یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
 بهترین عطرهای کلاسیک زنانه

 بهترین عطرهای کلاسیک زنانه

بوها می‌توانند تاثیرات ماندگاری در حافظه ما داشته باشند، خواه بوی یک غذای خوشمزه یا یک گل زیبا؛ بنابراین تعجبی ندارد که عطرها تاثیرات غیر قابل انکاری روی ما می‌گذارند. پیدا کردن یک عطر شخصی مناسب مانند پیدا کردن یک لباس مناسب است و باید با شخصیت شما تناسب داشته باشد. از طرفی عطر انتخابی شما باید عطری بی زمان یا به اصطلاح timeless باشد تا بتوانید آن را برای مدت زمانی طولانی استفاده کرده و آن را به امضای خود تبدیل کنید.

اگرچه عطرها در طول نسل‌های متوالی ممکن است فرسوده شوند یا حتی دیگر باب سلیقه مردم نباشند، اما عطرهایی هستند که از آزمون زمان و سرنوشت سربلند بیرون آمده اند و هنوز هم در میان مردم محبوبیت فراوانی دارند. می‌توان گفت که عطر کلاسیک زنانه برای اضافه کردن چاشنی ظرافت به ظاهر شما بهترین انتخاب است. در این مقاله قصد داریم بهترین عطرهای کلاسیک زنانه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید عطری مطابق با سلیقه و شخصیت خود انتخاب کنید.

چرا باید عطر کلاسیک زنانه بخریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که زنان عطرهای کلاسیک را دوست دارند. شاید یکی از جذاب‌ترین آنها شاید این واقعیت باشد که این عطرها ارتباط نزدیکی با خاطرات ما دارند. مانند عطر خاصی که ممکن است شما را به یاد مادر یا مادربزرگتان بیندازد یا حتی خاطره یک لحظه خاص، مانند شب عروسی، را برای شما زنده کند. تنها یک اسپری از یک عطر کلاسیک زنانه یا یک رایحه خاص می‌تواند فورا تمام آن خاطرات و احساسات را برای شما زنده کند. علاوه بر آن برای زنانی که به تازگی تصمیم به استفاده از عطر گرفته اند عطرهای کلاسیک زنانه بهترین انتخاب هستند؛ زیرا آنها در واقع رفرنس تمام عطرها هستند.

نکته دیگر اینکه عطرهای کلاسیک زنانه کم ریسک ترین انتخاب هستند. این بدان معنی است که در صورت خرید بدون امتحان کردن، این عطرها نسبت به سایر عطرها کم ریسک تر خواهند بود و احتمال اینکه فرد به عطر علاقه مند شود بیشتر است. همین امر آنها را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه دادن تبدیل می‌کند. عطرهای کلاسیک همواره در بین محبوب‌ترین عطرها قرار داشته اند و محبوبیت آنها با مرور زمان از بین نرفته است.

نکاتی که بهتر است پیش از انتخاب عطر بدانید

عطر کلاسیک زنانه

پیش از انتخاب و خرید عطر لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین عطر کلاسیک زنانه که مطابق شخصیتتان باشد را در میان تمام گزینه‌ها برگزینید. اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که عطر را به چه منظوری می‌خواهید؟ آیا این عطر برای استفاده روزمره است یا صرفا برای مناسبت‌های خاص از آن استفاده خواهید کرد؟ این تصمیم گیری به شما کمک می‌کند که بتوانید بین نت‌های قوی و ضعیف انتخاب مناسبی داشته باشید. یک رایحه برای به یادماندنی بودن نباید لزوما خیلی قوی باشد. یک عطر می‌تواند به ظرافت عطری باشد که تنها یک نت دارد؛ اما باز هم باعث می‌شود که مردم به طرف شما برگردند و از شما بپرسند که عطر شما چیست.

تنها یک اسپری از یک عطر بدون زمان می‌تواند استایل شما را از شیک به پیچیده و جذاب تبدیل کند.هنگامی که می‌خواهید عطر بزنید سعی کنید که بطری را در فاصله 15 الی 20 سانتیمتری بدن خود نگهدارید. بهتر است عطر را در محل نبض خود اسپری کنید؛ زیرا نقاط نبض مناطقی هستند که بیشترین میزان عطر را منتشر می‌کنند. برای نتیجه بهتر می‌توانید پس از اسپری کردن عطر کلاسیک زنانه، مچ‌های دستتان را به هم یا روی گردن خود بمالید. این عمل باعث خردشدن مولکول‌های مسئول پخش رایحه در عطر شده و بدین ترتیب بهترین رایحه را از عطر خود دریافت خواهید کرد.

آشنایی کلی با نت‌های مختلف در عطرهای کلاسیک زنانه

عطر کلاسیک زنانه

برای اینکه بتوانید از میان دنیای عطرها بهترین عطر کلاسیک زنانه را برای خود انتخاب کنید ابتدا لازم است که کمی راجع به نت‌های مختلف در عطر اطلاعات داشته باشید. نت‌های عطر در واقع مانند نت‌های موسیقی هستند که اجزای جداگانه ای بوده؛ اما در ترکیب با یکدیگر عطری یکپارچه و دلپذیر را تشکیل می‌دهند. این نت‌ها مواد تشکیل دهنده یک عطر هستند که در سه دسته نت آغازین یا اولیه، نت میانی و نت پایه دسته بندی می‌شوند. سازندگان عطر این نت‌ها را بادقت و به گونه ای انتخاب می‌کنند که مطمئن شوند که محصول نهایی در عین داشتن بوی خوب و لذت بخش، تجربه خاصی را نیز برای فرد به همراه داشته باشد.

نت آغازین:

نت اولیه نتی است که پس از اسپری کردن عطر بلافاصله متوجه آن می‌شوید. این نت‌ها ماندگاری کمی داشته و به سرعت تبخیر می‌شوند. از همین رو این نت در 5 الی 15 دقیقه ابتدایی پس از استفاده به مشام می‌رسد. نت‌های آغازین در اولین تاثیر عطر کلاسیک زنانه نقش مهمی دارند و هدف آنها تنها این است که رایحه اولیه عطر را پخش کرده و سپس به آرامی به نت میانی منتقل شوند. از محبوب‌ترین نت‌های آغازین می‌توان به لیمو، پرتقال، ترنج، اسطوخودوس، رز و ریحان اشاره کرد.

نت میانی:

این نت‌ها در واقع قلب رایحه عطر کلاسیک زنانه را تشکیل می‌دهند و در مدت بین 20 تا 60 دقیقه پس از استعمال دریافت می‌شوند. عملکرد کلی آنها حفظ برخی رایحه‌های نت آغازین و معرفی رایحه‌های جدید برای عمیق‌تر کردن تجربه است. این نت‌ها در حدود 70 درصد رایحه کلی را تشکیل می‌دهند و زمانی ظاهر می‌شوند که نت‌های آغازین شروع به محوشدن می‌کنند. از جمله محبوب‌ترین نت‌های میانی می‌توان به یاسمین، گل یلانگ یلانگ، دارچین، فلفل، علف لیمو و هل اشاره کرد.

نت پایه:

نتی است که پایه و اساس عطر را تشکیل می‌دهد. این نت‌ها رایحه ای بسیار غنی، سنگین و ماندگار دارند. این نت‌ها بعد از حدود 30 دقیقه از اسپری عطر شروع به کار می‌کنند و با نت‌های میانی برای ایجاد رایحه همکاری می‌کنند. نت‌های پایه را می‌توان بیش از 6 ساعت از مصرف عطر کلاسیک زنانه همچنان دریافت کرد. محبوب‌ترین نت‌های پایه عبارت اند از وانیل، عنبر، مشک، نعنا هندی، خزه و نت‌های چوبی مانند چوب صندل و سدر.

بهترین عطرهای کلاسیک زنانه

عطرهای کلاسیک زنانه به عنوان یک عطر روزانه قابل استفاده هستند. اما باید توجه داشت که این عطرها معمولاً قدرت بویایی بالا و ماندگاری طولانی دارند، بنابراین باید با دقت و به میزان کافی اعمال شوند تا بوی خیلی شدیدی نداشته باشند. همچنین باید با توجه به سلیقه شخصی، انتخاب شوند و ممکن است برخی از عطرهای کلاسیک زنانه برای استفاده روزانه مناسب نباشند. در این بخش شما را با تعدادی از بهترین عطرهای کلاسیک زنانه آشنا خواهیم کرد.

1. ادو پرفیوم شنل ان 5 زنانه

عطر کلاسیک زنانه

خرید عطر 5 شنل نامبر 5

هیچ لیستی از بهترین عطرهای کلاسیک زنانه بدون عطر شانل No 5 کامل نمی‌شود. این عطر کلاسیک زنانه که اولین بار در سال 1921 به بازار ارائه شد در زمان خود عطری مدرن محسوب می‌شد؛ اما محبوبیت آن هیچگاه کم نشد. عطری با 80 ماده اولیه و استفاده از آلدهیدها که آن را به یک رایحه فراموش نشدنی تبدیل می‌کند. نت آغازین در این عطر از گل یلانگ یلانگ است و در ادامه می‌توان نت‌هایی از گل رز و یاسمن و زنبق را احساس کرد. نت‌های پایه در این عطر افسانه ای برگرفته از رایحه چوب صندل، وانیل و نعنا هندی هستند. این عطر در سه ورژن مختلف ارائه شده است که ورژن‌های EDP و EDT کمی غلیظ‌تر بوده و بوی شدیدتری دارند، در حالیه ورژن L’Eau EDT دارای بویی ملایم‌تر است. این عطر افسانه ای لقب پرفروش‌ترین عطر کلاسیک زنانه در تمام دوره‌ها را به خود اختصاص داده است.

2. ادو پرفیوم جوروجیو آرمانی مای وی زنانه

عطر کلاسیک زنانه

خرید عطر جوروجیو آرمانی مای وی

جرماین سلیار این عطر را در سال 1948 به بازار عرضه کرد. این عطر رایحه ای مست کننده به سبک پاریسی دارد که در عین زرق وبرق، راحت، مدرن و تحریک کننده است. نت‌های آغازین این عطر کلاسیک زنانه که رایحه ای گلی دارد از هلو، شکوفه پرتقال، سنبل، برگ سبز، پرتقال ماندرین و ترنج تشکیل شده است. در ادامه با نت‌هایی از گل سرخ، یاس، گاردنیا، نرگس، زنبق دره، گل میخک، زنبق سفید، بنفشه و رز ترکیب شده که احساس شادابی و فریبندگی را برای فرد به ارمغان می‌آورد. تکمیل کننده این عطر رایحه‌های مشک، عنبر، چوب صندل، خس خس، خزه بلوط و سدر است که در نت پایه به خوبی خود را نشان می‌دهند. این عطر که در بطری به رنگ مشکی عرضه می‌شود جزو عطرهای محبوب سلبریتی‌هایی نظیر کارولینا هررا، مارتا استورات، مدونا، کورتنی لاو و مورگان فیرچایلد است. عطر Robert Piguet Fracas در سال 2006 برنده جایزه FiFi Award Hall of Fame شده است.

3. ادو پرفیوم استی لودر استی زنانه

عطر کلاسیک زنانه

خرید عطر استی لودر استی

ژوفین کاتاپانو این عطر را در سال 1953 تولید و به بازار عرضه کرد. استی لادر بنیان گذار این کمپانی درباره این عطر می‌گوید: زنان دوست دارند احساس زیبایی، نازپروردگی و عشق کنند و این همان چیزی است که Youth-Dew به آنها هدیه می‌دهد. او می‌خواست که زنان در تمام موقعیت‌ها از عطر استفاده کنند نه فقط موقعیت‌ها و دیدارهای خاص و این عطر را به همین منظور تولید کرد. این عطر کلاسیک زنانه که رایحه ای گرم و تند دارد از نت‌های اولیه آلدهید، نرگس، اسطوخودوس، پرتقال، هلو، ترنج و کوکاکولا تشکیل شده است. در ادامه نت‌های ادویه جات، میخک، دارچین، رز، گل یلانگ یلانگ، یاس، زنبق دره، کاسیا و ارکیده نت‌های میانی این عطر کهربایی را تشکیل می‌دهند. نت‌های پایه نیز شامل خزه بلوط، نعنا هندی، عنبر، چوب خس خس، وانیل و مشک است. ترکیب این رایحه‌ها در کنار یکدیگر عطری کاملا گیرا را تشکیل داده که پس از 50 سال از اولین عرضه آن، هنوز هم در دسته عطرهای محبوب قرار می‌گیرد و زنان را با جذابیت‌های حسی و درعین حال جاودانه به خود جذب می‌کند.

4. ادو کلن هرمس او د اورنج ورته مردانه/زنانه

عطر کلاسیک زنانه

خرید هرمس او د اورنج ورته

این عطر که در سال 1979 توسط یک شرکت لوکس فرانسوی ارائه شد به سرعت تبدیل به یکی از عطرهای محبوب زنانه شد. رایحه اولیه این عطر از بوی نمناک گیاهان زیر درختان در ترکیب با شبنم صبحگاهی الهام گرفته شده است. نت‌های اولیه این عطر از مرکباتی شامل لیموی آمالفی و ماندارین تشکیل شده که نت‌های نعنا و جوانه انگور سیاه به جذابیت آن می‌افزایند. نت‌های پایه در این عطر کلاسیک زنانه از گیاه پاتچولی و نوعی خزه بلوط بسیار خاص تشکیل شده است.

5. ادو پرفیوم ایوسن لورن بلکاوپیوم الیسیت گرین زنانه

عطر کلاسیک زنانه

خریدبلک اوپیوم الیسیت گرین

زمانی که YSL opium با این نام تحریک آمیز در 1977 به بازار عرضه شد جنجال‌های زیادی به راه انداخت. اگرچه این جنجال‌ها در ادامه باعث افزایش فروش آن شد، اما ویژگی‌های این عطر شرقی تند تنها در نام جنجالی آن خلاصه نمی‌شود. نت آغازین در این عطر کلاسیک زنانه از ماندارین، ترنج و زنبق دره با دوز زیادی از ادویه‌هایی شامل گشنیز، فلفل و میخک تشکیل شده است. البته یاس و میخک تنها بخشی از نت‌های گلی میانه این عطر پیچیده هستند. در نت پایه این عطر می‌توان رایحه‌های وانیل، عنبر، نعنا هندی و موم شیرین را دریافت کرد. در ساخت این عطر همچنین از موادی استفاده شده که در نهایت به آن یک کیفیت دودی متمایز می‌دهند. به طورکلی رایحه این عطر کمی شیرین و مست کننده است که آن را به گزینه ای عالی برای استفاده در مهمانی‌های مجلل تبدیل می‌کند.

6. ادو تویلت دیور پویزن زنانه

عطر کلاسیک زنانه

خرید عطر دویر پویزن

این عطر در سال 1985 به بازار عرضه شد و در طی سال‌های بعد به عنوان یکی از عطرهای نمادین این دهه شناخته شد. این میوه ممنوعه از خانه دیور عطری انقلابی است که از زمان عرضه به یک افسانه تبدیل شده است. کیمیاگری بی نظیر دیور در ترکیب رایحه تند، میوه ای و چوبی همه حواس را به خود محصور می‌کند. این عطر کلاسیک زنانه که ماهیتی تیره و اسرارآمیز دارد جادوی خود را از نت‌های آغازین آلو، بادیان، رز برزیلی، گشنیز و توت‌های وحشی به امانت گرفته است. در نت میانی رایحه گل سرخ هندی غالب است که با رایحه‌هایی از بخور، عسل، میخک، یاس، گل پرتقال آفریقایی، رز و دارچین ترکیب می‌شود. نت پایه در این عطر رایحه ای چوبی‌تر داشته و نت‌هایی از چوب صندل و سدر را در خود دارد و در آن رایحه وانیل، عنبر، چوب خس خس و مشک احساس می‌شود.

7. ادو پرفیوم آنجل تیری موگلرزنانه

عطر کلاسیک زنانه

خرید عطر آنجل تیری موگلر

این عطر که بیش از 30 سال از اولین عرضه آن به بازار می‌گذرد، عطری است زنانه که احساس اعتمادبه نفس، اغواگری و در نهایت قدرت و لذت را در زنان بیدار می‌کند. نت‌های آغازین در این عطر کلاسیک زنانه عبارت اند از نارگیل، بادام هندی، خربزه، یاس، ترنج، آناناس و پرتقال ماندارین. در نت‌های میانی نیز می‌توان رایحه عسل، توت قرمز، شاه توت، آلو، زردآلو، هلو، یاس، ارکیده، زیره، جوز هندی، رز و زنبق دره را احساس کرد. نت‌های پایه در این عطر هوس انگیز از نعنا هندی، شکلات، کارامل، وانیل، دانه تونکا، عنبر، مشک و چوب صندل تشکیل شده است.

8. ادو پرفیوم لانکوم ترزور زنانه

عطر کلاسیک زنانه

خرید عطرترزور ادو

عطر Lancôme Trésor عطری است با رایحه گلی برای زنان که همانند نام خود حقیقتا گنجینه ای در میان تولیدات عطری است. این عطر کلاسیک زنانه که در 1990 توسط سوفیا گروسمن ساخته و به بازار عرضه شد نت‌های آغازینی شامل هلو، رز، شکوفه زردآلو، یاس بنفش، آناناس، زنبق دره و ترنج دارد. در نت‌های میانی این عطر نیز می‌توان رز، زنبق و یاس را احساس کرد. ترکیب رایحه کهربایی این عطر با نت‌های پایه ای از هلو، زردآلو، وانیل، چوب صندل، عنبر و مشک تکمیل شده است.

در پاین این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده در خصوص عطر کلاسیک زنانه و کاربرد آندر عطرسازیبرایتان جذاب و مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید محصول اقدام به تهیه هریک از موارد معرفی شده از وبسایت ریحا کنید. همچنین خوشحال می‌شویم که اگر تجربه خاصی درباره خریداری و استفاده هر کدام از این عطرهای معرفی را شده دارید، حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم از تجربیات‌تان در خصوص کیفیت و اثرگذاری محصول در قسمت ثبت دیدگاه برای ما نوشته و از نقاط قوت یا ضعف محصولات بالا برای ما بگویید.

محصولات مرتبط
سرچ ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۲,۲۹۳,۰۰۰ تومان۱۵,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
لینیج ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
فور هر فوراور ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۱,۵۳۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
والایا ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۸,۱۸۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
کنت استاپ لاوینگ یو ادو پرفیوم زنانه بای کیلیانBy Kilian 
۳۶,۲۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وای اینتنس ادو پرفیوم مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۷,۸۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سادوناسو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه ناسوماتوNasomatto 
۱۰,۸۵۱,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :فرزانه پاشایی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چه ویژگی‌هایی در عطرهای کلاسیک زنانه وجود دارد؟
پاسخ:

عطرهای کلاسیک زنانه معمولاً با بویی شیرین، گلی و خنک شناخته می‌شوند. این عطرها معمولاً ترکیبی از رایحه‌های گل‌ها، میوه‌ها، چوب و ادویه‌ها هستند. برخی از این عطرها همچنین دارای ترکیبی از رایحه‌های مرکباتی مثل نارنج و لیمو هستند.

عطر کلاسیک زنانه چیست؟
پاسخ:

عطر کلاسیک زنانه یک عطر است که در گذشته محبوبیت بسیار داشته و هنوز هم در بازار عطر و ادکلن مورد توجه قرار می‌گیرد.

نمونه‌هایی از عطرهای کلاسیک زنانه چیستند؟
پاسخ:

نمونه‌هایی از عطرهای کلاسیک زنانه شامل Chanel No. 5، Shalimar از Guerlain و Joy از Jean Patou می‌شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید