس گاواری طراحی و ساخته شد. این عطر برای زنانی که اعتماد به‌ نفس بالایی دارند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. همه اجزای این عطر با وجود رایحه خنک، شیرین و آکورد گل‌دار پودری‌اش آن‌قدر جذاب و دل‌انگیز است، که حتی فقط با نگاه کردن به شیشه‌ آن می‌توانید احساس شادی و نشاط فراوانی را به روح خود تزریق کنید. این عطر با توجه به بوی شیرین و خنکش، برای استفاده در فصل‌های خنکی همچون بهار و پاییز پیشنهاد می‌شود. این ادوتویلت زنانه مخصوص خانم‌های سحرآمیز و پیچیده است و رایحه‌ای رمانتیک، شیک، نرم و لطیف دارد.

5- ادو پرفیوم کرید گرین ایریش توید مردانه

 ادو پرفیوم کرید گرین ایریش توید مردانه

خرید عطر کرید گرین ایریش توید

ادوپرفیوم GREEN IRISH TWEED از نقش‌آفرینی آکوردهای اصلی و ملموس مرکبات، اوزونیک، پودری، چوبی و آبزی تشکیل شده است. درنهایت سمفونی مسحورکننده نواخته شده از آکوردهای اشاره شده، عطری از دسته گروه بویایی گلی چوبی مشک و خط بوی شیرین است. عطر گرین ایریش توید در سال 2008برنده جایزه بهترین عطر نیش مردانه هشتمین دوره سالانه basenote شد. این عطر منحصربه‌فرد، عمیق و پیچیده به دلیل رایحه خاصی که دارد تداعی کننده جنگل‌های سرسبز با درختان بلندی است که بارش باران وحشتناک را تجربه کرده‌اند. این شاهکار هنری برای مردانی با اعتمادبه‌نفس، نیرومند که شخصیتی پیچیده و برجسته دارند ارائه شده است.

6- ادو پرفیوم پرفیومز د مارلی لیتونمردانه/زنانه

ادو پرفیوم پرفیومز د مارلی لیتون مردانه/زنانه خرید عطر پرفیومز د مارلی لیتون

رایحه آن با الهام از تکاپوی رنگارنگِ دربارِ سلطنتیِ کاخ ورسای، ظرافتِ پویا و تازه‏‌ای را به همراه خود می‏‌آورد که یادآور فضای شاد و شیک و در عین حال لوکس‌‏ترین کرسی قدرت قرن 18 است. شاهکار اِدو پرفیوم مردانه/زنانه لیتون، شما را وارد باغی مملو از گل‌های بی‌نظیر شرقی می‌کند و باعث جوانه زدن درخت طراوت در وجود شما می‌شود. کافی است تا فقط کمی به این عطر معجزه‌گر فرصت دهید تا ذات حقیقی خود را نشان دهد؛ تا با رایحه‌ نرم و مخملی خود، جشنی پر زرق‌وبرق و پر از آرامش و دوستی را برپا کند. از آنجا که مصرف کنندگان عاشق عطری هستند که بوی لباس‌های تمیز را می‌دهد جای تعجب نیست که برندهای زیادی سعی می‌کنند عطرهایی با بوی تازه طراحی و تولید کنند. برای این منظور، اکثر آن‌ها از نت‌هایی چون نت‌های آبی، ترنج، اسطوخودوس یا نیلوفر آبی استفاده می‌کنند، که مطمئنا تازه هستند و ماندگاری طولانی دارند. در پایان، اگر شما نیز علاقه دارید این عطرها را تجربه کنید یا مجددا آن‌ها را خریداری نمایید؛ به فروشگاه‌ آنلاین ریحا مراجعه کرده و با دسترسی به لیست انواع این عطرها و بررسی نت‌های آن‌ها، در صورت نیاز برای خرید آنلاین اقدام نمایید.

۵,۳۶۲
محصولات مرتبط
زارا ارکید ادو پرفیوم زنانهZara تخفیف ویژه
۳,۰۲۰,۰۰۰ تومان۲,۳۸۸,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲۰۰ میل
عطر
+۳
تنوع
زارا فور هیم ادو تویلت مردانهZaraامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۲۱,۰۰۰ تومان۲,۸۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماسک نویر فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۵,۷۰۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۴
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
نومید ابسولو د پارفوم ادو پرفیوم زنانهChloe 
۱۰,۹۹۸,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
اس آی پشن اینتنس ادو پرفیوم زنانه - سی پشن اینتنس ادو پرفیوم زنانهGiorgio Armani تخفیف ویژه
۹,۶۰۵,۰۰۰ تومان۷,۹۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
جوپ هوم آیس ادو تویلت مردانهJoop 
۱۵,۰۱۷,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۴۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
میس دیور رز ان رز ادو تویلت زنانهDior 
۱۶,۷۵۱,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۵
تنوع
دیور هوم 2020 ادوتویلت مردانهDior تخفیف ویژه
۹,۷۲۰,۰۰۰ تومان۸,۰۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
کاپلین ادو پرفیوم زنانه و مردانه ایو سنت لورنYves Saint Laurent - YSL 
۲۶,۱۸۳,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
امپریو آرمانی استرانگر وید یو لیدر ادو پرفیوم مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani تخفیف ویژه
۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان۶,۶۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
اینترلود بلک ایریس من ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۸,۱۸۱,۰۰۰ تومان۱۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
سیگنیچر ادو پرفیوم زنانه مونت بلنکMont Blanc 
۴,۳۳۳,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
فور هیم بلو نویر اکستریم ادو تویلت مردانهNarciso Rodriguez تخفیف ویژه
۶,۸۶۹,۰۰۰ تومان۵,۲۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۰.۸ میل
سمپل
+۱
تنوع
مرسدس بنز من اینتنس ادو تویلت مردانهMercedes Benz 
۲,۹۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
وانیگلیا ادو پرفیوم زنانه و مردانهAcqua di Parma 
۱۱,۰۸۳,۰۰۰ تومان
۱۸۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۱۰۰ میل
عطر
+۲
تنوع
عود ماسک ادو پرفیوم زنانهNarciso Rodriguez 
۲۴,۹۲۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۴ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
نارسیسو رژ ادو تویلت زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۸,۱۳۰,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۵,۳۶۲ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید